Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
  • Författare

Jobbar just nu stenhårt på att skapa plats i en frysbox, var ju tvungen att dra igång reservboxen för att få plats med hästköttet och hästkorvarna men det känns lite slösaktigt med dåligt utnyttjade frysboxar och då kan man göra fina fynd, hittade t.ex en bit picnicbog som räcker åt mig i flera dagar, idag transformeras delar av den till fläskschnitzel som serveras med gröna ärtor och någon form av potatis.

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat

Lasagne från ren- o älgfärs med rivna morötter o äpplen i samt öl/mjölk. :smile:  

Publicerat

Jobbar just nu stenhårt på att skapa plats i en frysbox, var ju tvungen att dra igång reservboxen för att få plats med hästköttet och hästkorvarna men det känns lite slösaktigt med dåligt utnyttjade frysboxar och då kan man göra fina fynd, hittade t.ex en bit picnicbog som räcker åt mig i flera dagar, idag transformeras delar av den till fläskschnitzel som serveras med gröna ärtor och någon form av potatis.

Vart får man köpt hästkött och vad brukar kilopriset ligga på? Vad skulle du jämföra köttet med? Skulle vilja få köpt lite om priset är i nivå med min inkomst... :)

Publicerat
  • Författare

Vart får man köpt hästkött och vad brukar kilopriset ligga på? Vad skulle du jämföra köttet med? Skulle vilja få köpt lite om priset är i nivå med min inkomst... :)

Kom över en häst som hade gjort sitt p.g.a ålder och den hade aldrig behandlats med tunga droger så, vad det kan kosta/kilo vet jag inte, det är ju ganska svårt att ens få tag på köttet, vi har ju ingen kultur med att äta häst. Påminner väldigt om nötkött med en aning mer söt smak som tål betydligt mer kryddning än nötkött. Normalt betydligt magrare än nötkött men denna 30 år gamla märr hade levt ett väldigt rikt liv...

Fick gjort en hel del korv som är kanon, filén var löjligt mör och en hel del stekbitar ska få bli äkta hamburgerkött som jag hoppas kommer att bli väldigt bra!

Publicerat

Kom över en häst som hade gjort sitt p.g.a ålder och den hade aldrig behandlats med tunga droger så, vad det kan kosta/kilo vet jag inte, det är ju ganska svårt att ens få tag på köttet, vi har ju ingen kultur med att äta häst. Påminner väldigt om nötkött med en aning mer söt smak som tål betydligt mer kryddning än nötkött. Normalt betydligt magrare än nötkött men denna 30 år gamla märr hade levt ett väldigt rikt liv...

Fick gjort en hel del korv som är kanon, filén var löjligt mör och en hel del stekbitar ska få bli äkta hamburgerkött som jag hoppas kommer att bli väldigt bra!

Har hört någonstans att man kan få tag i hästkött på travbanor.. Fast en veterinär kanske har koll?

Publicerat
  • Författare

Idag står det Sjömansbiff på menyn!

Publicerat

*Bär fram stekfläsket till spisen för tillreda Nattvarden*

Publicerat
  • Författare

*Bär fram stekfläsket till spisen för tillreda Nattvarden*

Hell det välsignade fläsket! :thumbsup:

Publicerat

Hell det välsignade fläsket! :thumbsup:

Kristi bilring, för dig utgiven.

Publicerat

Säger någon hästkött till mig så poppar namnet Knorrevången upp i skallen - men det företaget fick väl rätt skamfilat rykte för några år sedan efter något TV-reportage.

MVH

Alias

Publicerat

Korv stroganoff med bulgur. :)

Publicerat

Tikka masala. Man skulle kunna tro att det är finsk kvalitetsmat mtp. namnet men icke

/J

Publicerat

Klyftpotatis, grillade kycklinglår, sallad, mangoraja o mjölk el. öl. :smile:

Publicerat
  • Författare

En av stadens matbutiker erbjöd färsk kyckling för facila 15:-/st så, citronkyckling denna fredagsafton med någon form av kolhydrater och vegetabilier.

Publicerat

Tunnskivad älgstek marinerad i japansk soja, ingefära, lime, chili och honung. Stekt på hög värme och serverat med glasnudlar och grönsaker.

Publicerat

Tunnskivad älgstek marinerad i japansk soja, ingefära, lime, chili och honung. Stekt på hög värme och serverat med glasnudlar och grönsaker.

Den där skivorna lät riktigt mumsiga! :yes:

Publicerat

Fick storfrämmat idag så det blev lite lyxigt... plättar med grädde och sylt. Hedersgästen, fem år i sommar, åt gladeligen ett lass av mormors mat idag. :wub:

Publicerat
  • Författare

Dubbelpanerade spättafiléer, kokt potatis och stuvad spenat idag.

Publicerat

Sitter i stugan och njuter av tystnaden som bara bryts av min mages belåtna småbrummande. Grillade fläskkarre som marinerats i någon brun sörja från ICA tillsammans med majskolvar insmorda med salt smör och grillkrydda invirade i folie. Stekta champinjoner med grädde och klyftpotatis tillnplus några tomatklyftor. Hur jag ska orka upp fem är för mig en gåta.

Publicerat

Kyckling i bitar ihop med charlottenlök, morot, grön currypaste och grädde - in i ugnen ca 1 timme. Serverad med bulgur. Helt ok! :)

Publicerat

Flyttade precis och ur lådorna dyker en obegagnad lergryta upp. Köpte den för ett gäng år sedan men kom aldrig till skott och förmodligen hittade den ett hörn längst in i ett skåp dit ljuset aldrig når. Nu har den stått i vatten en halvtimme och ska fyllas med en lammbog, blandade rotsaker, lök och vad det nu mer kan bli. 3 timmar i ugnen och sedan ska jag nog glaza bogen med honung, fänkål och lite annat. 

Förmånen med att jobba hemma vissa dagar är långkok.

Publicerat

Makaronipudding med köttrester, sallad o mjölk. :smile: