Publicerat Januari 20, 20188 yr 2 minutes ago Ken1 sa: Det är två!!!!!!!!! Mackor som ligger ovan på varandra PUCKO!. Ser du inte att jag tagit en tugga på den ena!!!!!!!!! det ser ut som en rejäl tugga ur ett lager ostskivor! /Mike
Publicerat Januari 20, 20188 yr 10 minutes ago Ken1 sa: Tuggat på retstickor idag ?????????? Har inte haft någon att reta på evigheter så din son kommer få veta att han lever imorgon /Mike
Publicerat Januari 20, 20188 yr Dagens blev en kvällens, så ’pimpade’ älgfärsbiffar (riven halloumi, lök, vitlök, örter, å lite till) med pot. å ört å vitlök å mayo kryddad yoghurt samt nå grönt. /P
Publicerat Januari 20, 20188 yr 18 minutes ago PAS sa: Dagens blev en kvällens, så ’pimpade’ älgfärsbiffar (riven halloumi, lök, vitlök, örter, å lite till) med pot. å ört å vitlök å mayo kryddad yoghurt samt nå grönt. /P Portionen luktar lite gymråtta.
Publicerat Januari 20, 20188 yr Que? Bara gott å vad jag för stunden kände för så inte alls. Ned till vänster står BEA, å de är bra. Egenteligen skulle det varit grillat med till min fasa såg ja att bricketterna var slut. Så då fick det bli en runda på spisen å i grilljärnet Saknade dock röken i smaken å grillningen i övrigt men bara gilla läget. /P
Publicerat Januari 20, 20188 yr 5 minutes ago PAS sa: Que? Bara gott å vad jag för stunden kände för så inte alls. Ned till vänster står BEA, å de är bra. Egenteligen skulle det varit grillat med till min fasa såg ja att bricketterna var slut. Så då fick det bli en runda på spisen å i grilljärnet Saknade dock röken i smaken å grillningen i övrigt men bara gilla läget. /P Kötthög för tre pers.
Publicerat Januari 20, 20188 yr Faktum var att vi var 4 till bords varav 2 manliga i övre tonåren å de gjorde omtag, å det blev 4 biffar å potäter över. Så proportionerna gör tyvärr ej sig rätt i bild. Å andra sidan va spelar det för roll. Jag blev nöjd. /P
Publicerat Januari 21, 20188 yr 7 hours ago PAS sa: Faktum var att vi var 4 till bords varav 2 manliga i övre tonåren å de gjorde omtag, å det blev 4 biffar å potäter över. Så proportionerna gör tyvärr ej sig rätt i bild. Å andra sidan va spelar det för roll. Jag blev nöjd. /P Ah, jag trodde det var din tallrik och samma sak var det när du hade stekt 1kg ryggbitar av rådjur.
Publicerat Januari 21, 20188 yr 16 hours ago shamani sa: Den översta ser ut som fingrar i maten. Klart man ska ha fingrarna i maten det vet du väl
Publicerat Januari 21, 20188 yr 40 minutes ago tecno sa: Klart man ska ha fingrarna i maten det vet du väl Du har gett fingermaten en helt ny innebörd..
Publicerat Januari 21, 20188 yr Just now shamani sa: Du har gett fingermaten en helt ny innebörd.. Säger du det, dags att rita ihop en helt egen fingermats kokbok kanske
Publicerat Januari 21, 20188 yr Här har jag gjort ett av mina favoriter *kaalilaatikko* som är en Finsk variant av kålpudding, med söt och knaprig yta. Här innan gräddning i ugnen. Gräddad och klar Rätten innehåller ris men jag vill ändå ha mina potäter och givetvis rårörda lingon till. http://www.tasteline.com/recept/kaalilaatikko/ Modifierat lite ovanstående recept med att använda Basmati istället för grötris och mörkt muscovadorörsocker istället för strösocker. Brynt även nötfärsen innan för att ge lite mer stuckatur till anrättningen. Använt olivolja till att bryna med och smörklickar ovanpå innan gräddningen, det jag saknade var skirat smör till potäterna Testa = Jättegott blir det!
Publicerat Januari 21, 20188 yr Ytterlår av rådjur.. Blev vansinnigt gott! Får tacka svärsonen för köttet! Desserten står i ugnen...
Publicerat Januari 21, 20188 yr 3 minutes ago tecno sa: Här har jag gjort ett av mina favoriter *kaalilaatikko* som är en Finsk variant av kålpudding, med söt och knaprig yta. Här innan gräddning i ugnen. Gräddad och klar Rätten innehåller ris men jag vill ändå ha mina potäter och givetvis rårörda lingon till. http://www.tasteline.com/recept/kaalilaatikko/ Modifierat lite ovanstående recept med att använda Basmati istället för grötris och mörkt muscovadorörsocker istället för strösocker. Brynt även nötfärsen innan för att ge lite mer stuckatur till anrättningen. Använt olivolja till att bryna med och smörklickar ovanpå innan gräddningen, det jag saknade var skirat smör till potäterna Testa = Jättegott blir det! Kallt smör som får mysa till sig i tallriksvärmen är bättre.
Publicerat Januari 21, 20188 yr Min favorit, Stekt sidfläsk, kokpäran och löksås fanns tyvärr inga lingon. /Willy
Publicerat Januari 21, 20188 yr 1 minute ago Bubs sa: Min favorit, Stekt sidfläsk, kokpäran och löksås fanns tyvärr inga lingon. /Willy Ja det var ju inge bra det Willy, skärpning anbefalles
Publicerat Januari 21, 20188 yr Detta är en populär post. Så var desserten klar.. Ingrid Marie är underskattad!
Publicerat Januari 21, 20188 yr 11 minutes ago qvarnhill sa: Råfärsbiffar med allehanda tillbehör. Hade väntat mig en Boeuf Tartar med kapris, ruccola mm.
Publicerat Januari 21, 20188 yr Färsk grillad vildsvinskarré med grönpepparsås på grädde och klyftpotatis samt grönsallad. Mkt populärt hos hustrun och barnen, soprent på faten.
Publicerat Januari 21, 20188 yr 10 minutes ago OlersPer sa: Färsk grillad vildsvinskarré med grönpepparsås på grädde och klyftpotatis samt grönsallad. Mkt populärt hos hustrun och barnen, soprent på faten. Lät väldigt gott. Såg nog bra ut. /P