Publicerat April 17, 201313 yr Passen rullar på och är nu inne på 11veckan ibland vikterna och kroppaset lever upp och känner jag efter noga känns det ibland som nåt som skulle kunna kallas som pump. Nice. Invägning visar plusresultat återigen och stannade på 99.3 denna vecka, håller värmen i sig denna vecka går det att ta fram löparskorna under nästa. Körde för första gången idag en gammal favvoövning som är fruktansvärt skön om man får till den, drar störtskönt i brösten. Rekommenderas! Grymmt!! ser du ut som på bilden så förstår jag att du börjar komma i form
Publicerat April 17, 201313 yr Rädd att jag gör dig besviken men det är Ben på bilden och vi är inte direkt lika
Publicerat April 17, 201313 yr Min favvo avslutning efter ett bröstpass. Jag ser inte ut som på bilden....... lite ljusare hår....
Publicerat April 17, 201313 yr Andra passet, 6 km i 12 km/h tempo. Känns som om kroppen vaknat till. Nästa pass blir väl ett bakslag.
Publicerat April 17, 201313 yr Drog ett intervallpass idag, när jag var klar så var jag tvungen att sätta mig ner och vila, benen bar mig knappt hem.
Publicerat April 17, 201313 yr För att använda en Gustav Svensson replik; "Så här trött har jag inte varit sen sist jag klippte gräsmattan"
Publicerat April 17, 201313 yr Ozzian i blåa Speedos hästkrämare där HAHAHAHA! För övrigt kanske vi ska fixa så alla som hänger i denna tråd får ett par blåa speedos med jaktsidan loggan på arslet!!!
Publicerat April 17, 201313 yr Det där var en övning jag aldrig sett. Stort tack för tipset den ska testas när jag blivit frisk Dock med oerhört lätt vikt för det ser ut som en övning som skulle kunna få min axel att hoppa ur igen om jag är oförsiktig.. Mvh // Johannes
Publicerat April 18, 201313 yr Det där var en övning jag aldrig sett. Stort tack för tipset den ska testas när jag blivit frisk Dock med oerhört lätt vikt för det ser ut som en övning som skulle kunna få min axel att hoppa ur igen om jag är oförsiktig.. Mvh // Johannes Kul, finessen sitter i att isolera bröstet å inte koppla in triceps. Själv kör jag med bänken åt andra hållet så att bara axlarna vilar på bänken, man står som i brygga lixom. Hoppas du klarar axeln.
Publicerat April 18, 201313 yr Är det helt raka armar som gäller då ? Böjer man armarna så borde tricepsen kopplas in omgående om jag inte tänker helt fel eller ? Mvh // Johannes
Publicerat April 18, 201313 yr Så gott som raka armar, övningen som sådan är väldigt trevlig och bra, kör den kanske 1 gång på 3 bröstpass. Igår hade jag en massa energi, först marklyft och chins samt mage på lunchen, 6x8 strikta upp till 100 i mark och 4x8 chins samt 1 6:a och 1 4:a, på kvällen igår sprang jag en timme, milen på 52,16 och totalt 11,5 km, hyffsat slut efter det. /CHristian
Publicerat April 18, 201313 yr Säsongspremiär ute igår för löpningen. Blåsigt som fan gjorde att det var lite tungsprunget, men det blev 9,6 km på 49 minuter. Helt ok för att vara första gången ute. Känner att löpbandet har gjort nytta, men det är mer tungsprunget än asfalten på gott och ont.
Publicerat April 18, 201313 yr Så gott som raka armar, övningen som sådan är väldigt trevlig och bra, kör den kanske 1 gång på 3 bröstpass. Igår hade jag en massa energi, först marklyft och chins samt mage på lunchen, 6x8 strikta upp till 100 i mark och 4x8 chins samt 1 6:a och 1 4:a, på kvällen igår sprang jag en timme, milen på 52,16 och totalt 11,5 km, hyffsat slut efter det. /CHristian Tack för tipset. Testade den på träningspasset idag eftersom jag ändå hade bröst/mage på schemat och den fyllde absolut en funktion. Den tillsammans med hantel flyes och bänkpress frestade på tuttarna
Publicerat April 18, 201313 yr HAHAHAHA! För övrigt kanske vi ska fixa så alla som hänger i denna tråd får ett par blåa speedos med jaktsidan loggan på arslet!!! Förra året var jag på tjänsteresa någonstans (glömt vart) och hade inte med mig några träningskläder alls. Och inga badshorts. Hittade ett par rätt justa badshorts som jag kunde använda både i gymet och vid poolen. Nu var de av märket speedo så när jag skrev hem att jag hade köpt ett par speedo fick jag ett mail med uppmaningen att inte ta med dem hem om jag någonsin ville följa med damen till stranden... Angående den där bröstövningen så ser den helskön ut. Måste provas. Är dock orolig för att man med lite för tunga vikter och lite oförsiktighet ganska lätt kan slita hårt på ryggen. Kan man inte pressa ner svanken i bänken har man nog för tunga vikter. Eller vad tror ni som kört den?
Publicerat April 18, 201313 yr Förra året var jag på tjänsteresa någonstans (glömt vart) och hade inte med mig några träningskläder alls. Och inga badshorts. Hittade ett par rätt justa badshorts som jag kunde använda både i gymet och vid poolen. Nu var de av märket speedo så när jag skrev hem att jag hade köpt ett par speedo fick jag ett mail med uppmaningen att inte ta med dem hem om jag någonsin ville följa med damen till stranden... Angående den där bröstövningen så ser den helskön ut. Måste provas. Är dock orolig för att man med lite för tunga vikter och lite oförsiktighet ganska lätt kan slita hårt på ryggen. Kan man inte pressa ner svanken i bänken har man nog för tunga vikter. Eller vad tror ni som kört den? HAHA härligt med raka puckar från hemmet!
Publicerat April 18, 201313 yr Så gott som raka armar, övningen som sådan är väldigt trevlig och bra, kör den kanske 1 gång på 3 bröstpass. Igår hade jag en massa energi, först marklyft och chins samt mage på lunchen, 6x8 strikta upp till 100 i mark och 4x8 chins samt 1 6:a och 1 4:a, på kvällen igår sprang jag en timme, milen på 52,16 och totalt 11,5 km, hyffsat slut efter det. /CHristian Nu är jag ingen träningsguru men denna övningen är mest stretching, men den är skitbra. den ska utföras med raka/nästan raka armar och som sagt det ska stretcha i botten, mao en avslutnutningövning, räcker nog enligt mig med två set! 0ch du ska inte svanka då har du för tungt, lite svank men inte mer!
Publicerat April 21, 201313 yr Körde något intressant pass på gymmet soma move, ett dynamiskt yogapass, i lördags morse, jag har gjort pantern, lejonet och cross over hunden, namnen är löjliga men passet jobbigt, sjuk träningsvärk i baksidan lår. I dag 10 k i Torup, vi gick på 80 minuter i ett fantastiskt väder. /Christian
Publicerat April 21, 201313 yr Härligt, brukar kännas lite löjligt med den typen av träning men det brukar visa sig dagen efter att det tar mer än man anar:-) Är själv förkyld sen i måndags och har inte haft möjlighet att träna. börjar bli sjukt less nu!
Publicerat April 21, 201313 yr Premiärjoggen idag i detta helt underbara vårvädret, enda vägen som är farbar utan att bli blöt om tassarna är byvägen så det fick bli den fram å tillbax. Förflyttade min graciösa lekamen 4.5km på en knapp halvtimme, kommer förmodligen dra lite i benen imorrn.
Publicerat April 21, 201313 yr Körde en lagom runda på runt 7km i 5.40 tempo. Jäklar va skönt det var kunna dra på i shorts och T-shirt. Lagom varmt, ingen vind.. Svårt att hålla igen då!
Publicerat April 21, 201313 yr 50 minuters konditionspass idag. Äntligen i hyggligt skick efter förkylning. Någon som kör crossfittness, elller liknande?!
Publicerat April 21, 201313 yr 50 minuters konditionspass idag. Äntligen i hyggligt skick efter förkylning. Någon som kör crossfittness, elller liknande?! Crossfit - absolut.