Publicerat Augusti 24, 20178 yr Författare Idag får jag tacka Nisse för maten... Finns inte bättre fisk än abborre, född och uppvuxen i Norrbottniskt dricksvatten!
Publicerat Augusti 24, 20178 yr 1 hour ago qvarnhill sa: Idag får jag tacka Nisse för maten... Finns inte bättre fisk än abborre, född och uppvuxen i Norrbottniskt dricksvatten! Gott med abborrefiléer.
Publicerat Augusti 24, 20178 yr Här blev det husmanskost av det enkla slaget (och goda!) - stekt falukorv och stuvade makaroner.
Publicerat Augusti 25, 20178 yr Crepes med svamp- o skinkstuvning toppat med riven Västerbottensost o öl.
Publicerat Augusti 25, 20178 yr dagens rätt blev en chicken alá king variant mycket gott och uppskattat av alla
Publicerat Augusti 25, 20178 yr Ungarna nappade hårt när jag föreslog "grisben" (fläsklägg) i affären. Blötte upp ett paket ärtor så nu är helgmaten ett spikad. Blev sugen på grönpepparsås så idag blev det vildgrisbiff, precis passerad "simmigstadiet" i kärnan, dränkt i sås med pommes och syrlig gurksallad till. Jesus Kristus och alla hans lärjungar, det är Kärlek i all sin enkelhet.
Publicerat Augusti 27, 20178 yr Fläskkotletter, potatis, gräddsås m kantareller, grönsaker o en kall öl efter dagens arb. ute i skogen.
Publicerat Augusti 27, 20178 yr Författare Ramlade på färska, svenska, benfria kycklingbröst med kort datum för blygsamma 39:-/kg... Hard to resist! Individpackade överflödet i vacumpåsar och stoppade i frysen för framtida bruk men passade förstås på att svänga ihop kyckling i ädelostsås med ris och lite färgglada grönsaker.
Publicerat Augusti 27, 20178 yr Blev ICA:s fiskpinnar med kallsås, ides inte ens koka potatis..bakfull som man är.
Publicerat Augusti 27, 20178 yr 22 minutes ago Järven sa: Blev ICA:s fiskpinnar med kallsås, ides inte ens koka potatis..bakfull som man är. Mår som du förtjänar då.
Publicerat Augusti 27, 20178 yr 17 minutes ago shamani sa: Mår som du förtjänar då. Jo, man kan ju inte skylla på någon annan än sig själv. ......eller kanske skulle man i sann tidsanda kunna anmäla vin & sprit litegrann ?
Publicerat Augusti 27, 20178 yr 2 hours ago Järven sa: Jo, man kan ju inte skylla på någon annan än sig själv. ......eller kanske skulle man i sann tidsanda kunna anmäla vin & sprit litegrann ? Du kan ju alltid försöka...
Publicerat Augusti 28, 20178 yr Hemmarimmad fläsklägg med rotmos. Blir nog en äppelchutney för lite fräschör och nog även en senapssås för att jag är sugen på det
Publicerat Augusti 29, 20178 yr Detta är en populär post. Kokat ca 14,5 l älgköttfärssås så at tdet finns lite färdig mat i frysen under älgjakten o sedan var man ju tvungen att göra slut på en del av förra årets älgkött o köttfärs. Till middag blev som nämnts ovan samt spagetti, grönsaker o mjölk idag.
Publicerat Augusti 29, 20178 yr 1 hour ago lsjonsson sa: Kokat ca 14,5 l älgköttfärssås så at tdet finns lite färdig mat i frysen under älgjakten o sedan var man ju tvungen att göra slut på en del av förra årets älgkött o köttfärs. Till middag blev som nämnts ovan samt spagetti, grönsaker o mjölk idag. Kastrullerna är ju inte ens fulla... Ni äter mycket köttfärssås.. Tycker inte det var så länge sen du la upp en lika dan bild... Fast det är ju praktiskt och snabbt att fixa. Och vanligtvis gott.
Publicerat Augusti 29, 20178 yr 18 minutes ago shamani sa: Kastrullerna är ju inte ens fulla... Ni äter mycket köttfärssås.. Tycker inte det var så länge sen du la upp en lika dan bild... Fast det är ju praktiskt och snabbt att fixa. Och vanligtvis gott. Den måste ju kunna koka upp utan att det kokar över! Ca 1/2 l kvar till 10 resp 5 l. Åh ja, det är ett tag sedan sist jag gjorde ett storkok. Det är ju smidigt om man ska göra lasange el. någon annan pastarätt så är det bara att ta fram o tina den. Ja visst är det gott! Jag fick MVG av fru o son. Du skulle bara se jag o frun när vi sätter igång o börjar rullar köttbullar. 2 kg köttfärs o det blir många köttbullar av det.
Publicerat Augusti 29, 20178 yr 3 hours ago lsjonsson sa: Kokat ca 14,5 l älgköttfärssås så at tdet finns lite färdig mat i frysen under älgjakten o sedan var man ju tvungen att göra slut på en del av förra årets älgkött o köttfärs. Till middag blev som nämnts ovan samt spagetti, grönsaker o mjölk idag. De är rätt. Lika bra å göra en 'redi' laddning när man ändå håller på. /P
Publicerat Augusti 29, 20178 yr Tebax i köket igen. Och åter ’en sån däringa matkasse’. -Va är det som ligger där å kallnar då? Det är visst soyamarinerad svamp med lövbiff och sesammajonäs å lite grönt å ris + bonus med Beanäs, för annars blev det torrt. Väldigt torrt. Var väl ok. Men inget jag kommer göra igen utan att ’pimpa till det my way’ på nå vis. /P
Publicerat Augusti 29, 20178 yr 51 minutes ago PAS sa: De är rätt. Lika bra å göra en 'redi' laddning när man ändå håller på. /P Ja visst är det det!