Publicerat Januari 13, 20188 yr Detta är en populär post. ’Grillar man inte dör man.’ Det blev 1kg ryggbiff på rå, som ’rubbades’ med inspiration från mellanöstern. Lika delar Biryani, Sumak och salt, de två första hittas på mångkulturella hyllan. Röken fick sin prägel av apel. Detta serverades med klyft pot. å yoghurt pimpad med vitlök å Italiensksalladskrydda å mayonäs. Visst grönt åxå. Blev väldigt bra. /P
Publicerat Januari 15, 20188 yr 4 hours ago qvarnhill sa: Fläsk å löksås idag, utan lingon! Men hörrududu, nu ska du int va sån
Publicerat Januari 15, 20188 yr Här vart det liten portion risgrynsgröt och ett par mackor til. Blåbärssylt passade bra till gröten.
Publicerat Januari 15, 20188 yr Detta är en populär post. Pannbiff på rådjur, lite blandfärs, 4 äggulor, ströbröd, lök och massor av vispgrädde. Så fullkomligt galet gott, köttfärs is King, min absoluta favorit "styckdetalj"
Publicerat Januari 15, 20188 yr 53 minutes ago tecno sa: Här vart det liten portion risgrynsgröt och ett par mackor til. Blåbärssylt passade bra till gröten. Vad är det för fel på kanel och socker..? Fast blåbärsstlt är nog helt ok, det med.. Blev sugen på risgrynsgröt, ju.. Får bli en tur till Lidl i morgon, tror jag..
Publicerat Januari 15, 20188 yr Jag måste faktiskt kliva in och försvara Tecno här. Det finns få saker som smakar så gott som Stekt fläsk, pärer, löksås och såklart, rårörda lingon . /Willy
Publicerat Januari 15, 20188 yr Pyttipanna på rester från helstekt harsadel, lite gammal potatis jag hittade och en lök. Satt som en smäck med en god hembryggd öl!
Publicerat Januari 16, 20188 yr Biff a'la Lindström är gott, trots att jag egentligen inte gillar rödbetor. Söndagmiddag = tisdag lunch.
Publicerat Januari 16, 20188 yr Brist på fantasi blev det gräddstuvad pytt och ett par stekta ägg, skivad rödbeta. Nu i bingen känner mig *matt -i-lacken* och snorar.
Publicerat Januari 16, 20188 yr Författare Råstekt potatis, rådjursinnanlår stekt i skivor, en rejäl laddning grönfoder och en lika rejäl klick Biggans Bea.
Publicerat Januari 17, 20188 yr Blev köttbullar, ris å morotssås med dragonsmak (matkasse-inspiration). Jodå, bra med variation. /P
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare 38 minutes ago PAS sa: Blev köttbullar, ris å morotssås med dragonsmak (matkasse-inspiration). Jodå, bra med variation. /P Fan, jag måste lära mig läsa lite bättre, dragonsmak blev direkt till dragon mask i min hjärna!
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Alltså, ser man till att man har tillräckligt stor fläskbit när man ska äta fläsk och löksås så räcker den till fläskpannkaka en annan dag i veckan! Blir fint att ha i magen i vakkojan till aftonen!
Publicerat Januari 17, 20188 yr Eftersom jag gått på lchf sen september så borde det vara förbjudet att lägga ut bilder annat än på bearnaisesås här. Seså radera pannkakan omedelbums innan jag tagit ett bett rätt i skärmen.
Publicerat Januari 17, 20188 yr Författare 2 minutes ago dptrapper sa: Eftersom jag gått på lchf sen september så borde det vara förbjudet att lägga ut bilder annat än på bearnaisesås här. Seså radera pannkakan omedelbums innan jag tagit ett bett rätt i skärmen.
Publicerat Januari 17, 20188 yr 5 minutes ago tecno sa: Va ere för sliskig sylt du har på fläskpannkakan? Jag gissar på lingonsylt, kokar man själv behöver den inte bli lika söt som köpesylt. Fläskpannkaka är gott, jag ville göra det en kväll denna vecka men jag blev nedröstad. Nytt försök till nästa veckoplanering. Hemlagade kroppkakor är också gott, med rökt fläsk men utan kryddpeppar. -lingonsylt till naturligtvis!
Publicerat Januari 17, 20188 yr Just now tecno sa: Föredrar RÅRÖRDA som jag tjötat om Svårt att åstadkomma efter oktober om man har frysen full med "likdelar".
Publicerat Januari 17, 20188 yr Enkelt min goa pastor enkelt = man ser till att ha en separat frys där det finns gott om lingon
Publicerat Januari 17, 20188 yr Just now tecno sa: Enkelt min goa pastor enkelt = man ser till att ha en separat frys där det finns gott om lingon Den separata frysen står under min arbetsbänk och den är fylld med kött och diverse annat. "Frysen" i köket är integrerad med kylskåpet och rymmer typ 6 liter!
Publicerat Januari 17, 20188 yr Bara att åka ut och handla en till då, jag har 4 frysar och ibland är det lite för litet.
Publicerat Januari 17, 20188 yr Idag är min sista riktigt lediga dag på föräldraledigheten så det får slås på stort med lasagne gjort från grunden, pasta, älgfärsbolognese och hela konkarongen...