Publicerat Maj 23, 201312 yr Tja inte vet jag, här sopade jag in mina meter, http://iform.se/testa-dig-sjalv/test-traning/test-coopertest, jag sprang 5 min uppvärmning i 5 min tempo för att sedan springa 1 km i 4:30, 1km i 4:0, 700 meter i 3:45 temp och spurten i 3 min temp, för en total sträcka av 3002 meter. Jag fick excellent som betyg, http://www.brianmac.co.uk/gentest.htm för ett annat test, jag avslutade dagens lunchträning med att köra lite benböj i smithmaskin och deadlifts i den samma, iofs fick putmagen lite smisk också. /CHristian
Publicerat Maj 23, 201312 yr Jäkligt bra sprunget! Hade 3km som mål, men fick vika ner mig. Benen var alldeles för tunga för att orka hålla uppe tempot på slutet. Siktar på ett nytt test till midsommar, förutsatt att jag lyckas hålla den träningsmängd som är planerad...
Publicerat Maj 23, 201312 yr F- det är klart att du kommer att fixa, jag glassade och fegade den första km, nästa gång skall jag kliva upp på 4 min Km och öka när det är 5 min kvar att springa, jag har en personlig "grej" oavsett hur illa det smakar i munnen och benen svider så klarar man alltid 90 sekunder till, alltid, varje gång, utan tvekan, så det är bara att köra på och när man är helt slut och med 90 sek kvar så ökar man lite. I retrospekt var jag lite (läs mycket) försiktig idag och borde skämmas för att jag inte strävade efter mer, men nästa gång skall jag satsa, jag lovar. /Christian
Publicerat Maj 23, 201312 yr Precis kommit in från lite springning.. Inte min dag idag. 5,7km på 26 blankt. iofs 82 meters backe x2 men sprang i måndags samma avstånd fast utan backe på 23:15..
Publicerat Maj 24, 201312 yr 45min morgon spinning, tunga ben idag och tungt allmänt. Vaknade med en extrem skallebank...
Publicerat Maj 25, 201312 yr Anmäld till Lidingöloppet. (Det går utmärkt att se detta som en utmaning för den som så önskar ) Inspirerad av detta blev det ett första löppass där fokus var lite längd och farten var sekundär. Slutade med 13,5 km på 1:11 vilket var rätt ok. Känner dock att framsida lår och mage ligger efter i träningen, resten av kroppen kändes lätt och fin men framsidan blev stum alldeles för tidigt....
Publicerat Maj 25, 201312 yr Gjorde min första mil i dag. 10,8 km på 1,08. Var nöjd till defranssons resultat ploppar upp på fb Förstår inte riktigt hur ni löser o hålla så högt tempo, måste nog prova på det lite för jag var faktiskt knappt andfådd när jag klev innanför dörren här. Kortare sträckor o högre tempo blir melodin nu.. Gymmet måste jag besöka med men men fullskiten med jobb o husrenoveringen så finns varken tid eller motivation. //
Publicerat Maj 25, 201312 yr Blev i princip ingen tärning alls här under tiden jag hade boendet fullt valpar och nu lyser motivationen helt med sin frånvaro. I fjol den här tiden snittade jag på ca 10,5 mil i veckan med mina prommisar så jag får väl helt enkelt ta mig i kragen och tvinga ut mig på i af nån lite längre rask runda om dan.
Publicerat Maj 25, 201312 yr Anmäld till Lidingöloppet. (Det går utmärkt att se detta som en utmaning för den som så önskar ) Inspirerad av detta blev det ett första löppass där fokus var lite längd och farten var sekundär. Slutade med 13,5 km på 1:11 vilket var rätt ok. Känner dock att framsida lår och mage ligger efter i träningen, resten av kroppen kändes lätt och fin men framsidan blev stum alldeles för tidigt.... Väldigt trevligt lopp om du har problem med framsida lår är det nog bra att träna utförslöpning inför Lidigö. Det är korta men tvärbranta backar att kunna släppa av utför sparar tid kraft och lår. Knepet är att slappna av och inte sätt i foten för långt fram sedan fram med höften och rulla. Lycka Till
Publicerat Maj 28, 201312 yr Nä nu är jag så i he¤%"#¤%ete less på denna förkylning. Blev bra efter nästan 2 veckor för att hinna köra ett pass och sen åkte jag på nästa med bihåle-mumbojumbo och hosta. Nu så här 3 veckor efter att jag senast friskförklarade mig känns det som om jag har en kronisk grävnerdigietthål sjukdom och att jag aldrig kommer att bli frisk. Men nu kära vänner blir det inget ligga kan jag lova för ikväll blir det vitlöksbomben och lite hokuspokusdans, för här ska den förbannade sjukan drivas ut som varulvar en fullmåne natt!!! Gjorde i ordning inlagda chilimarinerade vitlökar för ca 3 månader sedan (Djuriskt stark blev dom) och nu ska här ätas vitlök tills viruset springer för livet och hoppar ur denna svårt sargade kropp med vetskapen om att denna karl är inte att leka med!!!
Publicerat Maj 29, 201312 yr Ett pass funktionell träning med massa ben böj och marklyft... lite sliten i ben och rygg efter det...
Publicerat Maj 30, 201312 yr Nä nu är jag så i he¤%"#¤%ete less på denna förkylning. Blev bra efter nästan 2 veckor för att hinna köra ett pass och sen åkte jag på nästa med bihåle-mumbojumbo och hosta. Nu så här 3 veckor efter att jag senast friskförklarade mig känns det som om jag har en kronisk grävnerdigietthål sjukdom och att jag aldrig kommer att bli frisk. Men nu kära vänner blir det inget ligga kan jag lova för ikväll blir det vitlöksbomben och lite hokuspokusdans, för här ska den förbannade sjukan drivas ut som varulvar en fullmåne natt!!! Gjorde i ordning inlagda chilimarinerade vitlökar för ca 3 månader sedan (Djuriskt stark blev dom) och nu ska här ätas vitlök tills viruset springer för livet och hoppar ur denna svårt sargade kropp med vetskapen om att denna karl är inte att leka med!!! Ett klassiskt "vila sig i form" verkar vara det ända som hjälper. Krya på dig !
Publicerat Maj 30, 201312 yr För er som är lite tekniskt intresserad så finns det en App till IPhone som heter ShapeUp. Den är riktigt bra för att övervaka sitt dagliga kallorintag. Jag är själv inte överviktigt men jag gillar att se så att jag inte ligger på för högt kallorieintag. Dock har jag vänner som gått ned mycket med hjälp av den appen.
Publicerat Maj 30, 201312 yr Och för er som vill ha ett stenhård träningsmodell kolla länken, det kallas för DTP och det ska man endast köra under 4 veckor. Bland dem effektivaste sätten att under kort tid bygga muskelmassa! I länken ligger det step-by-step instruktioner. http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-dtp-training.html
Publicerat Maj 30, 201312 yr Trummar på så sakteliga med mitt, varmt som tusan idag på väg hem när solen stod i zenit på blå himmel. Svetten rann å då känner man sig av nån anledningen mkt duktigare. Ynka hektot lättare sedan sist vågen bestegs men kläderna skvallrar desto bättre om en bättre fördelning av några kilon till, både armar å bröstomfång har svullit och skjortknapparna sitter stundom löst till och ett par byxor kan numera krängas av. Nu hade jag jag inte sprungit på två dagar och det kändes betydligt lättare, kanske varannan dag är för hårt för en otränad senior !?
Publicerat Maj 30, 201312 yr Efter ganska lång inaktivitet så chockade jag idag kroppen med 3.5 km löpning och några minuters sving med kettlebell'en..imorrn kommer jag vara skönt stel Skickat från min HTC One S via Tapatalk 2
Publicerat Maj 31, 201312 yr Planerar en liten tur på cykel på lunchen för att turfa vilket kan beskrivas som stadsorientering med smartphone vilket snabbast görs med cykel vilket typ bli intervallträning beroende på hur mycket man väljer att ta givetvis men så är det ju med all träning. För er som inte vet vad det är http://turfgame.com/ Har iaf motiverat mig till att röra på mig, men det krävs en android smartphone.
Publicerat Maj 31, 201312 yr Tränade i söndags, komplexstyrka, bröst och mage, en sanslöst slö vecka som igår avbröts med ett fint löppass, milen på 46:30 och 12,4 km på timmen, helt ok för en snart 40-årig kropp. /Christian
Publicerat Juni 1, 201312 yr Precis hemkommen efter 10,5 km terränglöpning. 55 min blev det och slut är jag. Värdelöst att springa före frukost, har inte alls samma ork då, men det var enda sättet att hinna med lite löpning i helgen.
Publicerat Juni 1, 201312 yr Bra tempo pfrep. Nu skall jag äntligen ut på cykeln efter en veckas förpassande till träningscyklar på hotell.
Publicerat Juni 2, 201312 yr Bra tempo pfrep. Nu skall jag äntligen ut på cykeln efter en veckas förpassande till träningscyklar på hotell. ja, jag vart nöjd. hade vart en sak om jag åkt i klunga men nu körde jag själv i 84 km härligt att komma ut, går inte att jämföra med att sitta på en trött innecykel!