Publicerat Oktober 25, 20178 yr Pizza... Hade en enkel variant i frysen som jag piffade upp lite grann..
Publicerat Oktober 28, 20178 yr Kvällens kulinariska blev potatisgratäng och stekt Älgkalv innanlår samt stekt gul lök som glaserats samt smörslungade morötter. Sköljdes ner med ett glas rött. (kryddning endast salt och vitpeppar för att bevara smaken från köttet).
Publicerat Oktober 28, 20178 yr Svågern fick för sig att fylla år i år igen. Annorlunda, men trevligt upplägg, med tårta på fik. Sen hem te hanses med ’groggbord’ å snacks. - Hur xxx hör detta ihop med MAT! - De kommer. Ja, ja. Så improvisera utav xxxx..Ahh,,, ni förstår nog. -Va blev de då? -Just de. De blev blandad återvinning. Men det låter bättre med: ’BBQ’ grillad Älgrostbiff med stekta delikatess potatis, lite grönt samt en creme fraiche-sås smaksatt med senap (ganska lite då då), tomatpesto å grön currypasta. -Blev väldigt bra. - VA! Sitter du å skriver ’under the influence’? -…! -…? -Kanske. Ale’n är min. Ha en bra kväll. /P
Publicerat Oktober 29, 20178 yr Detta är en populär post. Blev ett rejält fläsklägg ikväll eller typ kinesiskt Eisbein. Brutalt gott
Publicerat Oktober 29, 20178 yr ’Grillar man inte dör man’ Ähh ni förstår. Mitt bidrag idag blev en favorit i repris, Shepherds Pie på grillen, å röken färgades av Apel & En. Vansinnigt gott blev det. Det speciella i detta fall är att det gjort på sonens första nedlagda rådjur å dessutom har han damsällskap som ska stanna över natten. Lite stolt var han allt. Vem skulle inte vilja vara sjutton igen. ’Suck’ /P
Publicerat Oktober 30, 20178 yr Detta är en populär post. Morgonens gräddning av mitt surdegsbröd, degen sattes på lördags morgonen med jäsning i kylskåp. Snart dags för en lunch macka.
Publicerat Oktober 30, 20178 yr Ica erbjöd fin melerad lövbiff till halva pengen så nu blir det orgie med pepparrot och ägg
Publicerat Oktober 31, 20178 yr Idag blev det en rätt från barndomen, fläskasås med pasta och sen hamnade nån gurka med på talriken.
Publicerat November 3, 20178 yr Kvällens kulinariska blev kålpudding + rårörda lingon och ett par glas årets bästa chateau du muu.
Publicerat November 6, 20178 yr 1 minute ago MagnusN sa: Stordraken som du pangade på uppflog förra helgen! Den mättar fler ggr den