Publicerat Augusti 4, 20196 yr På 2019-08-01 at 13:40 detstorabla sa: Inspirerad av @orjant så köpte jag lite kamben igår som jag nu lagt på smokern. Räknar med ca 4 timmar innan böjtestet visar önskat resultat. Hur blev det?
Publicerat Augusti 4, 20196 yr 1 hour ago orjant sa: Hur blev det? Grymt! S.k. "knife and fork". Följde i princip ett recept på amazingribs.com Brukar köra älgsida på samma sätt. Grymt matsäck på älgpasset. Tur att du skriver om så mycket god mat... Inspiration!
Publicerat Augusti 7, 20196 yr Basilikapesto å mayo är bra å ha hemma. Blev en kylskåpsrensning delux. Fyllde ett chiabattabröd med ovan + skivat grillat kött, ruccola, stekt ägg, ost, tomat, purjo, lite skivad potät. Va svårt att på ett anständigt sätt äta den. /P
Publicerat Augusti 7, 20196 yr Vi hade rester av grillad kyckling så det blev flygande Jakob med ris.
Publicerat Augusti 9, 20196 yr Detta är en populär post. Blev en Skaldjursbuffe i all enkelhet. Kompletterad med hemslagen Aioli hälften med örtkryddning, färska baguetter, vitlökssmör, rökt brie och västerbottenost och lite camembert. Sen måste resterna nyttjas också, skaldjursfound på G
Publicerat Augusti 10, 20196 yr Detta är en populär post. Gjorde en lite hetare tomatsoppa, och senare grillspett på kyckling å rå. /P
Publicerat Augusti 11, 20196 yr Detta är en populär post. Idetorka blev till en gryta på vs-ytterlår. /P
Publicerat Augusti 14, 20196 yr Detta är en populär post. Kört lite bringa low and slow på webern. Frigående ekologisk nöt var väl aningen mager till detta men det blev på inget sätt torrt, bara inte så saftigt man ser på dutuben när man sitter och dreglar över köttporr ? Blev lite potatismos smaksatt med lite parmesan till detta, samt lite Sweet baby Ray - Honey Chipotle
Publicerat Augusti 20, 20196 yr 9 hours ago, Dansken said: Kantarellsmörgåsar med Wästerbottenost Gottegris ?
Publicerat Augusti 20, 20196 yr 10 hours ago Dansken sa: Kantarellsmörgåsar med Wästerbottenost Har du möjlighet att kallröka ska du röka lite Västerbottenost så du kan ta det till en nivå till? Den sitter dessutom som en fläskläpp till kräftskivan.
Publicerat Augusti 27, 20196 yr På 2019-08-09 at 20:30 Mulle mek sa: Blev en Skaldjursbuffe i all enkelhet. Kompletterad med hemslagen Aioli hälften med örtkryddning, färska baguetter, vitlökssmör, rökt brie och västerbottenost och lite camembert. Sen måste resterna nyttjas också, skaldjursfound på G Jag är på helt fel ställe... Dreggel, dreggel...?
Publicerat Augusti 27, 20196 yr På 2019-08-19 at 19:56 TekDr sa: Currykyckling på de första egenuppfödda tuppkycklingarna ? Undrade först du hade lagt en ödla på tallriken... ?? Var f.. är mina glasögon? ??
Publicerat Augusti 27, 20196 yr Jonssons ägfärsbiffar ( det är på förra årets älgfärs. Fint med vakuumpack) med gräddsås, potatis, div grönsaker o mjölk. Jag gjorde en laddning med köttfärsbiffar idag på drygt 2 kg älgfärs. Det blir fint ist för korv under älgjakten. Jag var med alla älgar som vi sköt förra året (ca 70 kg på min lott) men ändå har jag kvar ca 10 kg. Hur kan detta vara möjligt för jag tycker att vi har ätit bra hela hösten förra året o fram tills nu.
Publicerat September 8, 20196 yr Man får ju äta undan det sista inför höstens jakter så idag blev det skavgryta på älgkalv med lite svamp, grädde och annat gött.
Publicerat September 14, 20196 yr Detta är en populär post. Ett mellanmål med rågbröd, brynt schalottenlök, en stolt fjällskivling och ett björktrastbröst.