Publicerat Januari 22, 20188 yr Beasås med beasås samt ägg med bea... ja menar majonäs. Kan bli lite beasås till midda me
Publicerat Januari 22, 20188 yr Detta är en populär post. Panerad abborrfile på färsk fisk med romsås och potatis. Det är så gott att det måste upplevas.
Publicerat Januari 22, 20188 yr 9 hours ago dptrapper sa: Beasås med beasås samt ägg med bea... ja menar majonäs. Kan bli lite beasås till midda me Varför inte göra en sås på grädde och äggula? Smaksätt med vad som... Funkar även kall...
Publicerat Januari 23, 20188 yr 5 hours ago tecno sa: Radhusbiffen lär väl inte behöva någon närmare presentation? Åh, vad sugen jag blev! Så gott! Fast jag vill ju ha lingonsylt... Inte rårörda...
Publicerat Januari 23, 20188 yr Blen ingen direkt middag idag då jag var sent hemma.. Men hade risgrynsgröt kvar i kylen (Från Lidl, den godaste köpegröten, enligt mig). Så det fick bli dagens (kvällens)... Gott! Kanel, liite socker och smöröga.. Mums!
Publicerat Januari 24, 20188 yr Ingen culinarisk toppnotering idag men när man jobbat hela dagen och är själv med barnen och hundarna fick en fryst pizza lösa uppgiften...
Publicerat Januari 24, 20188 yr Författare Detta är en populär post. Det är i alla fall piglördag... Kronhjortsbiff med råstekt timjanspotatis, karamelliserad lök, riven pepparrot och gröna ärtor.
Publicerat Januari 24, 20188 yr Ugnsstekt sik, potatis, smör, tunnbröd o mjölk o till kaffet blev det semla från ett mindre café i Kalix. Komunens godaste semla. Mmmmmmmmmmmmmm!
Publicerat Januari 24, 20188 yr Stoppade en luffarbiff av älgkalv i såå vidden imorse på 53grader. En redig rundstekning och vila en stund. Blev för j-la bra. Ris och kanarisk chimicurri till. Krydblandningen är torr och man slår på varmt vatten och någon dl olivolja och väntar ett tag. En riktig höjdare. Räcker till lunch imorgon också.
Publicerat Januari 25, 20188 yr Författare OK, egentligen borde jag inget säga, känner att det kan bli lite kommentarer på det men ärlighet varar längst och jag tycker det är gott, någon gång då och då... Bóng cá! Ja, vad det betyder och på vilket språk får ni lista ut själva om ni är rejält intresserade!
Publicerat Januari 25, 20188 yr Detta är en populär post. 5 minutes ago qvarnhill sa: OK, egentligen borde jag inget säga, känner att det kan bli lite kommentarer på det men ärlighet varar längst och jag tycker det är gött, någon gång då och då... Bóng cá! Låter som något du gjort med frugan.
Publicerat Januari 25, 20188 yr 3 hours ago tecno sa: Fiskbollar, ja det kan vara gott - ibland. Om dom inte är svenska så...
Publicerat Januari 25, 20188 yr 3 hours ago qvarnhill sa: OK, egentligen borde jag inget säga, känner att det kan bli lite kommentarer på det men ärlighet varar längst och jag tycker det är gott, någon gång då och då... Bóng cá! Ja, vad det betyder och på vilket språk får ni lista ut själva om ni är rejält intresserade! Vilken sort? Och vad hade du till? Säg bara inte att det var ris...
Publicerat Januari 25, 20188 yr Idag blev det repris på igår.. Spaghetti och stekta korvslantar (tjock grillkorv).
Publicerat Januari 26, 20188 yr Det var dags att ta hand om kvarvarande vitkål, bidde en kålpudding lite efter eget hövve + sneglat på LCHF varianter således nötfärs - Keso - ägg - grädde och lite kryddor efter egen smak. Maggi är en favorit, saltet kryddat med rosmarin och givet 5 sorters peppar. Kalvfond fick puttra kålen mjuk. Gräddsås och givetvis rårörda lingon till. Mätt blev man