Publicerat Februari 28, 201313 yr http://z-aim.com/visa_produkt.asp?t=Extern+str%F6mkabel+BolyGuard+MMS&id=210〈=sv Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Februari 28, 201313 yr Det är de externa batterierna på 12Ah jag menar som töms! Vilka SD-kort kör du med? Fabrikat, storlek etc.
Publicerat Februari 28, 201313 yr Det är de externa batterierna på 12Ah jag menar som töms! Vilka SD-kort kör du med? Fabrikat, storlek etc. Hej har også prøvet med extern batteri sammen med vanlige 1,5v og det funkede ikke 2 kamara sønder, så nu kun extern batteri 4,5 ah 6v biltema holder i 1 til 1,5 mdr 0g så klart boly, mit sd kort ersandisk-sdhc-4gb helt ok kalle.
Publicerat Februari 28, 201313 yr Hej west jagt ,en fodermaskine kan klare det når du ikke har tid, mine køre i 4 uger før påfylning og det går bra kalle. Det har den gjort nu i många veckor
Publicerat Februari 28, 201313 yr Var uppe idag och tömde kameran på bilder och fick ett glädjefnatt då jag såg att den "ensamma" galten som fastnat på bilderna innan jämt och ständigt hade några polare med sig till åteln.
Publicerat Februari 28, 201313 yr Bra med åtelkamera. Nu verkar det som det är flera grupper..... Först en sugga med två kultingar kl 19.30 ImageUploadedByTapatalk HD1362049752.098994.jpg Sedan en sugga runt 21.30 med några äldre årsgrisar varav en gylta ser jäkligt fet ut, troligen dräktig. ImageUploadedByTapatalk HD1362049875.239768.jpg Sen en galt mitt i allt.... ImageUploadedByTapatalk HD1362049970.702282.jpg Slutligen en sugga med 5 grisar efter kl 0100 Däremellan diverse kronhindar, spetsar och harar. Rådjuren är också på plats med bla två riktigt fina bockar med basthornen hyggligt utvecklade. Grisarna dominerar dock nu. Har ställt upp spridaren med ytterligare en spridning kl 2130. Kommer nog göra ett försök på en årsgris nästa vecka i gruppen med suggan med de två större grisarna. Sent from my iPad using Tapatalk HD Sista bilden är det sugga med 7 mindre grisar på markerade ut dom små så det blir lättare att se Här hemma håller grisarna sig från åtlarna, dom som vågar sig nära motar rådjuren bort :/
Publicerat Februari 28, 201313 yr Författare är det någon som har några riktigt små pjamas grisar än ?? (ganska tidigt än) men det kan variera mycket i landet det vet jag
Publicerat Februari 28, 201313 yr Detta är en populär post. ÄÄNNTTLLIGGEEEN!! efter enträget sittande ,frysande och funderande föll första grisen på min åtel vid 19.15 nu i kväll , hade snickrat lite och sedan bara suttiti ca.en timme , då kom en liten flock och började käka , dock ingen halm eller lampa på åteln så det blev lite väntan ,till slutgick en litengalt ut i snön ...... ca25kg urtagen
Publicerat Februari 28, 201313 yr Sista bilden är det sugga med 7 mindre grisar på markerade ut dom små så det blir lättare att se ImageUploadedByTapatalk HD1362050091.336505.jpg Här hemma håller grisarna sig från åtlarna, dom som vågar sig nära motar rådjuren bort :/ Ännu bättre då ;-)
Publicerat Mars 1, 201313 yr Fasen vad trevligt med alla åtelbilder.. ska skaffa mig ett sånt där tillstånd så man inte råkar i luven på nått vis, sen ska en kamera upp Wingren grattis till grisen!
Publicerat Mars 1, 201313 yr Författare var ute och tog lite bilder på åtlen . tjärträdet, lite spår och så där. blev ganska många
Publicerat Mars 1, 201313 yr Fasen vad trevligt med alla åtelbilder.. ska skaffa mig ett sånt där tillstånd så man inte råkar i luven på nått vis, sen ska en kamera upp Wingren grattis till grisen! Glöm tillståndet, för det får du aldrig! Sätt upp kameran på åteln och se till att den bara riktas mot själva åteln och inte runt omkring. Glöm inte att sätta upp skyltar; Kameraövervakad åtelanläggning! Gör du det, har du svårt att bli fälld!
Publicerat Mars 1, 201313 yr Författare Glöm tillståndet, för det får du aldrig! Sätt upp kameran på åteln och se till att den bara riktas mot själva åteln och inte runt omkring. Glöm inte att sätta upp skyltar; Kameraövervakad åtelanläggning! Gör du det, har du svårt att bli fälld! herregud blev lite rädd tänkte det själv, vi har inget tillstånd vi heller (bara skylt) + att kameran är bara riktad mot åtlen
Publicerat Mars 1, 201313 yr Grisarna fortsätter att komma varje kväll....i går kl 21 och kl 23.... Stannar ca 25-30 min. Rolig bild med grisen med en macka i munnen. Nästa vecka premiärsittning på denna åteln :-) Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 1, 201313 yr Här är en kul bildsekvens från i går där man tydligt ser reaktionen på djuret när spridaren går. Bild 1: Rådjuren inkl 2 st fina bastbockar äter i god ro när plötsligt spridaren rasslar till... Bild 2: de skiter på sig och man ser flykten till vänster i bild bild 3: 10 min senare är de tillbaka och äter igen.... Jag tycker det hela ser riktigt komiskt ut ;-) Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 2, 201313 yr Natten bjöd på en massa besök igen.....nästa vecka smäller det här.... Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 2, 201313 yr Glöm tillståndet, för det får du aldrig! Sätt upp kameran på åteln och se till att den bara riktas mot själva åteln och inte runt omkring. Glöm inte att sätta upp skyltar; Kameraövervakad åtelanläggning! Gör du det, har du svårt att bli fälld! hmm ja nått att tänka över, tackar för tipsen
Publicerat Mars 5, 201313 yr I morgon är det premiärpang på nya åteln. Har nu haft varierande antal med grisar varje kväll i 2 veckor. I snitt kommer de runt kl 20 och äter 1 1/2 timma, ny grupp åter sedan kl 23 och 01. Jag har lagt ut vitt bröd nu, jäst majs från en hink jag har, spridaren kör ärtor/majs. I går kompletterade jag med lite wienerbröd. Mycket tjära på tråden som de inte bryr sig så mycket om just nu när käket finns där. Det intressanta är att de käkar nr 1 jäst majs, nr 2 torr majs/ärtor nr 3 wienerbröd och slutligen lite vitt bröd. Försöker undvika sockrade produkter men vill testa lite med olika foder. Nu håller vi tummarna att de kommer både i kväll och i morgon kväll. På åteln finns kamera och konstant grön ljus, Kill Light från Racerback. Vi åker dit kl 1730 och sitter så länge det behövs. Sent from my iPad using Tapatalk HD
Publicerat Mars 5, 201313 yr Författare har nu suttit länge och försökt tömma mitt SD-kort till kameran går f*n inte testat nästan allt. någon som kanske vet hur man gör?? Har liksom 350 bilder på kortet så tömning är nog inte fel
Publicerat Mars 5, 201313 yr Författare I morgon är det premiärpang på nya åteln. Har nu haft varierande antal med grisar varje kväll i 2 veckor. I snitt kommer de runt kl 20 och äter 1 1/2 timma, ny grupp åter sedan kl 23 och 01. Jag har lagt ut vitt bröd nu, jäst majs från en hink jag har, spridaren kör ärtor/majs. I går kompletterade jag med lite wienerbröd. Mycket tjära på tråden som de inte bryr sig så mycket om just nu när käket finns där. Det intressanta är att de käkar nr 1 jäst majs, nr 2 torr majs/ärtor nr 3 wienerbröd och slutligen lite vitt bröd. Försöker undvika sockrade produkter men vill testa lite med olika foder. Nu håller vi tummarna att de kommer både i kväll och i morgon kväll. På åteln finns kamera och konstant grön ljus, Kill Light från Racerback. Vi åker dit kl 1730 och sitter så länge det behövs. Sent from my iPad using Tapatalk HD skitjakt på dig! då väntar vi på besked i mon eller övermon du fick gris snabbt på den åteln inte dåligt