Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

• Svar 2,5k
  • Visningar 400k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Det är de externa batterierna på 12Ah jag menar som töms!  Vilka SD-kort kör du med? Fabrikat, storlek etc.

Publicerat

Det är de externa batterierna på 12Ah jag menar som töms!  Vilka SD-kort kör du med? Fabrikat, storlek etc.

Hej har også prøvet med extern batteri sammen med vanlige 1,5v og det funkede ikke 2 kamara sønder, så nu kun extern batteri 4,5 ah 6v biltema holder i 1 til 1,5 mdr 0g så klart boly, mit sd kort ersandisk-sdhc-4gb helt ok :thumbsup: kalle.

Publicerat

Hej west jagt ,en fodermaskine kan klare det når du ikke har tid, mine køre i 4 uger før påfylning og det går bra :thumbsup: kalle.

Det har den gjort nu i många veckor :)

Publicerat

Var uppe idag och tömde kameran på bilder och fick ett glädjefnatt då jag såg att den "ensamma" galten som fastnat på bilderna innan jämt och ständigt hade några polare med sig till åteln.

post-10839-0-33556300-1362064717_thumb.j

Publicerat

Bra med åtelkamera. Nu verkar det som det är flera grupper..... Först en sugga med två kultingar kl 19.30 attachicon.gifImageUploadedByTapatalk HD1362049752.098994.jpg Sedan en sugga runt 21.30 med några äldre årsgrisar varav en gylta ser jäkligt fet ut, troligen dräktig. attachicon.gifImageUploadedByTapatalk HD1362049875.239768.jpg Sen en galt mitt i allt.... attachicon.gifImageUploadedByTapatalk HD1362049970.702282.jpg Slutligen en sugga med 5 grisar efter kl 0100

Däremellan diverse kronhindar, spetsar och harar. Rådjuren är också på plats med bla två riktigt fina bockar med basthornen hyggligt utvecklade. Grisarna dominerar dock nu. Har ställt upp spridaren med ytterligare en spridning kl 2130. Kommer nog göra ett försök på en årsgris nästa vecka i gruppen med suggan med de två större grisarna. Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sista bilden är det sugga med 7 mindre grisar på ;) markerade ut dom små så det blir lättare att se

post-6456-0-20967000-1362070870_thumb.jp

Här hemma håller grisarna sig från åtlarna, dom som vågar sig nära motar rådjuren bort :/

Publicerat
  • Författare

är det någon som har några riktigt små pjamas grisar än ?? (ganska tidigt än) men det kan variera mycket i landet det vet jag :thumbsup:

Publicerat

Sista bilden är det sugga med 7 mindre grisar på ;) markerade ut dom små så det blir lättare att se

attachicon.gifImageUploadedByTapatalk HD1362050091.336505.jpg

Här hemma håller grisarna sig från åtlarna, dom som vågar sig nära motar rådjuren bort :/

Ännu bättre då ;-)
Publicerat

Fasen vad trevligt med alla åtelbilder.. :thumbsup: ska skaffa mig ett sånt där tillstånd så man inte råkar i luven på nått vis, sen ska en kamera upp :cool:Wingren grattis till grisen!

Publicerat
  • Författare

var ute och tog lite bilder på åtlen :smile: . tjärträdet, lite spår och så där. blev ganska många :wub:

post-10838-0-41028200-1362158113_thumb.j

post-10838-0-68346300-1362158131_thumb.j

post-10838-0-76705900-1362158151_thumb.j

post-10838-0-45334500-1362158172_thumb.j

post-10838-0-03024100-1362158196_thumb.j

post-10838-0-53791300-1362158223_thumb.j

post-10838-0-93450500-1362158243_thumb.j

Publicerat

Fasen vad trevligt med alla åtelbilder.. :thumbsup: ska skaffa mig ett sånt där tillstånd så man inte råkar i luven på nått vis, sen ska en kamera upp :cool:Wingren grattis till grisen!

Glöm tillståndet, för det får du aldrig! Sätt upp kameran på åteln och se till att den bara riktas mot själva åteln och inte runt omkring. Glöm inte att sätta upp skyltar;  Kameraövervakad åtelanläggning!

Gör du det, har du svårt att bli fälld!

Publicerat
  • Författare

Glöm tillståndet, för det får du aldrig! Sätt upp kameran på åteln och se till att den bara riktas mot själva åteln och inte runt omkring. Glöm inte att sätta upp skyltar;  Kameraövervakad åtelanläggning!

herregud blev lite rädd tänkte det själv, vi har inget tillstånd vi heller  :wub: (bara skylt) + att kameran är bara riktad mot åtlen   :wink:

Publicerat

Ööhhhh tillstånd....vad är det? ;-)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Publicerat

Grisarna fortsätter att komma varje kväll....i går kl 21 och kl 23.... Stannar ca 25-30 min. Rolig bild med grisen med en macka i munnen. Nästa vecka premiärsittning på denna åteln :-)

post-11057-13621678827966_thumb.jpg

Publicerat

Varning! Skjutbana ska de stå ;-) Har en bekant på sin åtel.

S.

Publicerat

Här är en kul bildsekvens från i går där man tydligt ser reaktionen på djuret när spridaren går.

Bild 1: Rådjuren inkl 2 st fina bastbockar äter i god ro när plötsligt spridaren rasslar till...

post-11057-13621691348259_thumb.jpg

Bild 2: de skiter på sig och man ser flykten till vänster i bild

post-11057-13621691577498_thumb.jpg

bild 3: 10 min senare är de tillbaka och äter igen....

post-11057-13621691803051_thumb.jpg

Jag tycker det hela ser riktigt komiskt ut ;-)

Publicerat

Natten bjöd på en massa besök igen.....nästa vecka smäller det här....

post-11057-13622092486823_thumb.jpg

Publicerat

hmm ja nått att tänka över, tackar för tipsen ;)

Publicerat

I morgon är det premiärpang på nya åteln. Har nu haft varierande antal med grisar varje kväll i 2 veckor. I snitt kommer de runt kl 20 och äter 1 1/2 timma, ny grupp åter sedan kl 23 och 01. Jag har lagt ut vitt bröd nu, jäst majs från en hink jag har, spridaren kör ärtor/majs. I går kompletterade jag med lite wienerbröd. Mycket tjära på tråden som de inte bryr sig så mycket om just nu när käket finns där. Det intressanta är att de käkar nr 1 jäst majs, nr 2 torr majs/ärtor nr 3 wienerbröd och slutligen lite vitt bröd.

Försöker undvika sockrade produkter men vill testa lite med olika foder.

Nu håller vi tummarna att de kommer både i kväll och i morgon kväll.

På åteln finns kamera och konstant grön ljus, Kill Light från Racerback. Vi åker dit kl 1730 och sitter så länge det behövs.

post-11057-13625038681985_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

har nu suttit länge och försökt tömma mitt SD-kort till kameran går f*n inte  :wallbash:  testat nästan allt. någon som kanske vet hur man gör?? Har liksom 350 bilder på kortet så tömning är nog inte fel  :biggrin:

Publicerat
  • Författare

I morgon är det premiärpang på nya åteln. Har nu haft varierande antal med grisar varje kväll i 2 veckor. I snitt kommer de runt kl 20 och äter 1 1/2 timma, ny grupp åter sedan kl 23 och 01. Jag har lagt ut vitt bröd nu, jäst majs från en hink jag har, spridaren kör ärtor/majs. I går kompletterade jag med lite wienerbröd. Mycket tjära på tråden som de inte bryr sig så mycket om just nu när käket finns där. Det intressanta är att de käkar nr 1 jäst majs, nr 2 torr majs/ärtor nr 3 wienerbröd och slutligen lite vitt bröd. Försöker undvika sockrade produkter men vill testa lite med olika foder. Nu håller vi tummarna att de kommer både i kväll och i morgon kväll. På åteln finns kamera och konstant grön ljus, Kill Light från Racerback. Vi åker dit kl 1730 och sitter så länge det behövs. Sent from my iPad using Tapatalk HD

skitjakt på dig! :smile:  då väntar vi på besked i mon eller övermon  :thumbsup:  du fick gris snabbt på den åteln inte dåligt  :yes:

Publicerat

Lovar att rapportera utfallet!

Publicerat

Jo då de kom kl 19.50 ca ikväll igen.....otrolig timing!post-11057-13625098712415_thumb.jpg

Publicerat

Rätt vind där så får du svårt att misslyckas Kalle!