Publicerat Mars 11, 20206 yr 56 minutes ago M-98 sa: Tjurstestiklar som är tillagade och sedan skivade typ. Har sett det på grillrestarurangernas menyer i västra Texas vid några tillfällen. Nja äts dom korrekt så är det precis som vanliga ostron dvs råa och direkt från "skalet"
Publicerat Mars 12, 20206 yr 21 hours ago M-98 sa: Tjurstestiklar som är tillagade och sedan skivade typ. Har sett det på grillrestarurangernas menyer i västra Texas vid några tillfällen. Oki... Det skulle jag nog sätta på min lista med "det jag hoppar över att smaka på"..
Publicerat Mars 12, 20206 yr 21 hours ago killer_mouse sa: Nja äts dom korrekt så är det precis som vanliga ostron dvs råa och direkt från "skalet" Åh, fy fan... ?
Publicerat Mars 12, 20206 yr Just now tecno sa: Håller med du Inte riktigt vad som står på "Ja, detta vill jag provalistan!".. ?
Publicerat Mars 15, 20206 yr Dagens *brottarmatta* med stekt gul lök och färska champinjoner, tunna skivor egenrökt sidfläsk, lite kyckling riven mozzarella och några klickar BEA samt lite röd kulör
Publicerat Mars 15, 20206 yr Detta är en populär post. Kaningryta.☺️ Kommer finnas både kanin, kalkon, vaktel och vaktelägg till salu utanför varberg i sommar/höst för den som ev blir sugen och vill boka in sig. FullSizeRender.mov
Publicerat Mars 15, 20206 yr Det såg ut som en smaskig gryta Sidelock! Ingen film att titta på när man är hungrig...
Publicerat Mars 17, 20206 yr Corona-jobbar i hemmet och passar på att göra långkok. Igår blev det skånsk kalops och idag blir det lammnackar i rödvin med ris.
Publicerat Mars 17, 20206 yr 30 minutes ago MagnusN sa: Corona-jobbar i hemmet och passar på att göra långkok. Igår blev det skånsk kalops och idag blir det lammnackar i rödvin med ris. Skånsk kalops? ? Vad är skillnaden på vanlig kalops och skånsk?
Publicerat Mars 17, 20206 yr 31 minutes ago shamani sa: Skånsk kalops? ? Vad är skillnaden på vanlig kalops och skånsk? Vitpeppar är det ända jag sett på dom recept jag jämfört
Publicerat Mars 17, 20206 yr 1 hour ago M-Ola sa: Man har morötter i skånsk kalops enligt min mormor. Jag har aldrig ätit annat än MED morötter..
Publicerat Mars 17, 20206 yr Aldrig morötter i vanlig kalops. Man är väl inte vegetarian heller..........
Publicerat Mars 17, 20206 yr Som sagt, med morötter. Är uppvuxen med morötter i kalops så det är min preferens.
Publicerat Mars 17, 20206 yr Detta är en populär post. Dagens resultat. Kokt så att det faller isär. Ska ätas med bra bulgur m rostade nudlar i och lite plock
Publicerat Mars 19, 20206 yr På 2020-03-17 at 17:04 MagnusN sa: Som sagt, med morötter. Är uppvuxen med morötter i kalops så det är min preferens. Jag också och jag är definitivt inte uppväxt i Skåne... ?
Publicerat Mars 19, 20206 yr 9 hours ago tecno sa: Radhusbiff med lite stekfläsk. Så annorlunda än min tallrik.. Nu blev jag sugen på stekt fläsk... ?
Publicerat Mars 19, 20206 yr 15 hours ago, shamani said: Så annorlunda än min tallrik.. Nu blev jag sugen på stekt fläsk... ? Repris idag men nu med *körepils*