Publicerat Februari 21, 20206 yr 9 hours ago sidelock sa: Ryggbiff av älg☺️ Om man tar bort det djuret äter så blir det nog mumma! ?
Publicerat Februari 21, 20206 yr En lunchmacka av en halv mjukkaka hemmabakat med kaviar. skivat ägg, senapssill och 2 koppar kaffe. Mmmmmmmmm!
Publicerat Februari 21, 20206 yr 1 hour ago lsjonsson sa: En lunchmacka av en halv mjukkaka hemmabakat med kaviar. skivat ägg, senapssill och 2 koppar kaffe. Mmmmmmmmm! Kaviar och senapssill? Du inser att du sitter fast i ett blandmissbruk? /M
Publicerat Februari 21, 20206 yr 1 hour ago nuke sa: Kaviar och senapssill? Du inser att du sitter fast i ett blandmissbruk? /M Men det är jäv__gt gott iaf.
Publicerat Februari 21, 20206 yr 9 hours ago lsjonsson sa: Men det är jäv__gt gott iaf. Tveksamt... Senapssill är aldrig gott.. Men lite ansjoviskryddad sill och finstrimlad purjo på skivat ägg... ?❤️
Publicerat Februari 21, 20206 yr Detta är en populär post. Vart bjuden på en öken middag idag mumsigt som fan. Kött bitarna på andra bilden är älg som jag tagit med.
Publicerat Februari 22, 20206 yr 5 hours ago shamani sa: Tveksamt... Senapssill är aldrig gott.. Då måste du ha konstiga smaklökar!
Publicerat Februari 22, 20206 yr 8 hours ago lsjonsson sa: Då måste du ha konstiga smaklökar! ?? Kanske det...
Publicerat Februari 22, 20206 yr Gjorde lite mustig och het soppa idag. Mestadels lök av olika slag och choritzo.. Den blev riktigt HET.. Nä, korrigering, jävulskt HET!! ? Smaklökarna och verkmästaren i magen hade inte samma uppfattning om påfyllning. ? Verkmästaren vann... ?
Publicerat Februari 22, 20206 yr På 2020-02-21 at 17:42 tecno sa: Kvällens straffspark mmmmm så gott Repris utan pommes idag = gott gotti gott gott
Publicerat Februari 22, 20206 yr 27 minutes ago Vildand sa: Planka på älgentrecote ?? Den såg jääääävligt nice ut
Publicerat Februari 22, 20206 yr 10 minutes ago culot sa: Den såg jääääävligt nice ut Det var den också?
Publicerat Februari 24, 20206 yr Pasta med färska champinjoner/lök/nötfärs och kryddor efter smak = MUMS Tid ca 20min och bara ETT kokkärl att diska = me like
Publicerat Februari 24, 20206 yr Jag brukar titta in på Lithell's fabriksförsäljning på vägen förbi när jag ska ut och se till vildsvinsåteln. För ett tag sen "hittade" jag en hel entrecote i kyldisken som hamnade med hem. Jag lät den ligga kvar i vacuumpåsen och möra, och när det närmade sig "bäst före" datumet skar jag den i skivor och frös in i påsar- två och två. I dag tinade jag upp en påse kött (sakta) och stekte bitarna. Till detta kokade jag potäter och redde av stekpannan med vispgrädde med fond, rödtjut och lite gele'. Förutsättningarna för en god middag fanns, och sen började jag äta- och köttbitarna var sega så in i helvete. Vilken antiklimax. Det vart "sås och potatis" som man fick äta som liten när man inte gillade maten. Som det kan bli.....
Publicerat Februari 24, 20206 yr 11 minutes ago, Dansken said: Jag brukar titta in på Lithell's fabriksförsäljning på vägen förbi när jag ska ut och se till vildsvinsåteln. För ett tag sen "hittade" jag en hel entrecote i kyldisken som hamnade med hem. Jag lät den ligga kvar i vacuumpåsen och möra, och när det närmade sig "bäst före" datumet skar jag den i skivor och frös in i påsar- två och två. I dag tinade jag upp en påse kött (sakta) och stekte bitarna. Till detta kokade jag potäter och redde av stekpannan med vispgrädde med fond, rödtjut och lite gele'. Förutsättningarna för en god middag fanns, och sen började jag äta- och köttbitarna var sega så in i helvete. Vilken antiklimax. Det vart "sås och potatis" som man fick äta som liten när man inte gillade maten. Som det kan bli..... Har du kvar nåt av skosulorna? Skulle vara kul och testa dessa maratondojorna i min Croc-Pot och se om de kan trollas till balett skor;)
Publicerat Februari 24, 20206 yr 29 minutes ago tecno sa: Stekt fläsk och gudomlig löksås? Dovkalv lever i grädde med bacon och kapris
Publicerat Februari 24, 20206 yr 9 minutes ago tecno sa: Har du kvar nåt av skosulorna? Nej det är kastat....