Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hur mycket pengar får EN varg kosta ?

Featured Replies

• Svar 550
  • Visningar 81,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Hej Svea Linnea och välkommen till jaktsidan! Nej, det tycker vi verkligen inte och det är delvis därför vi ofta är upprörda över hur man tycks kunna hälla precis hur mycket pengar som helst på v

• "Mina åsikter grundar sig i hur jag bor och vilka möjligheter jag har, för mig är det viktigare att ica har öppet till 22 än att alla får jaga med hund över hela landet." Av just denna anledningen sk

• Intressant att samlingar och möten kostade mer än allt annat! Hade de kravaller som blev tvunget att slås ned med rysk kaviar och Champagne??

Posted Images

Publicerat

Vilka dårar de är....

Publicerat

JAPP!

Publicerat

Vi verkar inte få facit vad en varg får kosta tyvärr hade gärna sett att man tyckte denna gått i taket och avslutat eländet men finns tydligen andra kulor att ta av ännu :yucky:

Vet att man inte kan jämföra olika budgetar men nog känns det sjukt då man stridit stenhårt för en ambulans i denna trakt utan framgång samtidigt som denna kostat klart mer :wallbash:

Ska bli intressant att se om tiken är lika "svår jagad" med helikopter nu som under skyddsjakten............

Skräcken för mig är att tiken vandrar tillbaka parad för en föryngring i renlandet känns som nådastöten :sad:

Publicerat

Du tryckte på rätt knapp,Lars,kan inte ens i min vildaste fantasi tänka mig att en fungerande ambulansservice i glesbyggden skulle komma upp i dessa penganivåer som vargproblematiken kostar,det är rent ut sagt en stor skam att behandla gamla och sjuka,som slitit ett helt jävla liv för den Svenska välfärden på detta sätt,men vad gör vi åt det???INGET! tyvärr.Jag har påpekat det förut,det behövs en ny Nils Dacke!

Publicerat

Den är väl uppe i 5 milj kr snart med flytt, rivna renar samer och naturbevakare som har vaktat renen dygnet om för att skrämma bort den från renarna. 

Väl använda skattepengar gott folk till ingen nytta! :sad:

Publicerat

Nu blir jag faan imej förbannad,varför i helvete är renjävlarna mer värda än våra hundar och tamboskap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sluta för hellvete och flytta alla jävla vargar till mellan sverige!!!!!!!!!!!

Det finns gott om plats i norra sverige,men nä där ska ingen varg jävel få leva!!!!!!

Nu får det faan va nog,förr tog samerna hand om problemet själva men det verkar dom inte behöva längre!!!!!

Nä kör ner skiten till mellan sverige så blir allt bra FY FAAN VA DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Publicerat

Lugn och fin nu, det blir inget av med den flytten.

Eftersom domstol(l)arna och betraktarsekterna bestämmer i rovdjurfrågor numera, så kommer denna planerade flytt att hamna i runda arkivet på måndag eftermiddag, var så säkra.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fjarde-flytt-for-junselevargen_7979718.svd

Publicerat

Lugn och fin nu, det blir inget av med den flytten.

Eftersom domstol(l)arna och betraktarsekterna bestämmer i rovdjurfrågor numera, så kommer denna planerade flytt att hamna i runda arkivet på måndag eftermiddag, var så säkra.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fjarde-flytt-for-junselevargen_7979718.svd

Dom kommer med största säkerhet att försöka få den flytten stoppad. Inte ska jurister sitta o bestämma vad som ska med vargarna i Sverige. :sad:

Publicerat

Nu blir jag faan imej förbannad,varför i helvete är renjävlarna mer värda än våra hundar och tamboskap!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det finns gott om plats i norra sverige,men nä där ska ingen varg jävel få leva!!!!!!

Nu får det faan va nog,förr tog samerna hand om problemet själva men det verkar dom inte behöva längre!!!!!

Nä kör ner skiten till mellan sverige så blir allt bra FY FAAN VA DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Är det inte bättre att så få som möjligt måste drabbas av problemet? Om någon spyr ner mig, ska jag kleta spya på alla jag möter för att fördela det rättvist på alla? Eller är det inte bättre att bara jag som drabbades först hanterar problemet och dom övriga slipper uppleva samma "skit" som mig? För hur mycket jag än kletar på andra så kvarstår mitt "problem".

Sen finns det beslut sedan länge om att varg inte får förekomma stadigvarande bland renar. Även om dom börjar tulla på det mer och mer....

Jag är övertygad om att vi måste slå vakt om alla vargfria marker och behålla dom varg fria, annars så måste vi alla brottas med varg och Svensk hundjakt är för evigt död.

Publicerat

Jag förutsätter att något jägarförbund överklagar beslutet till förvaltningsrätten eller var det nu är man överklagar. Kanske inte främst för att stoppa flytten utan främst för att se om de har rätt att överklaga och det i form av naturvårdsorganisation. Jägarna gör bra mycket mer för Sveriges naturvård än de flesta betraktarorganisationer i mina ögon. Vore intressant att se vad juridiken anser är naturvård och vad som väger tyngst. Att endast hänga på Internet från sin lägenhet i staden eller faktiskt ta sig ut i naturen för att vårda den.

Publicerat

Nä kör ner skiten till mellan sverige så blir allt bra FY FAAN VA DÅLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1Jag håller med dig, men bor i småland, så jag har inga problem som jag inte löser själv.

Publicerat

Svt plöjer ner 125 mijoner på eurovision, en varg är värd mer än det spektaklet så låt den kosta

Andreas

från telefonen

Publicerat

Hade jag haft tamdjur som blivit vargrivna så hade jag kört och dumpat dom på torget i stan varje gång.

Publicerat

Är det inte bättre att så få som möjligt måste drabbas av problemet? Om någon spyr ner mig, ska jag kleta spya på alla jag möter för att fördela det rättvist på alla? Eller är det inte bättre att bara jag som drabbades först hanterar problemet och dom övriga slipper uppleva samma "skit" som mig? För hur mycket jag än kletar på andra så kvarstår mitt "problem".

Sen finns det beslut sedan länge om att varg inte får förekomma stadigvarande bland renar. Även om dom börjar tulla på det mer och mer....

Jag är övertygad om att vi måste slå vakt om alla vargfria marker och behålla dom varg fria, annars så måste vi alla brottas med varg och Svensk hundjakt är för evigt död.

Jag förstår inte riktigt vad du menar,för idag har jag relativt varg fria marker.

Men ska varenda jävla varg köras ner från norr så vet jag inte hur länge till.

Så frågan är vem som spyr på vem,om alla jägare tar hand om sina problem så finns det en möjlighet att vi fortfarande har löshundsjakt kvar om 10 år.

Annars kommer inte nästa generation få uppleva hundjakt!

Publicerat

Jag förstår inte riktigt vad du menar,för idag har jag relativt varg fria marker.

Men ska varenda jävla varg köras ner från norr så vet jag inte hur länge till.

Så frågan är vem som spyr på vem,om alla jägare tar hand om sina problem så finns det en möjlighet att vi fortfarande har löshundsjakt kvar om 10 år.

Annars kommer inte nästa generation få uppleva hundjakt!

Det jag menar är att idag så finns det vargfria marker, alltså inte bra i princip vargfria utan faktiskt vargfria. Dom markerna är viktiga att bevara vargfria.

Har du ett område med 4-5 revir och något 20-tal vargar. Då blir situationen inte bättre där om man flyttar en varg till dom vargfria markerna. Utan du sitter forfarande med 19 kvar.... Men den vargfria marken har helt plötsligt fått ett problem som stör jakt mm som inte fans tidigare. Samma gäller tvärt om, har du en eller två vargar i ett "normalt sett" vargfritt område och flyttar dessa dit det redan finns varg. Så försvåras det mindre för dom som redan har varg, än hur mycket sämre det blir för dom som har varit vargfria och blir tvingade att också hysa varg.....

Om du tycker det är viktigare att alla har problem med varg så är det din rätt att tycka så. Själv tycker jag det är beklagligt för alla som har varg på marken. Men det blir inte sämre av att det kommer dit en till och dom som är utan varg får fortsätta vara det.

Vidare är jag emot the Italian way. Förvaltningen av varg ska ske med lagstöd och ordnade former. Annars kommer politiken och de jaktfientliga att se till att jakten som företelse försvinner. För dom som jagar är ju ändå brottslingar som skjuter fredat vilt....

Kramarorganisationerna och deras förgrundsfigurer som hävdar att vargförvaltningen ska ske illegalt. Har endast ett syfte med den tanken. Och det är att smutskasta jägarna och få stopp på all jakt.

Publicerat

Det jag menar är att idag så finns det vargfria marker, alltså inte bra i princip vargfria utan faktiskt vargfria. Dom markerna är viktiga att bevara vargfria.

Har du ett område med 4-5 revir och något 20-tal vargar. Då blir situationen inte bättre där om man flyttar en varg till dom vargfria markerna. Utan du sitter forfarande med 19 kvar.... Men den vargfria marken har helt plötsligt fått ett problem som stör jakt mm som inte fans tidigare. Samma gäller tvärt om, har du en eller två vargar i ett "normalt sett" vargfritt område och flyttar dessa dit det redan finns varg. Så försvåras det mindre för dom som redan har varg, än hur mycket sämre det blir för dom som har varit vargfria och blir tvingade att också hysa varg.....

Om du tycker det är viktigare att alla har problem med varg så är det din rätt att tycka så. Själv tycker jag det är beklagligt för alla som har varg på marken. Men det blir inte sämre av att det kommer dit en till och dom som är utan varg får fortsätta vara det.

Vidare är jag emot the Italian way. Förvaltningen av varg ska ske med lagstöd och ordnade former. Annars kommer politiken och de jaktfientliga att se till att jakten som företelse försvinner. För dom som jagar är ju ändå brottslingar som skjuter fredat vilt....

Kramarorganisationerna och deras förgrundsfigurer som hävdar att vargförvaltningen ska ske illegalt. Har endast ett syfte med den tanken. Och det är att smutskasta jägarna och få stopp på all jakt.

Okej jag förstår!

Jag tycker det är bra att det finns varg fria marker,men vad tror du händer när mellan sverige är fullt.

Dom kan inte gå norrut för där får dom inte vara,dom går söderut och bildar revir på vargfria marker.

Lycka till med den lagliga vargförvaltningen,för ska vi lita till den så kommer inte bara hundjakten vara död utan all jakt.

Jägarna måste hålla ihop annars är det definitivt över!!!!.

Publicerat
  • Författare

Ja varför blir man inte förvånad för... Parodin fortsätter.. Sverige styrs av ett gäng inkompetenta människor som tror att dem vet vad som skall göras.. Man lovar och lovar... Svenljunga gruppen måste väl vara j*vligt nöjd att dem blåste av sn eftersöks-strejk.. Tycker inte något som blev sagt då har eller äns kommer att infrias.. För när dem styrande organen i detta land kommer med bra och vettiga beslut så överklagar en massa andra "tattare" !! Nä fy f****n för detta land !!!!! Varg frågan och sättet att hantera vargen kommer tyvärr att bli styrd utav illegal jakt, ingen jag förordar men det är ditt dem styr kosan nu dem över inteligenta människorna som bestämmer i detta land...

Publicerat

Och hur gick det för snapphanarna?

Publicerat

Det var väl fan vad lätt det gick nu då ! men när hon skulle skjutas då var det problem! :verymad:

Publicerat
  • Författare

Jaha, så nu är "gulingen" infångad igen, en bilresa väntar på x-antal timmar och x-antal mil... Undrar just hur fort hon kommer tillbaka till renbetes-land denna gång... Frågan känns ju inte OM hon ommer tillbaka till renarna utan NÄR... Jag ger det max 3 veckor... Väl investerade skatte pengar !!!!