Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Varit jobb o bira hela helgen.

På tok för slö idag+ någon skit i kroppen är inget motivationshöjjande..

Nya tag im ett par dagar

//

• Svar 2,1k
  • Visningar 151,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Nya tag im ett par dagar

//

Återhämtning hela helgen med andra ord? ;)

Publicerat

Nya tag im ett par dagar

//

Återhämtning hela helgen med andra ord? ;)

Ja då var det.

Tror min kropp behöver plågas en hel del framöver..

//

Publicerat

Näe jag har inte använt vikter utan det får bli hemma med kroppen som tyngd. Gym är det minst motiverande jag vet och barnen tycker det är kul när farsan ligger och flåsar på golvet. Idag tänkte jag försöka köra benen lite och med lite tur är det vårväder så jag kan göra det utomhus. Idag känns det faktiskt lite bättre att iaf ha kommit till skott, behöver lite mer muskler på den här 191cm/73kg kroppen ;-)

Sent from my LT15i using Tapatalk 2

Publicerat

Näe jag har inte använt vikter utan det får bli hemma med kroppen som tyngd. Gym är det minst motiverande jag vet och barnen tycker det är kul när farsan ligger och flåsar på golvet. Idag tänkte jag försöka köra benen lite och med lite tur är det vårväder så jag kan göra det utomhus. Idag känns det faktiskt lite bättre att iaf ha kommit till skott, behöver lite mer muskler på den här 191cm/73kg kroppen ;-)

Framför allt behöver man lite uskler för och hålla framför skrivbordet, kan inte sitta framför datorn en hel dag längre då vrålar nacke och bröstrygg och jag för spääningshuvudvärk. Nackdelen av ett jobb som data-/nätverkstekniker. Man bär ju alltid rätt och riktigt med... Tacka gudarna att tjockskärmar är no more, tror det sliter lite på kroppen och bära 17-19" på vänster armen...

Publicerat

Ett tips är att använda barnen som vikter. En två åring och en sexåring på ryggen när man gör armhävningar bygger muskler. :)

Publicerat

45 minuter morgon spinning.. skönt och komma igång på morgonen.

Publicerat

Vårens tälttur i skogen visade att jag är i bättre form än någonsin vilket är kul. Det är då man bli peppad att fortsätta. 

Mvh // Johannes

Publicerat

Ett tips är att använda barnen som vikter. En två åring och en sexåring på ryggen när man gör armhävningar bygger muskler. :)

Haha mina vill inte vara med tillräckligt länge för att jag ska hinna göra någon mängd ;P Gör någon form av långsamma armhävningar och det är precis att jag klarar 10x3 av dessa så fortsätter nog så tills vidare. Hatar dock känslan av att tappa all styrsel och styrka i kroppen efter träning..

Publicerat

Tror jag får vila idag också. Åkte på en njursten igårnatt... Var inte så skönt. Tror det värsta är över men träna får nog vänta åtminstone tills imorgon!

Publicerat

Wow.. Jag är en cm längre men 30 kilo tyngre.

Ska vi mötas på mitten :)

Eller nä, ska ner 5-10 cm i midjan annars skiter jag i vikten isig .

Bygg på,

Själv ska jag ut o springa en runda med dottern på cykel bredvid .

//

Publicerat

Usch lever som sambo fast singel? Har varit på träningsläger sedan i tisdags nu, började på Arlanda med ett sjukt fint ben o ryggpass, därefter har det varit, två löppass, en dag powerwalk 12 km, samt två pass, sats energi/core och sats cross training, 30+ i solen, 25 i skuggan och 20-21 i vattnet. Christian

Publicerat

Usch lever som sambo fast singel? Har varit på träningsläger sedan i tisdags nu, började på Arlanda med ett sjukt fint ben o ryggpass, därefter har det varit, två löppass, en dag powerwalk 12 km, samt två pass, sats energi/core och sats cross training, 30+ i solen, 25 i skuggan och 20-21 i vattnet. Christian

Publicerat

Haft sonen på besök över helgen och fick förmånen att köra två gympass ihop med han, för hans del handlar det inte så mkt om fria vikter utan mix med mma,komplex och funktionell träning. Men nu växlade han upp med bl.a marklyft å gjorde fyra ettor på 130kg, rätt bra för en parvel på 68kg som knappt är torr bakom öronen.

Själv vägde jag in på exackt 30kg mer å spräckte -98 vallen precis, efter gympasset tog jag för första gången å sprang halvmilen direkt när jag kom hem med Åska i koppel och med den imponerande tiden av 30minuter. Glad över att jag trots allt överlevde!

Nu är det bara till att hålla i.

Publicerat

Inte en rörelse att tala om på en vecka. Men massa hos mat och några öl! :) Jag är sådan så det märks på vågen direkt!

Är ensam hemma med den lille sonen och hans tålamod är inte helt lämpat för löpning i vagn. Men har fått tag i en modifierad cykel för en billig peng, så nu ska jag prova varva med några cykelpass.

Förresten, cykling är fn en värre materialsport än att jaga! Hua!

Publicerat

Inte en rörelse att tala om på en vecka. Men massa hos mat och några öl! :) Jag är sådan så det märks på vågen direkt!

Är ensam hemma med den lille sonen och hans tålamod är inte helt lämpat för löpning i vagn. Men har fått tag i en modifierad cykel för en billig peng, så nu ska jag prova varva med några cykelpass.

Förresten, cykling är fn en värre materialsport än att jaga! Hua!

Köpte en cykel för 7 lök, fick inte ens med ett cykelstöd :o

Publicerat

Köpte en cykel för 7 lök, fick inte ens med ett cykelstöd :o

Inte ens pakethållare heller???

Publicerat

Wow.. Jag är en cm längre men 30 kilo tyngre.

Ska vi mötas på mitten :)

Eller nä, ska ner 5-10 cm i midjan annars skiter jag i vikten isig .

Bygg på,

Själv ska jag ut o springa en runda med dottern på cykel bredvid .

//

Haha jo det är inte så många med min längd som väger så lätt.. Ändå äter jag ganska ordentligt och mestadels onyttigt, därtill stillasittande större delen av dygnet. Men fett verkar inte fastna på kroppen så jag hoppas att muskler gör det istället :) 

Publicerat

Haha jo det är inte så många med min längd som väger så lätt.. Ändå äter jag ganska ordentligt och mestadels onyttigt, därtill stillasittande större delen av dygnet. Men fett verkar inte fastna på kroppen så jag hoppas att muskler gör det istället :)

Skiten kan fastna invändigt istället Alex, bra mat o vikter så skall du se. Ät ofta.
Publicerat

Skiten kan fastna invändigt istället Alex, bra mat o vikter så skall du se. Ät ofta.
Jo jag vet att man bör äta vettigt och jag äter inte bara strunt faktiskt. Ett problem är att jag ibland äter så djävulskt mycket att jag inte hinner bli hungrig mellan målen och då är det riktigt svårt att tvinga ner något men brukar försöka äta nån frukt eller så iaf.

Publicerat

Avslutar träningsveckan i Side med ett underbart långt body Balance pass igår och en fin löptur idag, har käkat 18 sorters kebab, knappast något eftersträvansvärt men så är det, lite lättare, lite brunare, lite blondare./ Christian

Publicerat

Jo jag vet att man bör äta vettigt och jag äter inte bara strunt faktiskt. Ett problem är att jag ibland äter så djävulskt mycket att jag inte hinner bli hungrig mellan målen och då är det riktigt svårt att tvinga ner något men brukar försöka äta nån frukt eller så iaf.

Kolhydratsdrink, lätt att få ner och med mkt kräm i.
Publicerat

Kolhydratsdrink, lätt att få ner och med mkt kräm i.
Körde ett tag någon sådan men blev ganska less efter ett par veckor. Kanske klokt att ha olika smaker :-P

Börjat göra såna här smoothies ibland och det år trevligare att hälla i sig tycker jag, kanske inte lika mycket effekt men mer än inget :-)

Publicerat

En liten cykelrunda för att prova.. Gjorde iaf 6-7km/h bättre i snitt med ny cykel. :) bara 14km, men ändå. Men 50 blås på smala däck var lite ovant, men kul!! Avslutade med 3km löpning för att känna av knät.

Publicerat

Tog 4km jogging till gymet idag å körde 40min, sedan hem igen. Om det gick långsamt dit så gick det om möjligt långsammare hem, tänkte först ta 6km hem, tur för mig att förnuftet segra.

Lät löjtnan Anderssons vackra ord ljuda som ett mantra på hemvägen " du behöver inte springa fortare, bara ta längre steg och oftare ", hjälpte som pepp.

Enligt appen så ska löpningen brännt ca 900calorier, så mäktar man med detta ett par ggr i veckan borde fettet smälta bort.