Publicerat December 26, 20178 yr Författare Traditionell (?) annandagsmiddag idag... Sista biten gravad lax och stuvad potatis.
Publicerat December 26, 20178 yr Rådjursstek med hasselbackspotatis, brysselkål och sås på trattkantareller med konjak.
Publicerat December 27, 20178 yr En vansinnigt god hemlagad pizza hos en väninna. Godaste jag ätit faktiskt.
Publicerat December 27, 20178 yr Jag har legat här och snorat nu sen den 22:e Jag är så urbota less på julmat nu så jag kan spy- ska därför försöka ta mig till ett hamburgerhak i morgon för att rädda min mentala hälsa. Mjölken är slut så jag måste handla också. Resten av skinkhelvetet ska jag göra pyttipanna på nån dag
Publicerat December 28, 20178 yr Detta är en populär post. 19 hours ago Dansken sa: Jag har legat här och snorat nu sen den 22:e Jag är så urbota less på julmat nu så jag kan spy- ska därför försöka ta mig till ett hamburgerhak i morgon för att rädda min mentala hälsa. Mjölken är slut så jag måste handla också. Resten av skinkhelvetet ska jag göra pyttipanna på nån dag Koka den fan i bbq-sås och gör pulled pork burgare.
Publicerat December 28, 20178 yr 34 minutes ago sidelock sa: Koka den fan i bbq-sås och gör pulled pork burgare. "De var bannimej det finaste jag hört sen jag konfirmerade mig..." /M
Publicerat December 28, 20178 yr Mycket julmat som ska förtäras innan det blir dåligt men årets julskinka på det lilla svinet jag sköt hos Qvarnhill går till historien som den godaste julskinka jag smakat. Hur i helsike ska man kunna äta vanlig gris efter det här? Den gravade öringsidan som sparades speciellt för ändamålet behövde inte skämmas bland det kallskurna heller. Då det endast var mor och jag på årets julbord så var menyn lite mindre än förra året men det var nog bland de bättre.
Publicerat December 28, 20178 yr Författare 5 minutes ago Nils l sa: Mycket julmat som ska förtäras innan det blir dåligt men årets julskinka på det lilla svinet jag sköt hos Qvarnhill går till historien som den godaste julskinka jag smakat. Hur i helsike ska man kunna äta vanlig gris efter det här? Den gravade öringsidan som sparades speciellt för ändamålet behövde inte skämmas bland det kallskurna heller. Då det endast var mor och jag på årets julbord så var menyn lite mindre än förra året men det var nog bland de bättre. Det var inte sista grisen i skogen du sköt, Nisse!
Publicerat December 28, 20178 yr De orden tackar jag för! Hur ser det ut i abborrförrådet? Kanske hinner ut några svängar innan vi träffas om vädret tillåter.
Publicerat December 28, 20178 yr Författare 32 minutes ago Nils l sa: De orden tackar jag för! Hur ser det ut i abborrförrådet? Kanske hinner ut några svängar innan vi träffas om vädret tillåter. Skäms nästan att säga det, men... Konsumerar abborre såsom vilken Svensson-barnfamilj somhelst i förorten konsumerar Frionor fiskpinnar.
Publicerat December 28, 20178 yr 7 minutes ago qvarnhill sa: Skäms nästan att säga det, men... Konsumerar abborre såsom vilken Svensson-barnfamilj somhelst i förorten konsumerar Frionor fiskpinnar. hehehe var ju ett fint sätt att säga att abborren har varit slut i en månad
Publicerat December 29, 20178 yr 22 hours ago qvarnhill sa: Skäms nästan att säga det, men... Konsumerar abborre såsom vilken Svensson-barnfamilj somhelst i förorten konsumerar Frionor fiskpinnar. Precis som det ska vara. Jag frossar också i råvaror som bara statsöverhuvuden ska ha råd med. Blir det lite bättre väder ska jag se till så att du får en laddning till.
Publicerat December 29, 20178 yr 1 hour ago mikebike sa: På Nyårsafton blir det rådjursstek, som vanligt..... Jag har inget minne av att ha sett nån inbjudan i brevlådan..
Publicerat December 31, 20178 yr 2 minutes ago mikebike sa: Nyårsfesten är i Varberg, vi äter klockan 20.00 ? Flyttat neråt?
Publicerat December 31, 20178 yr På 2017-12-29 at 23:32 shamani sa: Jag har inget minne av att ha sett nån inbjudan i brevlådan.. 4 minutes ago sidelock sa: Flyttat neråt? Nä, frun har flyttat uppåt, för 27 år sedan, och hon lämnade kvar en syster i Varberg. Nu är vi i Kinna, där svärmor och yngsta systern bor.
Publicerat December 31, 20178 yr Kulinarisk nyårsmiddag för mig själv Ett gott slut och ett ännu bättre 2018
Publicerat December 31, 20178 yr Hittills har det blivit krämig blomkålssoppa till förrätt och fläskfilé med svampsås, rostade potatisklyftor och lite smörslungad sparris. Till efterrätt om en stund blir det hemlagad crème brulée.