Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Träning, Fysisk Aktivitet & Sport

Featured Replies

Publicerat

Eftersom jag ska in i försvarsmakten kände jag att det var dags att börja träna. För 8 veckor sedan satte jag igång efter ett schema från försvarsmakten, testade först mitt mål på marsch vilket var 1 mil i terräng, 20 kg på ryggen och max 5 min paus en gång i timmen. Efter 5 km släpade jag mig till närmaste väg och ringde skuts.

Idag gick jag 1,1 mil i obruten terräng, strålande solsken, en paus och 21 kg packning på ryggen.

Löpningen är på en timme i lugn takt, jag kämpade tills mjölksyran stod ur öronen på mig och konstaterade att jag sprungit i 15 min.

I måndags klarade jag 30 min innan jag började slå av på takten.

Styrkan är nästan i mål, jag klarar den med 15 kg packning men inte riktigt med 20 kg.

Och jag har 8 veckor kvar till inryck, kanske kan detta funka trots allt.

GMU?
  • Svar 2,1k
  • Visningar 151,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Klämde av 26km löpning i -22 innan nattskiftet uppfriskande!

• Christian N
    Christian N

Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Så nu har man skapat lite plats för julmat. hustrun och jag sprang och barnen cyklade bredvid 

Posted Images

Publicerat

Teffek bara att bita ihop, lyssna på kroppen om den talar om överbelastning,

igår sprang vi 7/3:or i 21 graders värme, jag var energilåg och seg men 5 intervaller blev det. Skönt efteråt men ingen snygg löpning /Christian

Publicerat

Ett lungt pass på 5 km fick det bli för att känna hur kroppen känns. Lite seg må jag säga efter nästan 4 veckors förkylning med feber och hosta. 

25 grader ute idag och jag som hatar värme!!!

Blir väl snart höst iaf:-)

Publicerat

Idag löpning 6,7km i spåret. 27 grader var för varmt för mig idag. 5.50 tempo och jäkligt tungt.. Men jag var ute iaf.. :)

Publicerat

Kört igång lite träning 8km löpning idag. Stig och obanat skippade klocka då den rundan sprungits betydligt bättre tränad

Publicerat

Idag löpning 6,7km i spåret. 27 grader var för varmt för mig idag. 5.50 tempo och jäkligt tungt.. Men jag var ute iaf.. :)

27 då grät fettet rejält !

Publicerat

27 då grät fettet rejält !

Det lipades mest hela tiden.. ;)

Publicerat

Sprang bockeboda spåret med sambo, lillasyster o hennes sambo, 10, 8 km avverkades i ett för mig kort tempo, 57 min totalt, hade gärna kört hårdare på de sista 5 men så blev det inte, vädret igår var skönt fläktade fint. Efter loppet ett dopp i en skogssjö en bit hemifrån.

Idag körde vi på gymmet, djupa benböj, marklyft, chins o lite mage. Alltid fint att träna med flickan min. Christian

Publicerat

Idag cykel ca 25km i skogen idag runt 06.00. Underbar tid i skogen då och Käklar vilka stigar jag har hittat att köra på!

Publicerat

Sprang bockeboda spåret med sambo, lillasyster o hennes sambo, 10, 8 km avverkades i ett för mig kort tempo, 57 min totalt, hade gärna kört hårdare på de sista 5 men så blev det inte, vädret igår var skönt fläktade fint. Efter loppet ett dopp i en skogssjö en bit hemifrån.

Idag körde vi på gymmet, djupa benböj, marklyft, chins o lite mage. Alltid fint att träna med flickan min. Christian

Bockeboda är fint. Har upplevt några fina grisjakter där men dessa tog slut när grann-godste drog igång sina monster-åtlar... Några roliga observationer?

/M

Publicerat

Nja ett par åtlar längs spåret, en sketans massa bök längs/på/i löp spåret, löjligt mycket torn, dåligt underhållna o obefintligt skottfältsröjda. Christian

Publicerat

Bockeboda är fint. Har upplevt några fina grisjakter där men dessa tog slut när grann-godste drog igång sina monster-åtlar... Några roliga observationer?

/M

Tror RW har ngn polare som jagar el har jagat där. Vet de sköt rejält med gris där för några år sedan..

Publicerat

Gick ju riktigt galant idag! Nu var nog inte varvet riktigt då långt som de sa. Men jag klarade mina 6 varv med bred marginal. Tror jag hade typ 3:03 eller liknande. Får veta exakt på Onsdag. Cykeldatorn sa 32kmh. Pulsmätaren. Som jag startade drygt 10 min innan start sa 176 i genomsnitt och 196 Max. Trodde jag hade nått 197. Kanske har maxpulsen sjunkit. Känns i alla fall gott att kunna pressa sig så i tre timmar! Men jag får nog lida ett par dar!!!

Publicerat

Jävligt starkt jobbat Henke !

Publicerat

Bra kämpat Henke!

Publicerat

Inte dåligt att pressa sig i tre timmar !!!

Idag på gymmet fick jag som en explosion veta att jag druckigt öl under helgen. Gick bra som tusan och kände mig riktigt stark men så plötsligt så sa det pang så satt jag och kallsvettades och var likblek... Så kan det gå :D Imorgon tar jag en springtur i spåret igen. Så gött att försöka ta vara på sommarvädret som är. 

Mvh // Johannes

Publicerat

Konstig mil idag. Stark start, en riktig svacka mitt i där jag allvarligt övervägde att bryta samt en riktigt stark avslutning gav nästan exakt samma tid som förra gången.

Vete tusan vad som hände, men ska man se det från den ljusa sidan så var benen med hela löpningen, idag var det något annat som spökade.

Publicerat

Andra löppasset på tre dar idag med frugan. Iof sig bara 3 km men det tar sig rätt fort ändå. Och skönt att komma ut i det fantastiska löparvädret :)

Publicerat

Efter en rejäl frossar helg och en pizza idag tog jag mig ut i spåret, 45min löpning och jag spydde 3 ggr.... Känns bra att veta att även jag är mänsklig.

Publicerat

Jag har inte fullt så mycket träningsvärk som jag förväntat mig. hmm

Dags att leta efter fler cykellopp. Nej jag skall inte hem till Sverige närmaste veckorna...

Publicerat

Har kört lätta vikter nu ett tag å 20-30reps per set, pump är skönt ! Vågen var äntligen lite snäll och stannade på 96.5 idag  :smile:  "bara" 3,5 kvar nu till mål, känns hanterbart. 

Löppass imorrn.

Publicerat

Kombiträning! 14km på cykeln runt 30km/h i snitt. Sedan snabbväxling och 7 km i spåret i mitt vanlia 5.40/5.50 tempo. Och det kändes riktigt bra!

Publicerat

Max- fn va bra jobbat, kul att läsa att ditt knä håller allt mer och mer, att värma upp leder o muskler ordentligt genom att cykla är med största sannolikhet otroligt bra för dina resultat.

För egen del hade jag ett otroligt tungt pass igår mentalt sätt, kroppsligt så sprang jag milen på 50:19 efter att jag pratat med Mike i telefon i ett ett par, fem minuter. Jag körde intervaller om 5/2 och började på 4:30 tempo och arbetade mig igenom 2 x 4:15, 2x 4 min samt avslutande 4:30 tempo igen, skönt att känna att 1,25 km på 5 minuter inte är omöjligt och inte heller ger syra att tala om.

/Christian

Publicerat

Igår blev det 5 km i spåret innan frukost och sen cykla till och från jobb - totalt två mil.. Tänkte tränat ryggen idag men vaknade väldigt trött och behövde göra lite matlådor så fick bli en vilodag idag. Eventuellt tar jag cykeln till jobbet får se..

Får bli på´t igen imorgon :D

Mvh // Johannes 

Publicerat

Blev en knapp mil idag och äntligen ett tempo under 5 min/km.

Visserligen på det berömda lilla svarta, men 9,6 km på 47,5 min gav 4:58 på kilometern.

Skönt att äntligen börja närma sig formen man hade för några år sedan!