Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

Jag har åtlar på både 30 och 50 meter och har inte märkt någon skillnad, tänk på var grisarna kommer ifrån.. Inte så smart att ha en stor grantätning sidan om sig utan på mina åtlar är det tätt bakom åteln och på så vis är risken mindre att de fångar upp vinden.

• Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Linus fodermester :thumbsup: kan du fodre for mig !!!!!!! har siddet i mange timer torsdag og fredag aften der sker INTE EN SKID :sick: kalle.

Publicerat

Har varit gris på åtlen i veckan :) slängde ut mycket igår kväll har inte kollat ännu hoppas dem varit där för då sätter vi oss ikväll! :)

Publicerat

Inte en gris på en månad, satte ut åtelbelysningen då!

Innan belysningen hade jag gris typ varannan natt.

Trodde dom inte skulle bry sig om grönt ljus, eller så finns det godare mat nån annanstans.

Publicerat

Första grisen för kvällen ligger på plats nu. Sitter nog ett tag till och hoppas på något av de andra gängen vågar sig fram när deras kompis ligger och tar sig en vila vid spridaren.

Publicerat

Nassarn hade inte varit där i natt, mem "allt" bröd va norts fem limpor. Jävla fåglar!

Vad har ni för åtelbelysning? Månen?

Funderar på gyttoros lilla, duger det?

Publicerat

Sitter hos svärfar nu. Han har en grön 9w ledlampa med dimmer och timer. Funkar fin fint:) lyser upp enormt bra och då har jag den långt ifrån max. Fördelen är att han har den på kojjan och då får du ljuset från rätt håll och kan se under buken bättre.

Jag försökte ta kort med luren men det var meningslöst. Behöver lite bättre optik.

Publicerat
  • Författare

Linus fodermester :thumbsup: kan du fodre for mig !!!!!!! har siddet i mange timer torsdag og fredag aften der sker INTE EN SKID :sick: kalle.

hahha kalle :tongue::biggrin: det är bra, bara kämpa på du vet hur grisar är dom är ju så jäkla luriga och ibland har man ju bara otur :sad: : dom ä goe att spise på men icke lätte att skjyta, försökte med danskan lite men det är inte så lättt :tongue::biggrin:
Publicerat

hahha kalle :tongue::biggrin: det är bra, bara kämpa på du vet hur grisar är dom är ju så jäkla luriga och ibland har man ju bara otur :sad: : dom ä goe att spise på men icke lätte att skjyta, försökte med danskan lite men det är inte så lättt :tongue::biggrin:

hej Linus, dansk er ikke nemt så er det også med gris hav en god julllllllllll, den holder jeg i Sverige hjem 0601-2013 kalle. :tongue:
Publicerat

sköt en stor fin galt kl 18,51 ikväll. Andra grisen den här vintern på tre sittningar. Dom andra i jakt laget annvänder belysning men dom har ju bara dom där dyra kikarna och har inte skjutit ett skit. själv har jag ett shirestone så jag behöver ingen belysning

Publicerat
sköt en stor fin galt kl 18,51 ikväll. Andra grisen den här vintern på tre sittningar. Dom andra i jakt laget annvänder belysning men dom har ju bara dom där dyra kikarna och har inte skjutit ett skit. själv har jag ett shirestone så jag behöver ingen belysning

"stor fin galt" - inte utan bild :)

Publicerat

Shirestone... :woot: Vad är det för skit!

Det har jag med! :smile:

Publicerat

Nassarn hade inte varit där i natt, mem "allt" bröd va norts fem limpor. Jävla fåglar!

Vad har ni för åtelbelysning? Månen?

Funderar på gyttoros lilla, duger det?

Jag bygger mina egna belysningar,har många olika varianter och styrkor.Är du intresserad så skicka ett pm till mig.

Publicerat

Dött dött dött....

Publicerat

post-12768-0-70059200-1356524025_thumb.jpost-12768-0-11999800-1356524027.jpg

Så här stor och fin va han

Publicerat

post-12768-0-70059200-1356524025_thumb.jpost-12768-0-11999800-1356524027.jpg

Så här stor och fin va han

Det ser ut att vara ett präktigt svin! :thumbsup:

Grattis! :smile:

Publicerat

Tackar den va större än jag trodde

Publicerat

oj, den såg rejäl ut, grattis! vad vägde en sådan?

Publicerat
  • Författare

jag gissar på 75 :smile: ?

Publicerat

slaktkroppen väger 43kg kanske någon som kan räkna ut levande vikten.Tror Linus ligger bra till.

Publicerat

Dött som bara fan, inte en gris sedan 13/12, men då var där en rejäl flock på en 10 stora grisar.

post-4059-0-84582300-1356606343_thumb.jp

Publicerat
  • Författare

har haft riktigt mycket galt-aktivitet på åtlen nu. börjar ju fasen bli rädd :tongue: dom har ju fasen gjort centimeter djupa hack 95 cm upp på tjärträdet (mätte med tumståck) och vist dom kan stå på bakbena men så djupa hack när dom balanserar på bakbena :ohmy: ? jag vet att det går bjässar där i skogen. hittade ett spår vid tjärträdet som var 7 cm långt och ungefär 7 cm brett.( mätte där också med tumståck :tongue: ) vad tror ni bara på ett ungefär en gris med 7 centimeters klövar kan väga ?

Publicerat

Som 3 Linusar ungerfär ;-)

Publicerat

Tja Linus. Svårt att säga på avtrycken då dom kan ha väldigt olika klövar.

För att ha lite koll på höjden på dom kan man göra som jag gjorde.

Tog ett orangemålat spett och lindade eltape på,ett varv vid noll så långt jag slog ned spettet sen ett varv vid 50 cm,och sen vid varje dm upp till en meter. Grisarna närmare metern är riktigt stora. Syndes bra på kameran.

/Lars.

Publicerat

har haft riktigt mycket galt-aktivitet på åtlen nu. börjar ju fasen bli rädd :tongue: dom har ju fasen gjort centimeter djupa hack 95 cm upp på tjärträdet (mätte med tumståck) och vist dom kan stå på bakbena men så djupa hack när dom balanserar på bakbena :ohmy: ? jag vet att det går bjässar där i skogen. hittade ett spår vid tjärträdet som var 7 cm långt och ungefär 7 cm brett.( mätte där också med tumståck :tongue: ) vad tror ni bara på ett ungefär en gris med 7 centimeters klövar kan väga ?

Omöjligt att säga, men den väger inte över de hundra. Skulle tro ca 90kg! 3 Linusar.. Stackars kille! :sad::wink: