Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Och där protesterade höger knät igen.. :( Är ju själva fan att det alltis ska jävlas och ändå har jag smugit i gång tränandet, tyckte jag iaf.  Får se om det ger sig eller hänger i eller om det bara är ltie överansträning.  Får väl börja cykla igen och det är så makalöst tråkigt!

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Max- fn va tråkigt, se till att inte belasta något mycket men ändå röra på dig så skall du se att det blir bra snart igen,

sprang igår då jag var helt tom i bollen efter en rätt tuff vecka än så länge så att styrketräna var inte aktuellt, det blev milen på 50 min 30 sek igår och 11,65 km på timmen, detta med en oerhört långsam start de första tio minuterna.

Det finns mer att ge i kroppen men det tar emot just nu, jag ser fram emot att kunna springa mer ute så fort pollenhalterna har sjunkit lite. /Christian

Publicerat

Max- fn va tråkigt, se till att inte belasta något mycket men ändå röra på dig så skall du se att det blir bra snart igen,

sprang igår då jag var helt tom i bollen efter en rätt tuff vecka än så länge så att styrketräna var inte aktuellt, det blev milen på 50 min 30 sek igår och 11,65 km på timmen, detta med en oerhört långsam start de första tio minuterna.

Det finns mer att ge i kroppen men det tar emot just nu, jag ser fram emot att kunna springa mer ute så fort pollenhalterna har sjunkit lite. /Christian

Det blir så frustrerande då man VILL men inte kan springa. Personligen tycker jag det bästa sättet at rensa skallen är att springa.. Långt och länge.. Man löser många problem under den tiden!  Bra jobbar, för övrigt Christian!

Publicerat

Men för helv--te!!!! Ni löper ju på som de värsta kenianerna:)

En annan är nöjd med typ 4 km under 6min/km.....

Är fortfarande rädd om knät men ännu så länge håller det till 100%

Blir till o fortsätta o ta det lugnt o försöka få till ett löppass varannan dag.

Nya skor landade idag från UK, 55% av priset i Sverige inkl frakt.

Nåväl, är väl bara o inse att man är byggd för annat än att springa ifrån motståndarna :)

Slarvat med gymmet sista tiden så nu får vi köra på där med.

//

Publicerat

Och där protesterade höger knät igen.. :( Är ju själva fan att det alltis ska jävlas och ändå har jag smugit i gång tränandet, tyckte jag iaf.  Får se om det ger sig eller hänger i eller om det bara är ltie överansträning.  Får väl börja cykla igen och det är så makalöst tråkigt!

Köp en riktigt bra modern räcer så ska du se att det blir kul! Fantastiskt skonsam träning men som ändå ger något om man pressar på. Jag har en rygg som inte tolererar distanslöpning så för mig är cykeln det enda alternativet.

Jag vart ute och rastade min räcer i går kväll - 61 km, 32,2 km/h i snitt och maxade 63,3 km/h. 

Publicerat

Köp en riktigt bra modern räcer så ska du se att det blir kul! Fantastiskt skonsam träning men som ändå ger något om man pressar på. Jag har en rygg som inte tolererar distanslöpning så för mig är cykeln det enda alternativet.

Jag vart ute och rastade min räcer i går kväll - 61 km, 32,2 km/h i snitt och maxade 63,3 km/h.

Hua! Galet tempo! :) Får väl försöka hitta en lämplig cykel för en vettig peng, även för en smålänning. :). Några tips ang cykel, till en novis och snåljåp? :)

Publicerat

pull-overs.gif

Idag testade jag denna övning som jag blev tipsad om tidigare i tråden. Kändes faktiskt riktigt skön pga den långa rörelsen fast jag ser nu att jag gjorde en längre rörelse än på bilden då jag flyttade hanteln ända till magen och sen tillbaka. Försökte köra långsamt och kontrollerat. Körde med 1x10 med 10 kg och sen 2x10 med 14 kilo. 

Är det ide att som jag köra en längre rörelse eller blir det istället fel ? 

Mvh // Johannes

Publicerat

Fel, bör bli axeln som griper in då.

Publicerat

Hua! Galet tempo! :) Får väl försöka hitta en lämplig cykel för en vettig peng, även för en smålänning. :). Några tips ang cykel, till en novis och snåljåp? :)

Mitt tips är att kolla blocket. Eller ännu hellre att du ber om hjälp från någon som kollar blocket åt dig.

(Jag kan inte tillräckligt för att våga hjälpa till)

Publicerat

Då har man landat på träningsläger i Marieholm utanför Eslöv, första passet är klart. Nu ligger jag på rummet efter lunchen och vilar mig inför eftermiddagspasset. 2 pass om dagen och hemfärd till Sundsvall igen på söndag.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Publicerat

Hej hopp. Äntligen dags för en vilodag!

Jag brukar ha problem med att jobb och resor gör att jag inte hinner träna. Så det brukar vara så att om jag tränar alla dagar jag hinner så blir det kring 3-4 pass i veckan. OK det handlar lite om prioritering och motivation också. Teoretiskt går det ju att när man reser träna istället för att kolla på NFL, NHL eller Baseboll med kunder... (Sedan brukar damen tack och lov vilja ha lite uppmärksamhet när man varit borta ett par dar) Nu har det varit mycket i och kring DC så plötsligt har jag kört ganska hårt tio dagar irad. Märkte på ett Zumba pass (ja ni läste rätt...) igår att det var stört omöjligt att få upp pulsen. (Kör alltid med pulsmätare) Kroppen sa helt enkelt ifrån. Fick mjölksyra för ingenting och hela kroppen kändes vråltung. 

Körde lite extra stretching istället för den vanliga styrkan efteråt. Känns som jag måste börja planera min träning lite annorlunda...

Publicerat

Hur mycket får den kosta?

Publicerat

Hur mycket får den kosta?

Det är väl som med optiken.. Men får vad man betalar för.. Men just nu så, innan jag vet i vilken omfattning jag kommer cykla så är det inte mer än ett par tre tusen.

Publicerat

Det är väl som med optiken.. Men får vad man betalar för.. Men just nu så, innan jag vet i vilken omfattning jag kommer cykla så är det inte mer än ett par tre tusen.

Satsa på kvalité, Typ som man köper en begagnad bössa. gå på ett välkänt märke som är begagnat. 3000:- får man inte mycket för men en begagnad racer med stålram tycker jag är vettigt att kika på.

http://www.blocket.se/kalmar/Crescent_Pepita_varlsmastarcykeln_1965_1966_46686727.htm?ca=2&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Crescent_Varldsmastarcykeln_i_mkt_fint_skick_46687476.htm?ca=2&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Herrcykel_racer_46682003.htm?ca=2&w=3

Publicerat

Satsa på kvalité, Typ som man köper en begagnad bössa. gå på ett välkänt märke som är begagnat. 3000:- får man inte mycket för men en begagnad racer med stålram tycker jag är vettigt att kika på.

http://www.blocket.se/kalmar/Crescent_Pepita_varlsmastarcykeln_1965_1966_46686727.htm?ca=2&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Crescent_Varldsmastarcykeln_i_mkt_fint_skick_46687476.htm?ca=2&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Herrcykel_racer_46682003.htm?ca=2&w=3

. Ungefär vad jag kikat på. Eller kör jag på och köpet en billigt efter Vätternrundan.. :)
Publicerat

. Ungefär vad jag kikat på. Eller kör jag på och köpet en billigt efter Vätternrundan.. :)

Jo det funkar ju alltid men hojjarna blir ju tyvärr inte mycket billigare förrän strax innan vintern. Lägg på 7000:- Så kan du köpa min istället:-) Den har bara gått ca 80mil med carbonram, i nyckick!

Publicerat

Blev ett löppass på förmiddagen idag, känns fortfarande bra i alla leder och hinnor! kan snart börja öka distansen! :)

/Cris

Publicerat

Ujuj vad segt det kändes på träningen idag, ingen gnista på stiftet what so ever. Hoppas det var bristen på de två ordinarie koppar som gjorde det och att det inte är baskilusker på ingång.

Publicerat

Fan jävla skit förkylning. Ett pass och det kommer tillbaka, skulle väl va i gnäll tråden eller i "Jag har inte möjlighet att träna" tråden som inte skapats än.....Kanske är dags? Fick iaf min Race hojj såld idag. Grymt skönt så det blir kanske en ny bössa iaf:-)

Publicerat

2 mil cykling så här på kvällen, känner redan nu vilken träningsvärk jag kommer få i låren.

Publicerat

45-min morgonspinning idag, start 0645 så man var på jobbet 0630 istälelt för 0730....

Publicerat

Körde ett pass med löpning i går igen för att prova knät. Börjar ltie lagom försiktigt. Först 1km lät löpning och sedan gå i en km och sen löpning i 2km till. Och knät höll! Nu får det blir ruskigt strikt ett tag för att hålla igen. Minst två dagar vila mellan varje pass i spåret i kombination med cykling. Funkar inte detta, så får det nog fn bli op i knät.. :(

Publicerat

Max det är riktigt kul att läsa att knäet höll,

3 pass denna vecka, två löp, milen på 48:23, 12,1 km på timmen, milen på 48:15, 12,12 på timmen, samt ett fint bröst/axlar pass i gymmet.

Vill peta in ett gympass till /Christian

Publicerat

Nu är jag inte världens idrottsfreak men visst är det skönt att hålla igång :smile:

Småstartat i vår och för dryga tre veckor sen körde jag igång för fullt med viktnedgång och få en bättre kondis. Tävlar & tränar agility med hundarna så jag är mer en intervallare än långdistansare :cool:

På dryga tre veckor har jag genom att pw;a mellan 6, 7 till 12 km om dagen uppdelat på oftast två promenader om dagen. Försöker äta varje tredje timme, mindre portioner. Har gått ner 4 kg, målet totalt är 10 kg (som jag gick upp förr förra vintern mycket pga mycket sjukdom) alltså 6 kg kvar.

Imorse blev det 6 km på ca 60 min (i början av pw;en blir det några kiss & bajsstopp för hundarna, men sen går vi på).

Publicerat

Efter 4 dagar med bra träning blir det vila idag. Sedan blir helgen ett hemgjort träningsläger. 6-8 timmar tänker jag försöka få ihop...