Publicerat Augusti 12, 20178 yr 12 minutes ago lsjonsson sa: Sotis??? Gott var det iaf! LINDRIGT SAGT!
Publicerat Augusti 13, 20178 yr Frukost. Äggröra på rostat bröd med stekt bacon och vita bönor tomatsås. Te med honung till detta och sen blir det nog en kopp kaffe som efterrrätt.
Publicerat Augusti 13, 20178 yr Författare 2 hours ago TekDr sa: Frukost. Äggröra på rostat bröd med stekt bacon och vita bönor tomatsås. Te med honung till detta och sen blir det nog en kopp kaffe som efterrrätt. Half English... Typ!
Publicerat Augusti 13, 20178 yr 8 minutes ago qvarnhill sa: Half English... Typ! Det var vad som fanns hemma. Äggen började bli gamla så fick ju hitta på nåt med ägg. Men det är klart nån färsk korv, lite black pudding mm hade ju höjt det ytterligare. Men har man inte bröd får det duga med limpa
Publicerat Augusti 15, 20178 yr Man kan inte bara leva på vilt. Kan man VISST. Ja ja, men som variation, komplement å inspiration 'ble dä visst en sån däringa' matkasse. Okay då. På tallriken ligger Pasta med kronärtskockor (ink. färsk basilika å harrys kuvert) å rimmat fläsk. Blev riktigt gott. Går absolut å göra igen. MEN, tog dubbla mängden grädde i såsen. Ty för lite sås är inge kul. /P
Publicerat Augusti 16, 20178 yr ’Glasnudlar med Lime och jordnötter’, va de visst + salladslök, rättika å morot. Även en dressing på oljor, soya å sambal från fjärran land. Men va! Bara grönskaker! Nästan. Håller ja på å ta livet av mej? Nänä. Plan B. De finns en gud. Grävde i frysen å hittade BBQ’ade kalkonvingar som blev över från senaste långköret. Å helt plötsligt kändes det lite bättre. Ja, kalkonen var ju god. Men de däringa andra passar nog just andra bättre, denna gång. /P
Publicerat Augusti 17, 20178 yr Salamipizza från Lidls frysdisk med extra ost och mer kryddor. Kaffe och hemgjord glass till dessert idag. (Första desserten på ett par veckor.)
Publicerat Augusti 17, 20178 yr Lidl's lasagne vart det idag. Blir 3 middagar från en form och god var den också
Publicerat Augusti 17, 20178 yr 1 minute ago tecno sa: Lidl's lasagne vart det idag. Blir 3 middagar från en form och god var den också Lidl har en del riktigt goda saker.
Publicerat Augusti 20, 20178 yr Köpte 2,2 kg färs och det blev en köttfärslimpa (30 min i micron (på knappt 1 kg färs)) och en hel hög pannbiff.. och till middag blev det pannbiff idag.
Publicerat Augusti 21, 20178 yr Biff med lök, gräddsås och pressgurka i matlådan. Pasta med hemlagad pesto till middag. Sämre dagar har jag haft.
Publicerat Augusti 23, 20178 yr Hittade en portion kyckling med ris och currysås i frysen. Det var en smaklös och torr middag (mitt fel...)... Efterrätten kokade jag igår och den smakade bättre än middagen...
Publicerat Augusti 23, 20178 yr Entrecôte stekningsgrad rare, på oleary's i Sundsvall. Den var underbart god/Willy
Publicerat Augusti 23, 20178 yr Författare 29 minutes ago sidelock sa: Öh Qvarnhill, gissa vem som ligger ute på jobb 1km från Hugos Chark. Men va' f*n, det är orättvist, orättvist och orättfärdigt på alla sätt och vis! Men som den snälla och goda människa jag är så lyfter jag ändå på hatten och säger grattis...S*tans turknutte! Du vet att du bara MÅSTE köpa med dig såväl isterband som falukorv hem, det är nämligen belagt med livstids straffarbete att inte handla hos Hugo när man är i närheten!
Publicerat Augusti 23, 20178 yr 14 minutes ago qvarnhill sa: Men va' f*n, det är orättvist, orättvist och orättfärdigt på alla sätt och vis! Men som den snälla och goda människa jag är så lyfter jag ändå på hatten och säger grattis...S*tans turknutte! Du vet att du bara MÅSTE köpa med dig såväl isterband som falukorv hem, det är nämligen belagt med livstids straffarbete att inte handla hos Hugo när man är i närheten! Isterband var planerat, men inget annat.
Publicerat Augusti 24, 20178 yr 6 hours ago Dansken sa: 4 slangar med svängdörrar Ja se det vart det till middag här dvs 4 slang med halka å sidovagn.