Publicerat Mars 24, 20179 yr Idag blev det 150 g högrevsburgare med ost och gurka. Strips med lite extra "sprutt" i kryddningen.
Publicerat Mars 25, 20179 yr Ikväll blir det Flygande Jacob! En riktig stor sats, så det blir mycket matlådor på jobbet framöver. /Willy
Publicerat Mars 27, 20179 yr 25 minutes ago sidelock sa: En klassiker som var alldeles för längesen jag åt. Får nog bli i veckan
Publicerat Mars 27, 20179 yr Hittade julköttbullar i frysen... Gjorde mos (och denna gången kokade jag även med lite morot och en bit palsternacka) . Serverades med kokta grönsaker, brunsås och lingonsylt. Gotti!
Publicerat Mars 30, 20179 yr 32 minutes ago Krågejägarn sa: En middag inspirerad av @sidelock Du hedrar mig min son! Mvh Sidelock, fläskets överstepräst.
Publicerat Mars 30, 20179 yr Blev sugen på stekt fläsk, jag med nu! Frågan är vad man ska ha till... Raggmunk eller bruna bönor...? Idag blev det ICAs kebabspett i bröd. Gotti. Muljust, f'låt, julmust till.
Publicerat Mars 30, 20179 yr 1 hour ago shamani sa: Blev sugen på stekt fläsk, jag med nu! Frågan är vad man ska ha till... Raggmunk eller bruna bönor...? Idag blev det ICAs kebabspett i bröd. Gotti. Muljust, f'låt, julmust till. Bruna bönor och så häller man lite stekflott på bönorna också Thommy
Publicerat Mars 30, 20179 yr storgrabben önskade fläskkorv med potatismos och så blev det å nu hatar jag honom för fyfan paltkoma de lux
Publicerat Mars 31, 20179 yr Istället för tårta till dagens födelsebarn så gjorde jag stora plättar ist med egen hallonsylt, Gammeldags vaniljglass o grädde. Mmmmmmmmmmmmmm!
Publicerat Mars 31, 20179 yr Pappa & Lilla-Monstret middag en fredagskväll när morsan gör stan med jobbet... ... självklart flippas det då burgare! 35/35/30 fördelat enligt dovkalvsflié, vildsvinfärs & mald slaksida från tamgris. Vände samman en dressing av turkisk yoghurt, inlagdgurka, curry, majonäs, grov skånsk senap, tomatpuré, samt salt och lite svartpeppar. Ungen insisterade på att vi skulle ha rostad lök och ketchup på Jag försökte få henne att förstå att picklad rödlök är godare men fick ge mig. Förvandlade lite mandelpotatis till kylftpantofflor. Olja, salt, svartpeppar och paprikapulver och skjuts in i ugnen. Toppade sista vändningen med några mindre klickar smör, vände runt en sväng och dog när jag provsmakade. Fuskade och köpte färdiga bröd - förlåt! Löjligt gott! Paprikapulver har seglat upp som en ny favorit och den gör sig sjukt bra på pantofflor Rundade av med filéad Mango. Behöver inte vara svårare än så, och nu ska jag kolla vidare på My Little Pony. Ångrar att jag inte gjorde radhusbiff med riktigt fläsk (djävligt fint med några kalla OP till den anrättningen förresten)... /M
Publicerat Mars 31, 20179 yr Detta är en populär post. Strimlad biff med purjo och bambuskott... Och ris såklart.
Publicerat Mars 31, 20179 yr Torskrygg med smörslungade socker ärtor/ärtor med citronmajonäs hackade ägg och nyskalade räkor med en dillvippa och citron. S
Publicerat Mars 31, 20179 yr Författare Idag var det invigning av den nya loungen på Almunge hundträningsanläggning, fixade maten till oss... Vildsvinsrygg med potatisgratäng och kryddigt smör (sambal, rivet citronskal, vitlök och persilja) och en sallad till detta. Tre vildsvinisryggar och 6,5 kilo potatis gick det åt...