Publicerat September 16, 20178 yr 1 hour ago Varmint sa: Cheeeeeseburgare Köttmängden var ju helt ok men det var nästa lite ynkligt med ost för att kalla det en cheeseburgare
Publicerat September 16, 20178 yr 31 minutes ago TekDr sa: Köttmängden var ju helt ok men det var nästa lite ynkligt med ost för att kalla det en cheeseburgare Ja, jag håller med dig. Nästa gång, då jävlar
Publicerat September 16, 20178 yr Älgköttsoppa o den var god efter det råa vädret som vi har haft under dagen!
Publicerat September 17, 20178 yr Författare Efter att nyligen berikat hemmet med ännu en frysbox så blev det en omstuvning i de befintliga frysarna och då dök den upp, borttappad och glömd, en halv rulle från en gammal älgko... Alltså, självklart sjömansbiff denna dag!
Publicerat September 19, 20178 yr Egenstyckad kotlett av ekologisk liderödgris med en rejäl fettrand till det en hemgjord potatisgratäng på egenodlad potatis och lite broccoli till det.
Publicerat September 22, 20178 yr Detta är en populär post. Blev en Biff Rydberg al'a mej, som kröntes med för dagen nyfångade kantareller. /P
Publicerat September 22, 20178 yr 3 hours ago PAS sa: Blev en Biff Rydberg al'a mej, som kröntes med för dagen nyfångade kantareller. /P Oj, vad gott det ser ut!
Publicerat September 22, 20178 yr Enkel fredagsmat. Passade på när ugnen ändå var varm.. (har bakat hönökakor)
Publicerat September 22, 20178 yr 3 hours ago shamani sa: Oj, vad gott det ser ut! Ja, det blev rätt bra faktiskt. Sen är det heller aldrig fel som du gjort å dedikera det italienska köket. Älskar pizza å skulle kunna äta ofta , jätte ofta. /P
Publicerat September 23, 20178 yr Bidde pizza idag också fast idag på den lokala pizzerian. Har inte varit där sen dom bytte ägare i somras. Betyget blir 2,8. Saknade salt i pizzadegen. Var fadd i smaken. Dåligt med smak över lag. Pizzasalladen får 1,5. Fanns noll syra. Gillar inte när det smakar bara olja ... (Betygskala 1-5) Får prova något annat nästa gång...
Publicerat September 23, 20178 yr 30 minutes ago shamani sa: Bidde pizza idag också fast idag på den lokala pizzerian. Har inte varit där sen dom bytte ägare i somras. Betyget blir 2,8. Saknade salt i pizzadegen. Var fadd i smaken. Dåligt med smak över lag. Pizzasalladen får 1,5. Fanns noll syra. Gillar inte när det smakar bara olja ... (Betygskala 1-5) Får prova något annat nästa gång... I min värld så är pizzasalladen den bästa indikatorn på om man bör äta där eller inte. En dålig sallad så kan man likaväl gå för maten kommer vara lika dålig
Publicerat September 24, 20178 yr På tallriken idag: Ugnsrostad Sötpotatis/potatis, liten rådjursstek som fick gå färdigt i ugnen med morötter och lök. Gräddsås på skyn. Den skulle jag kunnat äta upp med sked.... Till dessert blir det stekta äppelbitar i kanel och rörsocker. Blir vispgrädde till.
Publicerat September 24, 20178 yr Ikväll blev det skånsk kalops på gräsand, kricka och duva. Riktigt gott!
Publicerat September 24, 20178 yr 2 hours ago shamani sa: På tallriken idag: Ugnsrostad Sötpotatis/potatis, liten rådjursstek som fick gå färdigt i ugnen med morötter och lök. Gräddsås på skyn. Den skulle jag kunnat äta upp med sked.... Till dessert blir det stekta äppelbitar i kanel och rörsocker. Blir vispgrädde till. Ser gott ut lånar ide'n till helgen
Publicerat September 25, 20178 yr 11 hours ago thjona sa: Ser gott ut lånar ide'n till helgen Håller med ovan till 100. Mycke tacksamt forum att följa. Inte minst när det gäller matdelen. Finner inspiration å idee'r på riktigt från 'rediga' rätter, alltså mat på riktigt å inte 'tillrättalagt'. Tack alla. /P
Publicerat September 25, 20178 yr Författare Detta är en populär post. Åh vad glad jag blir av de två senaste inläggen i "min" tråd, precis den reaktionen jag önskade då jag skapade tråden med mitt första inlägg för ganska länge sedan nu! Keep up the cooking!
Publicerat September 25, 20178 yr Tanten håller på å lustmördar mej idag Potatis kantareller pannbiff på älg och fläskfärs. Och kantarellsås lingonsylt knäckebröd kinamix Ingen bild men ack så gott.
Publicerat September 25, 20178 yr Inga ugnsrostade potatisar idag. Gjorde en krämig potatisgratäng till resterna från igår. La köttet i formen från tillagningen igår och hällde bara resten av såsen över. Värmde det i ugnen och bara hällde () ut det på tallriken. Men gott var det i alla fall! Blev lite grädde kvar sen i går. Rörde ner lite nötkräm (Nettos) och det smakade inte apskit det heller.