Publicerat Maj 14, 20169 yr Tränat närkamp och svingat batong större delen av dagen.... gött att fightas lite...
Publicerat Maj 14, 20169 yr 23 minutes ago vildmark sa: Tränat närkamp och svingat batong större delen av dagen.... gött att fightas lite... Det tär lite på reserverna om man säger så..
Publicerat Maj 15, 20169 yr Milen i lugnare tempo 1.31 med Xet. Nu blir det slöa lite innan det är dags att åka till sthlm, och träffa utegymmet.
Publicerat Maj 15, 20169 yr Nyss hemkommen efter att ha invigt nya maratonskorna. Körde 11kilometer och de hade känslan jag hoppats på. Lätta och skön löpkänsla men ändå tillräckligt med dämpning för att kroppen ska hålla.
Publicerat Maj 15, 20169 yr New Balance 890v4. Velade ganska mycket innan jag valde men det känns som om det blev bra. Har kört Adidas Adios tidigare men behöver lite mer dämpning nu.
Publicerat Maj 15, 20169 yr Ok. Själv löper jag i adidas revenge boost.. Har inte så stort utbud att välja på då jag har strl48..i nödfall 47,5.. Sen väger man en del och har krav på dämpning.. Hade salomons terrängskor tidigare...
Publicerat Maj 16, 20169 yr Jag har turen att ha fötter som funkar i de flesta skor. Får sällan eller aldrig skoskav och storleken 42 finns alltid. Har testat Adidas, Mizuno, Brooks, New Balance och Nike. Favoriten var första versionen av Adidas Adios men då vägde jag bara 61-62kilo och sprang med ett rätt så lätt steg. Nu med lite mer vikt, äldre leder och inte lika rappt steg får det bli lite dämpning.
Publicerat Maj 16, 20169 yr Skoskav får man sällan..snarare ihopklämda tår av för små skor och ömma knän och smalben på grund av bristande dämpning.. Styrketränat mage..bröst..biceps..axlar och triceps idag....
Publicerat Maj 16, 20169 yr Lite styrketräning med gummiband idag. Oväntat besök av farsan, ute på affärsresa, som bor 45mil bort gjorde att löpningen fick läggas på is.
Publicerat Maj 18, 20169 yr Äntligen under 45min på milen. Gjorde ett farttest idag och tiden stannade på 43:30. Har inte varit under 45 sedan 2012. Sen blev det lite lättare träning med gummiband.
Publicerat Maj 18, 20169 yr Stegräknarn visar 18000steg idag.. och knäna är ömma som fan.. inte så bra..
Publicerat Maj 19, 20169 yr Har snittat 16K steg/dag denna veckan. Slötränat lite. Igår klätterhallen.. skitskoj! Idag har jag något stela fingrar och underarmar, undrar varför..
Publicerat Maj 19, 20169 yr Har inte klättrat på måånga år men jag kommer ihåg den där känslan i underarmarna. Å jäkligt roligt är det. Äldsta grabben är 5 så det är ju läge att ta med honom snart.
Publicerat Maj 21, 20169 yr Igår pumpades biceps med 17kg hantel.. och drygt 150 situps på det. Och närmare 200reps på triceps med dubbel gummirem av styvare sort. Idag cyklades till jobbet 1 mil genom skogen.. promenad 5-6km på arbetstid. cykel hem. Fyllt på med näring ifrån tuborg och sofiero nu ikväll...
Publicerat Maj 21, 20169 yr Fan att knäna är som de är.. drömmer om att springa långt men det känns riktigt avlägset. I oktober körs det skogsmaran i bygden..den hade varit kul att ställa upp i! Får se om jag kommer iväg till potäteloppet i alingsås nu i juni.. lagom sträckor för en medioker löpare..5 och 10km...
Publicerat Maj 23, 20169 yr Det är lite blandade känslor kring det där med att springa långt. För egen del känner jag att fördelen är att jag inte jagar tider lika intensivt som på kortare distans. Skulle jag till exempel satsa på milen så skulle jag vilja under 40min och det är jäkligt jobbigt. Springer jag maraton så har jag naturligtvis också ett mål men skulle jag missa det så är det ändå en bedrift/förmån att ha lyckats komma runt och ha en frisk kropp som klarar påfrestningen. Nackdelen är väl främst att det tar en väldans massa tid för träningen om det ska gå något så när smärtfritt att genomföra ett maraton.
Publicerat Maj 23, 20169 yr Sprang 5km på 24min idag och är rätt nöjd! När jag var 20år yngre och 20kg lättare så sprang jag på 23.5min.. men det skall slås snart! Mitt rekord på milen ligger på 52.5min men även det är 20år gammalt.. borde gå att komma ner på under 50min innan sommaren är slut...
Publicerat Maj 24, 20169 yr 5km igår löpning, och en promenad med jyckarna åxå. Känner att jag ska öka sträckan, för jag är inte trött efter 5km, så 7.5km ska testas innan jag gör mitt första försök på milen. Riktigt skönt att börja knarka endorfiner igen
Publicerat Maj 24, 20169 yr Tungt med träningen nu, jag har tillsammans med J bokat mig på ett annat hinderlopp i mitten av Aug, i Helsingborg, minst 10 k och minst 30 hinder, så med det i åtanke, i söndags 12,2 km på 61 min, totalt sett, banan har en lutning av 5% går från 18 meter över havet till 147 meter på 2,3 km i rätt jämnt temp upp, därefter tre toppar med cirka 30 meter mellan dem under 2 km och ett sista ryck på en höjdskillnad på 10 meter över de sista 150 meterna, banan är 5,6 km ut och hem, vilket innebär att sista 2 km är nedförs och slätt. Jag har även kört en del cykling och lite styrketräning, ikväll blir det bröstträning. /CHristian
Publicerat Maj 24, 20169 yr Så smått börjat träna igen efter min förkylning.... Löpning i går och lite styrketräning idag.
Publicerat Maj 24, 20169 yr Två pass idag totalt lite drygt 23 kilometer fördelat på ett generalrep 21,1k inför Stockholm. Det gick riktigt bra, 1:38:50. Nu är jobbet gjort resterande dagar ligger fokus på att hålla sig frisk och konservera formen. Dagens första pass på lite över 2 kilometer var den stora händelsen och beskrivs i glädjetråden då det handlade om löpglädje i sin allra renaste form.