Publicerat November 12, 20178 yr Första laddningen palt kokar... Man skulle behöva en 20L gryta när man kokar palt
Publicerat November 12, 20178 yr 3 hours ago Abex sa: Första laddningen palt kokar... Man skulle behöva en 20L gryta när man kokar palt Har du bara 10 l gryta nu? Jag har en 10 l när jag kokar köttfärssås.
Publicerat November 12, 20178 yr 5 minutes ago lsjonsson sa: Har du bara 10 l gryta nu? Jag har en 10 l när jag kokar köttfärssås. Jepps 10L gryta är allt jag har... Min 25l gryta i aluminium från farmor rök för många år sedan då den tydligen var för farlig för vår generation..
Publicerat November 12, 20178 yr 1 hour ago Abex sa: Jepps 10L gryta är allt jag har... Min 25l gryta i aluminium från farmor rök för många år sedan då den tydligen var för farlig för vår generation.. Ok! Aluminiumgrutor är inte speciellt hälsosamma. Frun hade bara rostfria grytor när vi träffades o dom lever med ännu. Bara utökat sortimentet ist.
Publicerat November 13, 20178 yr Gryta på Älg med lök och morötter, grädde och redning till lagom konsistens och klart som attan att det ska serveras med rårörda lingon. Behöver jag säga att det var gott
Publicerat November 13, 20178 yr 1 hour ago tecno sa: Gryta på Älg med lök och morötter, grädde och redning till lagom konsistens och klart som attan att det ska serveras med rårörda lingon. Behöver jag säga att det var gott Du missade att ha i svamp gärna 2 olika sorters svamp
Publicerat November 14, 20178 yr Skyller på mina njurstenar som distraherat mig ...... pinkade ut en 3mm imorse
Publicerat November 14, 20178 yr 20 minutes ago tecno sa: Skyller på mina njurstenar som distraherat mig ...... pinkade ut en 3mm imorse En US5 på min ära.
Publicerat November 14, 20178 yr 10 hours ago tecno sa: Skyller på mina njurstenar som distraherat mig ...... pinkade ut en 3mm imorse Ouch...
Publicerat November 15, 20178 yr Vart en repris av grytan men denna gången med ris istället för kokpärer Och ja, det vart en repris idag med vad gäller sten
Publicerat November 15, 20178 yr 53 minutes ago tecno sa: Vart en repris av grytan men denna gången med ris istället för kokpärer Och ja, det vart en repris idag med vad gäller sten Har du eget grustag?
Publicerat November 16, 20178 yr 16 hours ago shamani sa: Har du eget grustag? Ja det är inte för inte jag kallas för grusbaronen Dragits med eländet i snart 15 år, senaste datortomo i somras visade 4 på vä sida och 5 på höger sida. 3 avgångar hitintills vad jag vet av. Urologen sa att dessa görs det inget åt utan de får komma ut av sig sjäv. Hade det varit någon riktigt stor så hade jag blivit bombarderad (ca 3500 skott) som gjordes -15 då det var lite väl många i klump.
Publicerat November 16, 20178 yr För att vara fiskballar så är dom faktiskt goda Om det nu inte va fårballar jag tänkte på Leif
Publicerat November 17, 20178 yr Älgkalvköttgryta med kantareller, mortlade enbär,, salt, peppar, 7,5 dl grädde, ris, grönsaker o vin. Gott!
Publicerat November 17, 20178 yr 31 minutes ago lsjonsson sa: Älgkalvköttgryta med kantareller, mortlade enbär,, salt, peppar, 7,5 dl grädde, ris, grönsaker o vin. Gott! Du e allt en *herkku perse* som di säger på andra sidan gränsen
Publicerat November 17, 20178 yr 1 hour ago shamani sa: Huva! Ska det vara gräddsås så ska det vara gräddsås.
Publicerat November 17, 20178 yr På 2017-11-16 at 13:28 Roleinwe sa: För att vara fiskballar så är dom faktiskt goda Om det nu inte va fårballar jag tänkte på Leif Finns tydligen en del olika "ballar" var i Norge för några år sedan och på hotellet sa dom att dagens var "Raspeballe" hade ingen aning om vad det var men om man inte provar lär man sig inget, visade sig vara en typ av kroppkakor/palt