Publicerat November 29, 20178 yr Blev ett gäng skinkschnitzlar tillsammans potmos å minitomater å purjo som toppats med rosmarin i ugn. /P
Publicerat December 1, 20178 yr Detta är en populär post. Stora plättar, nykokt hjortronsylt, gammeldags vaniljglass o mjölk.
Publicerat December 1, 20178 yr 4 hours ago lsjonsson sa: Stora plättar, nykokt hjortronsylt, gammeldags vaniljglass o mjölk. Fredagsmys?
Publicerat December 1, 20178 yr 1 hour ago shamani sa: Fredagsmys? Oh yes, och gott var det iaf! Det är inget dumt fredagsmys men vad som har blivit sedan under kvällen behöver jag inte nämna. Gott när man får frossa i sommarens härligheter som man har plockat ute på hjortronmyren.
Publicerat December 2, 20178 yr Kinespotäter har ja ej hört förut. Kanske säger sig självt, lr missat nått, men va ä dä? /P
Publicerat December 2, 20178 yr 12 minutes ago PAS sa: Kinespotäter har ja ej hört förut. Kanske säger sig självt, lr missat nått, men va ä dä? /P Ris.
Publicerat December 2, 20178 yr Behöver ju int vara mer komplicerat än så. Nu än mer upplyst, och för å fira 100 inlägg tar ja en bira till. /P
Publicerat December 4, 20178 yr Bandpasta + köttfräs sås var dagens middag, sorry ingen bild då jag var för hungrig men gott var det.
Publicerat December 5, 20178 yr Idag lyckades jag ta en bild innan jag hann äta upp allt Även ett brödbak hanns med idag, ett experiment som inte ville jäsa upp ordentligt. Gräddad i gryta, mix på 450gr vete, 200gram graham och 100gr råg på surdegs start. Gott smakar det i alla fall.
Publicerat December 6, 20178 yr Dagens tema: ’Återvinning’ En i stekpannan mix av potäter, lök, chicken-sticks och halloumi som pimpades med grillkrydda och på slutet en skvätt grädde. Det gröna inslaget representerades av kvarvarande pizzasallad, å det röda inslaget blev hemgjord lingonsylt. /P
Publicerat December 6, 20178 yr Författare Bara längtar nu, 18.00 ska säsongens första julbord avnjutas, top notch dessutom... 800:-/kuvert! Tur man blir bjuden...
Publicerat December 6, 20178 yr Hittade rabarber i frysen så det blev rabarberpaj till efterrätt "you did quite well" enligt dotter när hon tog om Det blev till att provsmaka kallrökt älghjärta som jag har haft i röken sen i lördags j**lar vad gott det blev
Publicerat December 7, 20178 yr 19 hours ago Bubs sa: 2st kokta med bröd... Min chef lever på korv med bröd.. Så det föder upp fler än det har ihjäl.
Publicerat December 7, 20178 yr Dagens Lunch: Stekt fläsk, kokpärer och löksås. Min favorit MIddag: Kyckling mangochutney gryta och ris. /Willy
Publicerat December 7, 20178 yr Här skulle man ju kunna gjort en tävling.. Gissa vad jag har ätit upp?