Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Finns inte här och undertecknad har aldrig smakat dem tror jag. Får göra en kombinerad bär och svampresa till hösten. Ska nog ner till uppsala i början av juli om allt går enligt plan för att gå en kurs i stenspräckning.

Björnbär är rysligt gott! Har egentligen bara plockat björnbär i England. När man färdas på de brittiska kanalerna är det inte ovanligt att det växer enorma björnbärssnår intill kanalkanten så man behöver bara stanna till en stund för att enkelt plocka nå'n liter att pimpa yoghurten med.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Farbror är välkommen söderöver för att proviantera björnbär. :)

Jo, Halland är ju nedlusat med dessa taggiga buskar - har snubblat runt bland dessa otaliga gånger.

Tråkiga buskar, men det bygger snabbare i hinken än om man plockar många andra sorters bär.

Bor du i tämligen direkt anslutning till Varberg så har du minst ett, med mina mått mätt, riktigt bra ställe i närheten av Trönninge.

MVH

Alias

Publicerat

Kokt höna med currysås. Och självklart ris och morötter bredvid. En av mina favoriträtter.   :wub:

Publicerat

För den som är intresserad (och bor där det är odlingsbart) så finns det taggfria björnbärsbuskar. Sköter man dom enligt anvisningarna med beskärningen så förblir dom taggfria. :) Och visst är dom goda! :yes: personligen tycker jag det är lite blandning av hallon/blåbär i smaken... fast smak kan ju uppfattas lite olika.;)

Publicerat

Klarar de sig i Norrbottens inland?

Publicerat

Ugnsstekt fjällröding från Gällivares fjällvärld, potatis, smör, tunnbröd o mjölk. :smile: 

Publicerat

http://www.odla.nu/inspiration/tagglosa-bjornbar

Tveksamt om du inte har en gynnsam plats.... Alternativet är ju att skapa en bättre förutsättning så om du har en inglasad veranda eller så ökar du chansen. Fast det kanske är värt ett försök i vilket fall? ;)

Publicerat

Kanske sibiriska björnbär. Dom ska klara sig vid kusten iaf.

Vanliga björnbär klarar sig inte här uppe. Jag har provat i en södersluttning ner mot älven i Bondersbyn.

http://www.onskebrunnen.nu/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=106&virtuemart_category_id=68

https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=sibiriska+bj%C3%B6rnb%C3%A4r

:thumbsup:

Publicerat
  • Författare

Piglördag eller som di gamle säger här på trakten, "Liss-Kuttklappardagen" och helt OK med lite lyxigare käk. Älgentrecote och potatisgratäng nedsköljes med lite rödtjut.

Publicerat

Pitepalt med fläsk, smör lingonsylt o mjölk. :thumbsup:

Publicerat

Pitepalt med fläsk, smör lingonsylt o mjölk. :thumbsup:

Kroppkakor är godare Jonsson! ;)

Publicerat

Kroppkakor är godare Jonsson! ;)

Där har du fel gutepojk. :thumbsup:  :yes:

Publicerat

Gjorde det enkelt och då blev det varma mackor. Blev en klassiker med skinka ananas och ost... Vill minnas att det var mer smak förr... :unsure:

Publicerat

Fiskbullar (norska) i vit sås, kokt potatis och kokta morötter. Lingonsylt till och knäckemacka.

Till dessert blev det hemmagjord cafetinoglass. Krämig och vansinnigt god. :wub:

Publicerat
  • Författare

Orkade inte riva tillräckligt med potatis för "råreva" så det fick bli raggmunk i stället, med stekfläsk och krösamos förstås!

post-3128-0-28540200-1460456235_thumb.jp

Publicerat

Inte dumt det där Qvarnhill! :smile:

Ugnsstekt lax från Kalix älv, potatis, sås, tunnbröd o mjölk. :smile:

Publicerat

Ikväll blev det isterband med dillstuvad potatis och lite grönfoder.

Publicerat

Grillad kyckling, ris, currysås, grönsaker o mjölk. :smile:

Publicerat

Helstekt innanlår av rådjur med rostade rotfrukter och vitlöksklyftor tillsammans med pepparsås och en Wisby Klosteröl!

f76ac46f5795ef3e58f7f25952e8e412.jpg

/J

Publicerat
  • Författare

Älgfilé, hemfrittade klyftpotatisar och vitlökssmör och en pava rödtjut som jag fick i gåva av den förträfflige forumisten "Tuffhund".

Publicerat

Stekt falukorv och stuvade makaroner.

Publicerat

Stekt falukorv och stuvade makaroner.

Skönt att se att du ramlade in på korvspåret efter min "inspirationsbild" i gnälltråden!!
Publicerat

och körsbär till ostkakan. :)

Så det är det jag ska ha alla körsbär i frysen till!

Blir ostkaka tre gånger om dagen i några dagar nu. Kanske några körsbärspajer och några flaskor körsbärslikör också.

Måste ju göra plats för vildsvinet som ska frysas in...

Publicerat

Skönt att se att du ramlade in på korvspåret efter min "inspirationsbild" i gnälltråden!!

??

Har nog missat den.... eller glömt... ska kolla. Gott iaf. :)

Publicerat

Hittade pvs' "hotlips" och de var inspirerande för frukostkorv, men falukorv? No... :biggrin: