Publicerat December 31, 20178 yr Idag blev det "plankstek" from down under av hjortbiff och kängurubiff med en champinjonstuvning och enkel sallad
Publicerat December 31, 20178 yr Rådjurssteken var god. Det är alltid kul att kunna visa bild på maten, med päls. Denna gång hann jag dessutom ta en bild innan jag sköt. ? Middagen står till vänster....
Publicerat Januari 1, 20188 yr Detta är en populär post. En enklare lunch blir det i form av Tortano. Givetvis sprängfyllt med mozzarella, oliver, skinka och basilika.
Publicerat Januari 1, 20188 yr Detta är en populär post. Inte idag, men igår Laxpaté (egengjord såklart ) på hembakat, rostat lantbröd, kall romsås och toppad med lite syrlig, krämig räkmousse och rom, följt av hasselbackspotatis med helstekt älgkalvfilé och viltfonds/rödvinssås. Som avslutning blev det en vit chokladmousse med frusna hallonsmulor. Avdelningen för: mätt i flera dagar
Publicerat Januari 1, 20188 yr I dag blir det gammeldags hedlig Älg-gryta med ris till. Ska ha i en klick lingon som smakhöjare ta mig tusan. Edit: Efter två timmars kokning och ca 1.5 minuters glufs-ätning kan man konstatera att Älggryta är svårslaget.
Publicerat Januari 1, 20188 yr Dagens blev en kvällens. Passade på att fira även i afton. Får ju låna dottern tom onsdag morgon, sen går flyttlasset å hon blir mantalsskriven i GBG. Så det blev älgkalvsstek å rökt rå, ungsbakade tomater med Chevre med stekta kantareller å go sås samt färsk pasta å nå grönt. Till detta serverades gott rött å alternativa drycker. FY SVORDOM VAD TIDEN GÅR FORT. /P
Publicerat Januari 1, 20188 yr 5 hours ago Järven sa: I dag blir det gammeldags hedlig Älg-gryta med ris till. Ska ha i en klick lingon som smakhöjare ta mig tusan. Edit: Efter två timmars kokning och ca 1.5 minuters glufs-ätning kan man konstatera att Älggryta är svårslaget. Älggryta på 2 timmar är ju mumsig snabbmat
Publicerat Januari 3, 20188 yr Detta är en populär post. Kroppkakor med skirat smör och rårörda lingon. ingen bild, finns inget kvar
Publicerat Januari 3, 20188 yr 4 minutes ago Ken1 sa: Kroppkakor med skirat smör och rårörda lingon. ingen bild, finns inget kvar Men jag skulle valt grädde ist för skirat smör!!
Publicerat Januari 3, 20188 yr En rejäl panna köttfärssås, jag hittade en pyts rödvinssky med timjan i kylen kvar från nyårsafton, och vi hade inte gjort av med all vispgrädde som precis gått ut på datum. Köttfärssås för gudar Jag bara älskar min gigantiska leBuyer kolstålspanna
Publicerat Januari 3, 20188 yr På 2017-12-31 at 16:51 mikebike sa: Nyårsfesten är i Varberg, vi äter klockan 20.00 ? Och det upptäckte jag först nu...
Publicerat Januari 3, 20188 yr Själv blev jag serverad en makalöst god smörgåstårta med ett gott kallt vitt vin till. Vinet var gott kallt, men odrickbart när det började bli lite tempetatur i det. Smakade pepprigt och bittert då.
Publicerat Januari 4, 20188 yr Blev en krämig pastasås med bacon, älgfärs, tomat och en själsbejakande mängd grädde. Blev lite broccoli som grönsak till detta. Lite färskmald svartpeppar på toppen när man lagt upp så är det klart sen
Publicerat Januari 5, 20188 yr 8 minutes ago tecno sa: Dagens enkla = potatis + kålpudding + rårörda lingon = MUMS Å så gott!
Publicerat Januari 5, 20188 yr Detta är en populär post. Pappa bjöd mig och min äldsta broder på Oleary's. Jag åt deras smokey hot revbensspjäll, dom var otroligt goda och till serverades en stor kall falcon.
Publicerat Januari 5, 20188 yr 8 minutes ago Dansken sa: Det såg gott ut Det var det men konstigt nog tog det slut så fort /Willy
Publicerat Januari 6, 20188 yr Ikväll blir det laxjanssons, d.v.s. Janssons frestelse med varmrökt lax istället för ansjovis.
Publicerat Januari 6, 20188 yr Det blev lite vitlökssmör över från den gratinerade hummern igår. Rostat bröd med vitlökssmör är ruskigt gott!
Publicerat Januari 7, 20188 yr Hade glömt det med mat.. Så med ett snabbt öga i frysen så hittade jag pannbiff med lite sting i.. Fem pepparsås, mos och lingonsylt... Funkar fint det.
Publicerat Januari 7, 20188 yr Ett par Knackwurst (Lidl) och resterna av potatisgratängen fick bli kvällens kulinariska.