Publicerat November 7, 20178 yr En rejäl bit vildfångad lax från Laholmsbukten tillagad i ugn med smör, salt och dill. Till det kokta päror och lite ärtor.
Publicerat November 7, 20178 yr Författare Nu har jag ätit kålpudding två dagar i rad... Det gör inte ett dugg!
Publicerat November 7, 20178 yr 27 minutes ago qvarnhill sa: Nu har jag ätit kålpudding två dagar i rad... Det gör inte ett dugg! Nice! Lite som Norrlands guld men: Om man vill vara för sig själv en stund
Publicerat November 7, 20178 yr Författare Detta är en populär post. 15 minutes ago Tjörnbon sa: Nice! Lite som Norrlands guld men: Om man vill vara för sig själv en stund It's me or the bloody dog!
Publicerat November 8, 20178 yr Plockade fram 150gr rökt älg från frysen som räddning till ’lite blandat från kylen’. /P
Publicerat November 8, 20178 yr Författare Äggvåfflor med körsbärssylt och vispad grädde... Går bort de kalorierna i skogen i morr'n!
Publicerat November 8, 20178 yr 4 hours ago qvarnhill sa: Äggvåfflor med körsbärssylt och vispad grädde... Går bort de kalorierna i skogen i morr'n! Typ tjockpankaka i våffeljärn?
Publicerat November 9, 20178 yr Författare 2 hours ago MagnusN sa: Typ tjockpankaka i våffeljärn? Så kan man mycket väl beskriva dem!
Publicerat November 9, 20178 yr 3 minutes ago PAS sa: Spagetti å köttfärssås. /P Samma här samt div. grönsaker o mjölk!
Publicerat November 9, 20178 yr Författare Kyckling i currysås och ris idag, inmundigad till de förföriska dofterna av en älgfransyska i ugnen som ska transformeras till en "knul" att ätas på en liten tillställning i hägnet på lördag.
Publicerat November 10, 20178 yr Idag blev det burgare i ”smash burger” stuk för den som vet vad det är. Till det rostade Friscobrön á la Max och köttprodukternas heroin = kanderat bacon, so good you should not even try it once
Publicerat November 10, 20178 yr Dagens blev en kvällens. Jag fick förmånen att på eftermiddagen fälla ett smaldjur och av detta ville jag göra något lite extra. Så improvisera utav he….. Hmm…. stora mått samt relaterat till vad som fanns å tillgå. Hjärtat strimlades å ’kebab’ wokades tillsammans med strimlad bacon, purjolök å ’rundades av med en skvätt redig grädde. Detta skulle serveras i pitabröd alt. lite bättre hamburgerbröd tillsammans med sallad, tärnad mozzarella å örtkryddad vitlöksdressing. Blev väldigt bra. Lite speciellt å äta något så färskt. /P
Publicerat November 11, 20178 yr Författare Idag blir det en tjälknöl på älgfransyska med en potatisgratäng som får såväl alla vampyrer som förkylningsbasilusker att fly... Ja, man blir nog portad hos Viktväktarna också för tid och evighet! Serveras med nödvändiga tillbehör såsom en tomat och rödlökssallad, syltlökar och rostad lök.
Publicerat November 11, 20178 yr 4 minutes ago qvarnhill sa: Idag blir det en tjälknöl på älgfransyska med en potatisgratäng som får såväl alla vampyrer som förkylningsbasilusker att fly... Ja, man blir nog portad hos Viktväktarna också för tid och evighet! Serveras med nödvändiga tillbehör såsom en tomat och rödlökssallad, syltlökar och rostad lök. Ingen litar på en smal kock.
Publicerat November 11, 20178 yr 7 minutes ago sidelock sa: Åhhh!!! Vad kostar en sittning å när kan man komma??? 'Känner' doften genom skärmen. Lika bra å göra ordentligt när man ändå är på G. /P
Publicerat November 11, 20178 yr 3 minutes ago PAS sa: Åhhh!!! Vad kostar en sittning å när kan man komma??? 'Känner' doften genom skärmen. Lika bra å göra ordentligt när man ändå är på G. /P Mutor tages, vildsvinskött, erdinger dunkel och ammunition har tidigare varit effektiva. Givetvis medtager mutgivaren även de köttar han vill ha rökta för eget bruk.
Publicerat November 11, 20178 yr 6 minutes ago sidelock sa: Mutor tages, vildsvinskött, erdinger dunkel och ammunition har tidigare varit effektiva. Givetvis medtager mutgivaren även de köttar han vill ha rökta för eget bruk. Ja, idag inspirerar du med både mat å musik. Å kvällen har bara börjat. /P
Publicerat November 11, 20178 yr Min middag var helt omärkvärdig, men desserten... Icas Småländska Ostkaka (kall, som jag vill ha den) med vispgrädde och varm hjortronsylt..
Publicerat November 11, 20178 yr Dagens blev en kvällens. Halvt om halvt ide-torka men så fick man inspiration från oväntat häll. Tänk vad musik(-video) kan göra. Dock ingen grillning för mig idag. Tog rullarna å file’rna från Rå å bankade ut till lövbiffar som fick en snabbomgång på grilljärnet i redigt smör, salt å peppar förstås. Till detta förutom grönt blev det en variant av risotto, rostat ris (rost för ’nötighet’) som sen fick sällskap av smörfräst purjo å stekta champinjoner, buljong, kryddor å på slutet röd paprika å ost. Möcke bra blev det. /P