Publicerat Mars 19, 20206 yr 43 minutes ago tecno sa: Repris idag men nu med *körepils* Körepils? Min fantasi tänker *lättöl*.. Korrekt? Eller är jag helt ute och cyklar? Igen.. ??
Publicerat Mars 19, 20206 yr 5 minutes ago, shamani said: Körepils? Min fantasi tänker *lättöl*.. Korrekt? Eller är jag helt ute och cyklar? Igen.. ?? Snodde begreppet från den tråden. Min favvo *körepils* är Staropramen.
Publicerat Mars 19, 20206 yr 4 hours ago tecno sa: Snodde begreppet från den tråden. Min favvo *körepils* är Staropramen. Yay, jag hittade rätt för en gång skull! ? Hitta mig en styrepils som inte smakar blommor så blir jag glad. ?
Publicerat Mars 20, 20206 yr Detta är en populär post. Kanske inte dagens rätt idag men någon dag. Då jag jobbar hemifrån sen i Onsdags beroende på att jag var lite kärv i halsen och snorade lite så var jag inte välkommen på jobbet. Då jag har en förkärlek för långkok så blev det följande plan. Gå upp i vanlig tid, och under den knappa timme som resan till jobbet tar dra igång ett långkok, att röra i grytan eller vända en köttbit i ugnen med 15-30 minuters mellanrum funkar bra när man har kontoret i köket. Dag ett blev det Bolognese på högrev Igår blev det en dubble? Pulld Pork av Vildsvin, Karre' och nacke. Plus en dubbel sats Ratatouille. Och idag är der Ärtsoppa som gäller, den rostfria grytan är på 15 l bara som referens.
Publicerat Mars 20, 20206 yr 1 hour ago, Mulle mek said: Kanske inte dagens rätt idag men någon dag. Då jag jobbar hemifrån sen i Onsdags beroende på att jag var lite kärv i halsen och snorade lite så var jag inte välkommen på jobbet. Då jag har en förkärlek för långkok så blev det följande plan. Gå upp i vanlig tid, och under den knappa timme som resan till jobbet tar dra igång ett långkok, att röra i grytan eller vända en köttbit i ugnen med 15-30 minuters mellanrum funkar bra när man har kontoret i köket. Dag ett blev det Bolognese på högrev Igår blev det en dubble? Pulld Pork av Vildsvin, Karre' och nacke. Plus en dubbel sats Ratatouille. Och idag är der Ärtsoppa som gäller, den rostfria grytan är på 15 l bara som referens. Ser bara ett fel = Inga gröna ärter (Finne som man är och uppvuxen med ärtsoppa på gröna ärter).
Publicerat Mars 20, 20206 yr 12 minutes ago tecno sa: Ser bara ett fel = Inga gröna ärter (Finne som man är och uppvuxen med ärtsoppa på gröna ärter). Ja Ja. Men med tanke på att jag inte började äta Ärtsoppa innan vuxen ålder kan du inte begära allt. Och det är seglingens fel att jag äter ärtsoppa och sill? Åt man inte dessa blev det ingen punsch eller snaps när dom andra fick. Så det var bara att börja äta?
Publicerat Mars 20, 20206 yr 7 hours ago Mulle mek sa: Kanske inte dagens rätt idag men någon dag. Då jag jobbar hemifrån sen i Onsdags beroende på att jag var lite kärv i halsen och snorade lite så var jag inte välkommen på jobbet. Då jag har en förkärlek för långkok så blev det följande plan. Gå upp i vanlig tid, och under den knappa timme som resan till jobbet tar dra igång ett långkok, att röra i grytan eller vända en köttbit i ugnen med 15-30 minuters mellanrum funkar bra när man har kontoret i köket. Dag ett blev det Bolognese på högrev Igår blev det en dubble? Pulld Pork av Vildsvin, Karre' och nacke. Plus en dubbel sats Ratatouille. Och idag är der Ärtsoppa som gäller, den rostfria grytan är på 15 l bara som referens. Man är fan inte riktigt navlad? När det var färdigjobbat kokade jag Rödbetor och la in, det blev 2 och 1/2 burk, en med vitlök i, ska bli kul att se hur det är. Och medan Rödbetorna kokade passade jag på och pickla en burk Rödlök. Nu är det bara kvällskäket kvar att fixa. Vad det blir vet jag inte än, men grunden är en bit innerlår av Dov.
Publicerat Mars 20, 20206 yr 200 grams högrevsburgare, lök, tomat, gurka, isbergsallad, bacon, ost, ett stekt ägg och lite klet
Publicerat Mars 20, 20206 yr 7 hours ago tecno sa: Ser bara ett fel = Inga gröna ärter (Finne som man är och uppvuxen med ärtsoppa på gröna ärter). Det har jag bara hört om.. Görs soppan på samma sätt i övrigt?
Publicerat Mars 20, 20206 yr Blev repris på gårdagen här... Det blir det nog i morgon också om jag inte ids göra något annat..
Publicerat Mars 21, 20206 yr 11 hours ago, shamani said: Det har jag bara hört om.. Görs soppan på samma sätt i övrigt? Ja det görs på samma sätt, prova = smaskens!
Publicerat Mars 21, 20206 yr Ärtsoppa med fläsk på gång i slowcookern och punschen i kylen... inte torsdag men jag kan låtsas iallafall ?♂️ blir fint till kvällen
Publicerat Mars 21, 20206 yr 10 minutes ago, TekDr said: Ärtsoppa med fläsk på gång i slowcookern och punschen i kylen... inte torsdag men jag kan låtsas iallafall ?♂️ blir fint till kvällen Ärtsoppa är smaskens vilken dag i veckan som helst. Dags att planera in ett storkok
Publicerat Mars 21, 20206 yr 3 hours ago tecno sa: Ärtsoppa är smaskens vilken dag i veckan som helst. Dags att planera in ett storkok Det tar sig som mordbrännaren sa...
Publicerat Mars 22, 20206 yr Detta är en populär post. Nyrökt vildsvinskarre'. Och till det....... behövs egentligen inget mer.
Publicerat Mars 22, 20206 yr På 2020-03-21 at 08:19 tecno sa: Ja det görs på samma sätt, prova = smaskens! Ska prova någon gång! ?
Publicerat Mars 22, 20206 yr Här blev det ärtsoppa som jag hittade i frysen. Blev lite efterätt på det. Det är ju söndag.. ?
Publicerat Mars 22, 20206 yr Så här i undantagstider får man ju fösöka koka soppa på en spik med det man har hemma: Kvällens menu: Rådjursfilé med råstekt potatis, rostad spetskål, puré på rostad, gräddkokt palsternacka, sås på rödvinsreduktion med kapris. Serveras i kökets lounge bar eftersom vi oljade köksbordet idag. ?
Publicerat Mars 22, 20206 yr Sent in i grillgamet i år då vädret varit röv. Men idag blev det vildsvinsburgare på grillen och säsongen fick sitt startskott. Får jobba hårt nu för att ta igen förlorad tid ?
Publicerat Mars 22, 20206 yr Detta är en populär post. Kronhjortsfile, hade ont om potatis så jag fick kompensera med kött. Livet är hårt ibland
Publicerat Mars 22, 20206 yr 6 minutes ago, Ompi said: Kronhjortsfile, hade ont om potatis så jag fick kompensera med kött. Livet är hårt ibland Synd om dig
Publicerat Mars 23, 20206 yr Dagens kulinariska med de tidigare idag bakade korvbröden, börjar likna nåt