Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Dagens rätt

Featured Replies

Publicerat
1 hour ago tecno sa:

Bara att åka ut och handla en till då, jag har 4 frysar och ibland är det lite för litet.

Du vet att du ska STYCKA djurwt innan du stoppar det i frysen...? :huh: Tar mindre plats då...  B)

• Svar 9,7k
  • Visningar 1,3m
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Islänningen
    Islänningen

Putin's middag i veckan....

• Ikväll blev det bränd vildsvinsfilè med hemmagjord potatissallad.

• OK, inte dagens, dagens men väl förberedelse för onsdagens dagens då trettio man, passkyttar/hundförare, ska utfodras på en sörmländsk drevjakt. Preppar 8 mufflonbogar idag, i morr'n blir det en musti

Posted Images

Publicerat
Just now TekDr sa:

Idag är min sista riktigt lediga dag på föräldraledigheten så det får slås på stort med lasagne gjort från grunden, pasta, älgfärsbolognese och hela konkarongen...  

När kan man komma? :)

Publicerat

Har full koll på den biten ;)

Publicerat
13 minutes ago shamani sa:

När kan man komma? :)

Börjar du köra nu så hinner du nog precis fram tills den är slut ;)

72772E8C-D6A9-44AA-B0F9-EF9F93332141.jpeg

Publicerat
5 hours ago tecno sa:

Bara att åka ut och handla en till då, jag har 4 frysar och ibland är det lite för litet.

Hade jag plats för en (1) fullstor frys så skulle jag ha köpt en för länge sen!

Publicerat

Bondomelett blev det idag.

Publicerat
  • Författare
13 hours ago tecno sa:

Va ere för sliskig sylt du har på fläskpannkakan?

Som tidigare sagts, jag är ruskigt konservativ och känner ett lätt tvång över att ha en av mina Höganäskrukor laddad med hemkokt lingonsylt så... Hemkokt lingonsylt, det är!

Har diabetes och borde ju helst inte ha något socker alls till lingonen men det blir för ogott så hemkokt med en balanserad sockerhalt får det bli och blir det för mycket socker så... Nå't ska man ju i alla fall dö av! :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

Mis en place...

Bjussar ett gäng goda vänner på sopplunch idag, älgköttsoppa (måtte fan ta dem som skjuter halsskott på älgen ^_^ ) med ostklimp förstås.

misenplace.thumb.jpg.5f825e20d2c9ea2ca0eede6675bb8609.jpg

Publicerat

När jag kom hem från jobbet igår hade äldsta dottern gjort er fantastisk focaccia (något i uppfostran måste ha gått väl :whistling:DSC_0444.thumb.JPG.7492b8a53cabaa11d86bf028e53cbcb1.JPG

Vad passar väl bättre till det än en rejäl köttsoppa? Finhackade rotfrukter och lök, brynte på ett halvkilo älgfärs rätt hårt och puttrade ihop, aningens hetta med cayennepeppar. Det hade  blivit ännu bättre om jag hade planerat det och hackat kött i stället för färs, men det var eftergiften för improvisation. DSC_0445.thumb.JPG.c159b39e9b7e9850831afae15c1b090c.JPG

Riktig gammeldags mat är enastående :)

Publicerat
3 minutes ago qvarnhill sa:

Mis en place...

Bjussar ett gäng goda vänner på sopplunch idag, älgköttsoppa (måtte fan ta dem som skjuter halsskott på älgen ^_^ ) med ostklimp förstås.

Precis när jag sitter och skriver inlägg om soppa :lol:

Publicerat
  • Författare
35 minutes ago MarkusR sa:

Precis när jag sitter och skriver inlägg om soppa :lol:

Alla borde skriva mer om soppa, alltså RIKTIG soppa och inte styggelsen som kommer ur paket och burkar!

Publicerat
22 minutes ago qvarnhill sa:

Alla borde skriva mer om soppa, alltså RIKTIG soppa och inte styggelsen som kommer ur paket och burkar!

Soppa på jordärtskocka är enkelt och gott. En skvätt Sherry förhöjer smaken!

Inplanerad i kommande veckomeny. Jag fick dessutom igenom både kroppkakor och fläskpannkaka! B)

Publicerat
4 hours ago qvarnhill sa:

Som tidigare sagts, jag är ruskigt konservativ och känner ett lätt tvång över att ha en av mina Höganäskrukor laddad med hemkokt lingonsylt så... Hemkokt lingonsylt, det är!

Har diabetes och borde ju helst inte ha något socker alls till lingonen men det blir för ogott så hemkokt med en balanserad sockerhalt får det bli och blir det för mycket socker så... Nå't ska man ju i alla fall dö av! :rolleyes:

Är själv diabetiker så detta med socker är ett gissel, har lite socker på mina rårörda. Man måste ju kunna unna sig.

Publicerat
8 hours ago dptrapper sa:

Fyfan

Är så jävla less nu på lchf. Fan va ja saknar rotfrukter, skulle nog fan kunna äta en rå bit kålrot med kaviar och sylt på. :unsure:

Äh bara kämpa på någon månad till så e ja klar att gå upp allt igen :ph34r:

Har du gått på lchf förut? Jag gjorde det för några år sedan. Tappade 8 cm runt magen på tre månader. Det gick på principen ät mindre - skit mer... :rolleyes:

Det jag skulle komma fram till är när jag började äta "vanlig" mat igen så reagerade kroppen ordentligt! Helvete vad fort jag fick tillbaka centimetrarna.... Samt några till och ett antal kilon... :wallbash:

Ångrade till och med att jag ätit lchf... 

Publicerat

Dagen rätt... Blev drag i såsen... :rolleyes:

Desserten behöver ingen närmare förklaring... 

IMG_20180118_162715.jpg

IMG_20180118_163932.jpg

Publicerat

DSC_1620.thumb.jpg.522d480360c1c10ba95c0c6a9e53e202.jpg

Ost/bacon korv - mos - tomat - brysselkål in och gratineras lite

DSC_1621.thumb.jpg.993f001375b04a201f13aef3b92a1867.jpg

Publicerat

Högrevsburgare med pommes.

20180120_173030.jpg

Publicerat
  • Författare

Näe, orkar egentligen inte men man måste ju äta och jag tvärvägrar halvfabrikat! Kycklingwok med bl.a rostad mandel och sweet chilli, serverad med ris. Skulle tro att det blir matkoma efter det med påföljande gamnacke i fåtöljen... Hade jag haft en stegräknare är jag säker på att jag fått "all time high" idag!

Publicerat
1 hour ago tecno sa:

DSC_1620.thumb.jpg.522d480360c1c10ba95c0c6a9e53e202.jpg

Ost/bacon korv - mos - tomat - brysselkål in och gratineras lite

DSC_1621.thumb.jpg.993f001375b04a201f13aef3b92a1867.jpg

Den översta ser ut som fingrar i maten. :lol:

Publicerat

Ska mecka me dessa, ’pimpade’ älgfärsbiffar. /P

Dagens.JPG

Publicerat

Spenatsoppa med ägghalvor 

20180120_191649.jpg

Publicerat
30 minutes ago Ken1 sa:

Spenatsoppa med ägghalvor 

20180120_191649.jpg

Du har inte en macka med ost på ser jag utan ost med en macka under....nånstans:D

/Mike

Publicerat
4 minutes ago Mad Mike sa:

Du har inte en macka med ost på ser jag utan ost med en macka under....nånstans:D

/Mike

Det är två!!!!!!!!! Mackor som ligger ovan på varandra PUCKO!. Ser du inte att jag tagit en tugga på den ena!!!!!!!!! :P