Publicerat Maj 3, 20169 yr Jag är 196 och väger 96-97 vilket är lagom.. ska bara flytta återstående magfläsk till armarna i form av muskler istället..
Publicerat Maj 3, 20169 yr Jag har gått upp ca 14kg i vikt på 4,5 månad. Haft oerhört svårt att gå upp i vikt samtidigt som jag idrottar. Nu är jag på gymmet var och varannan dag och har gett fan i allt som heter löpning, innebandy eller cykling. Syns fortfarande inte att jag gått upp särskilt mycket i vikt men målet att gå upp mot 95 innan löpperioderna börjar är tyvärr kört. Fick mitt träningsschema till försäsongen idag. 5 pass i veckan. 1 med bandy, 2 med löpning och två gemensamma gympass. Jag som redan snittar sex gånger i veckan på gym.. I vilket fall. Så motiverad att köra med vikter när man ser förändringen. Nu kör jag 140kg i marklyft utan problem och de få härinne som faktiskt har träffat mig vet att jag inte är särskilt stor till växten (bredden). Härligt gubben!!!! Jag kan intyga att du är byggd likt ett spett
Publicerat Maj 3, 20169 yr 189cm och 84kg typ Vikten är inte viktig, det är formen som styr. Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Publicerat Maj 7, 20169 yr Fortsatt att cykla till jobbet hela veckan. Igår tog jag en extra runda på 3mil varav 1mil i skogen. Idag ställde jag cykeln och tog en löprunda på 2.5km i spåret..varmt! Åkte hem och drack vatten och sprang 3.5km med hunden som sällskap.
Publicerat Maj 8, 20169 yr Det har ju nämnts en del om chins här i tråden och eftersom jag är lagd åt det nyfikna hållet så ville jag testa. Men då jag inte är så bevandrad i terminologin så googlade jag lite. Som jag tolkade det så gäller i Sverige: handflatorna från dig och lite bredare grepp = chins. Handflatorna mot dig axelbrett grepp = pull ups. Rätta mig om jag har fel. Eftersom det var så jäkla varmt idag och jag inte ville bli stekt så sprang jag i motionsspåret i skogen, där finns också ett utegym. Perfekt läge att testa styrkan. Hade ett gymkort 07-08 har vilat mig i form sen dess. Så jag visste inte riktigt vad jag kunde förvänta mig. Körde följande pass: 4km, 1-2-3-2-1 chins, 2,5km, 1-2-3-4-3-2-1 pull ups, 2,5km, 1-2-3-2-1 dips, 1,5km. Funderar på hur mycket vila mellan 1 och 2 osv. är godkänt inom träningskretsar? Jag släppte stången gick ifrån kanske 10-15 sekunder.
Publicerat Maj 8, 20169 yr Ett lagom pass...laddar inför kvällens träning..ska bottna med två 150grams burgare ifrån grillen..
Publicerat Maj 8, 20169 yr Detta är en populär post. Sprang Toughest 2016 Malmö igår, 1:17:38 eller däromkring, 776 total och 76 i min åldersklass, 5500 startande. C Skickat från min iPhone med Tapatalk
Publicerat Maj 9, 20169 yr Slöpaddlat hela helgen. Hoppat studdsmatta.. Gör varje dag, 10x3 chins, i normal fallet. Men nu blir det att skifta lite för att komma åt mitt mål. Det blir triceps 30x3 half dips. 30x3 militärpress med 20kg, 20x3 armhävningar, och lite brygg träning. Även 50 stepup/ben och sen om jag hittar en bra övning för vader, ska jag komplettera med det. Testade igår att jogga lite, (jag hatar jogga...) halvmilen gick rätt lätt, men det tog åxå 28min.. så jag vet inte om det räknas som jogging.
Publicerat Maj 9, 20169 yr 11kilometer löpning med en paus i utegymet efter 10km för lite pullups och armgång. Gårdagens lilla styrketräning, första på många år, kändes lite idag.
Publicerat Maj 10, 20169 yr 12,5 kilometer löpning. Ingen styrketräning idag. Vill ju inte riskera att bli allt för biffig å släpa på onödig vikt när jag springer. HAHAHA
Publicerat Maj 11, 20169 yr 10kilometer löpning och sen lite tid på utegymet. Skönt väder idag, soligt och svalt.
Publicerat Maj 11, 20169 yr 3km terräng på tiden 13.29.....helt färdig i benen, jeeeez vad jobb jag har framför mig innan förra sommarens kondis och klipp är tillbaka
Publicerat Maj 11, 20169 yr Försöker växla av lite och köra lite kondition. Men det gör juh inte ont fören danefter... Måste hitta någon bra vadövning att köra hemma.. tipsa gärna!
Publicerat Maj 11, 20169 yr 8 minutes ago lindgren sa: Försöker växla av lite och köra lite kondition. Men det gör juh inte ont fören danefter... Måste hitta någon bra vadövning att köra hemma.. tipsa gärna! Ställ dig på "framfoten" (halva hålfoten och hälen ska vara fria i luften) på ett trappsteg och tryck dig uppåt, ett ben i taget och när X rep i X set känns lugnt kan du hålla i något tungt och göra samma övning.
Publicerat Maj 12, 20169 yr Gick upp 5 i morse och tog en längre cykelväg till jobbet.. cyklade hem den vanliga vägen genom skogen. Funderar på om jag ska jogga 5km ikväll eller cykla en sväng till.. ska iofs cykla till och från jobbet imon så det är nog bättre att jogga ikväll..
Publicerat Maj 12, 20169 yr Skit! Nåt är knas i ena vaden. Kände inget igår under eller efter löpningen men har kommit krypande under dagen. Smärta är fel ord. Öm vid tryck och visst obehag när jag står på tå. Bättre när jag försiktigt stretchar vaden. Promenerade lite drygt 3kilometer det gjorde ingen skillnad, vare sig bättre eller sämre. Blir väl att vila benen...
Publicerat Maj 13, 20169 yr Cyklat till jobbet idag..långpromenad på arbetstid och snart en cykeltur hem..
Publicerat Maj 13, 20169 yr Verkar som om vaden ordnar sig snabbt. Känns i princip OK idag men vilar idag också. Gjorde en situp i morse när jag klev ur sängen det blir nog dagens motion. Sen blir det väl ett ton öl eller två eller tre som lyfts under en arbetsdag.
Publicerat Maj 14, 20169 yr Köpte såna där otroligt stora gummiband på Rusta. Så det har blivit lite lättare styrketräning för överkroppen här hemma. Tänkte använda dem för att få lite hjälp med chins på utegymet. Men att gå till utegym idag kändes inte helt lockande med tanke på vädret.
Publicerat Maj 14, 20169 yr En såndära dag... Bidde lurar på och raubtier på hög volym. 1.15min sa endomondo att milen tog. Ändå "gick" jag.. Sen vart livet lite lättare