Publicerat Oktober 7, 20178 yr *Grillar man inte dör man.* Mitt bidrag i dag blev en på grillen improviserad Shepherd’s pie å parallellt med den gick en variant av potatisgratäng. Kryddan på röken kom från apelträ. De doftade å smakade väldigt, väldigt bra. /P
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Klev ut från jobbet idag efter ett tolvtimmars nattpass. Hungrig som fan och lika trött. Fick ett fanatiskt sug efter en räkmacka och det enklaste sättet att hantera en frestelse är att falla för den. Så det fick bli en tekopp och ett halvt kilo räkor med en rejäl klick majonnäs och kokta ägg plus lite grönt.
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Känguru med strips, grönsaker och gräddsås på stekskyn. Recension: gillar du att tugga länge är känguru ett bra val (iaf de bitarna jag fick i paketet). Om du gillar smaken av blod/rått kött då är det något för dig. Till och med såsen smakar blod. Och, jodå köttet är genomstekt efter anvisningarna på paketet. Jag gillar varken eller så no more...
Publicerat Oktober 8, 20178 yr 52 minutes ago shamani sa: Känguru med strips, grönsaker och gräddsås på stekskyn. Recension: gillar du att tugga länge är känguru ett bra val (iaf de bitarna jag fick i paketet). Om du gillar smaken av blod/rått kött då är det något för dig. Till och med såsen smakar blod. Och, jodå köttet är genomstekt efter anvisningarna på paketet. Jag gillar varken eller så no more... Va trist. Delar din upplevelse, samma för mig i fjol. Fick för mig som förklaring att djuret EJ var avblodat alls, men visst kan ju även vara karaktären på köttet i stort men... Hur som ser det väldigt gott ut. /P
Publicerat Oktober 8, 20178 yr Efter tre timmar i svampskogen blev det lunch på truckermacka med kantarell och trattkantarell.
Publicerat Oktober 13, 20178 yr Lagom enkelt idag med dessa jä-a njurstenar Soldatens Ärtsoppa och ett par knäckemackor med ost.
Publicerat Oktober 14, 20178 yr Författare Långa, fruktlösa, dagar i skogen gör att det blir lite si och så med födointaget så då kan man göra sig till lite på lördagskvällen. Helstekt vildsvinsfilé, pommes, hemfrittade lökringar, stekta tomater och en stensoppsås. Vaniljglass och varm hjortronsylt till efterrätt!
Publicerat Oktober 14, 20178 yr 2 hours ago qvarnhill sa: Långa, fruktlösa, dagar i skogen gör att det blir lite si och så med födointaget så då kan man göra sig till lite på lördagskvällen. Helstekt vildsvinsfilé, pommes, hemfrittade lökringar, stekta tomater och en stensoppsås. Vaniljglass och varm hjortronsylt till efterrätt! Du har lyxat till det rejält idag, du.
Publicerat Oktober 14, 20178 yr Här blev det en typ makaronilåda som jag hittade i frysen... Helt ok.
Publicerat Oktober 16, 20178 yr På Saturday, October 14, 2017 at 19:05 qvarnhill sa: Långa, fruktlösa, dagar i skogen gör att det blir lite si och så med födointaget så då kan man göra sig till lite på lördagskvällen. Helstekt vildsvinsfilé, pommes, hemfrittade lökringar, stekta tomater och en stensoppsås. Vaniljglass och varm hjortronsylt till efterrätt! Ser att bären kommer till nytta.
Publicerat Oktober 16, 20178 yr Detta är en populär post. Tecno bakar surdegs bröd av typen Pavé. Så jä....a gott
Publicerat Oktober 16, 20178 yr 3 hours ago tecno sa: Tecno bakar surdegs bröd av typen Pavé. Så jä....a gott Ser gott ut. Men du får gärna förklara vad Pavé är för en okunnig person som lilla moi.
Publicerat Oktober 16, 20178 yr Detta är en populär post. Jag säger bara det att fungerar det inte med lergrytan den här gången så kommer den att hamna i ett borrhål i Aitik tillsammans med tio ton sprängämne för då ska den inte användas mer och jag garanterar att kvarvarande innehåll kommer vara mört och klart.
Publicerat Oktober 16, 20178 yr 2 minutes ago Nils l sa: Jag säger bara det att fungerar det inte med lergrytan den här gången så kommer den att hamna i ett borrhål i Aitik tillsammans med tio ton sprängämne för då ska den inte användas mer och jag garanterar att kvarvarande innehåll kommer vara mört och klart. Problem med lergrytan?
Publicerat Oktober 17, 20178 yr 4 hours ago shamani sa: Problem med lergrytan? Vi har haft en del relationsproblem. Men när inte ens en labrador klarar av att tugga maten är gränsen nådd.
Publicerat Oktober 17, 20178 yr Detta är en populär post. På ren svenska så smakar det förjäkligt gott!
Publicerat Oktober 17, 20178 yr 12 hours ago shamani sa: Ser gott ut. Men du får gärna förklara vad Pavé är för en okunnig person som lilla moi. Börja med att läsa på www.brodpassion.se Detta är den franske bagaren Sebastien Boudet's hemsida/blogg Ett Google sök på Pave bröd ger dettahttps://www.google.se/search?q=pavé+bröd&oq=Pave+bröd&aqs=chrome.1.69i57j0l4j69i60.13456j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8 Lite pyssel med att få en bra surdegs start men väl där så är det *bara* att baka på
Publicerat Oktober 17, 20178 yr 9 hours ago Nils l sa: På ren svenska så smakar det förjäkligt gott! Ser gott ut. Ni blev sams till slut, du och lergrytan.