Publicerat December 28, 201213 yr 7cm är inte så mycket, precis som frontier säger.. Skulle också gissa på 80-90.. Svårt att säga en 100kgs man har inte större fötter än en 70kgs
Publicerat December 28, 201213 yr 7cm är inte så mycket, precis som frontier säger.. Skulle också gissa på 80-90.. Svårt att säga en 100kgs man har inte större fötter än en 70kgs innan vi fyllt 20 år, har våra fötter den storleken fram till den dagen vi lämnar in. Således går det inte att jämföra oss med många djur. .
Publicerat December 29, 201213 yr Författare ska sitta ikväll med brorsan tänk om man får se en fet galt på 80 - 90 kg det hade varit fint det
Publicerat December 29, 201213 yr Författare slaktkroppen väger 43kg kanske någon som kan räkna ut levande vikten.Tror Linus ligger bra till. dom säger ju att om man dubblar slakt vikten så ska man få fram på ett ungefär så han väger nog minst 83 kg grattis till en riktigt fin galt !
Publicerat December 29, 201213 yr dom säger ju att om man dubblar slakt vikten så ska man få fram på ett ungefär så han väger nog minst 83 kg grattis till en riktigt fin galt ! Lite mer än dubbelt är det normalt sett. Skulle tippa på att Kenneths galt vägde kring 90kg. Men visst, 85kg eller 90kg, det är inte mycket att orda om. Mvh Jocke Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat December 29, 201213 yr Det är nog ca vad jag trodde också. Tack Linus. Råkade nog trycka på en gilla inte knapp menar att jag gillade Linus inlägg
Publicerat Januari 12, 201313 yr Författare har hängt upp åtelkameran igen nu. och det har blivit fina bilder på både kulting, sugga och stora galtar. och kameran klockan på kameran är inte rätt ! men bara för denna gången räknade jag ut att klockan går 7 timmar för snabbt. så galten på första bilden är där klockan 2, 00. och suggorna där från ungefär 20,30 - 21,30
Publicerat Januari 12, 201313 yr Författare bilden nr 2 från vänster tror jag är en stor galt han är där i alla fall 2,00 och även bild nr 3 från vänster ser ut som en galt som parar sig med en sugga. skriv vad ni tror
Publicerat Januari 12, 201313 yr Svårt att könsbestämma på de bilderna. Vad har du för avstånd mellan kameran och tjärträdet( om de nu e det) Jag hadde flyttat tillbaka kameran några meter för att få hela grisarna på bild
Publicerat Januari 12, 201313 yr Svårt att könsbestämma på de bilderna. Vad har du för avstånd mellan kameran och tjärträdet( om de nu e det)Jag hadde flyttat tillbaka kameran några meter för att få hela grisarna på bild Instämmer i att kameran är lite galet placerad, med tillägget att om man bara är ute efter att veta när grisarna är framme (tid på dygnet) och inte frågar efter så mycket vad det är för grisar så funkar det ju Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Januari 12, 201313 yr Författare den är kanske 1-2 m ifrån (vet det är as nära ! ) men det var det ända alternativet för det andra trädet var typ 10 12 m iväg. men ska försöka vinkla kameran mer men den jag trodde var en galt såg jag genom att kolla på den kraftiga kroppen och den raka nosen/ det raka trynet. kolla efter så ser ni + att han är där klockan 2 och ensam.
Publicerat Januari 12, 201313 yr Jag ser knappt något... Vad har du för kamera? Ja, som någon annan skriver, flytta kameran bakåt 4-5 meter! Kamerans uppgift är att förmedla klockslag och vilka grisar som är framme! Hälften duger inte...
Publicerat Januari 13, 201313 yr Hur mycket gör der att tjära nu på vintern? Trodde det bara va bra på det "varma" halvåret
Publicerat Januari 13, 201313 yr Hur mycket gör der att tjära nu på vintern? Trodde det bara va bra på det "varma" halvåret Hej H 96 tjære er det vigtigeste på åtel pladser, bruger selv at tjære hver gang jeg kigger til en åtel og stiller en pinne op så er det nemt at se om der har været besøg kalle.
Publicerat Januari 13, 201313 yr Hej H 96 tjære er det vigtigeste på åtel pladser, bruger selv at tjære hver gang jeg kigger til en åtel og stiller en pinne op så er det nemt at se om der har været besøg kalle. har tjärat på nu idag, det är minst två månader sen jag gjorde de sist!Slände ut lite bröd och nån vitkol och sedan ärtorna från spridaren! Har inte varit gris där på länge tyvärr har fått ta ut batteriet från spridarn för det va fullt med majs och ärtor där!
Publicerat Januari 13, 201313 yr Författare Jag ser knappt något... Vad har du för kamera? Ja, som någon annan skriver, flytta kameran bakåt 4-5 meter! Kamerans uppgift är att förmedla klockslag och vilka grisar som är framme! Hälften duger inte... jag vet inte vilket märke det är. fick den av en jag känner. men visst den är lite äldre men tycker ändå att det blir bra bilder. men menar du på allvar att du knappt ser grisarna ??
Publicerat Januari 13, 201313 yr Författare Detta är en populär post. tja en stängselstolpe hade kanske inte varit fel att hänga kameran på men funderar på att flytta fram kameran till spridaren för där är ett perfekt träd på lagom avstånd och då får man lite mer bilder på hela grupper
Publicerat Januari 13, 201313 yr tja en stängselstolpe hade kanske inte varit fel att hänga kameran på men funderar på att flytta fram kameran till spridaren för där är ett perfekt träd på lagom avstånd och då får man lite mer bilder på hela grupper Linus flyt kammera til sprider ,sæt skuver eller spig så du har samme retning og højde hver gang, det måkunne lade sig gøre at indstille kammera til ret tid og dato/år om du vil bruge sommer /vintertid plus minus en timme ingen problem bare du som ved, meget fine GRISE kalle.
Publicerat Januari 13, 201313 yr Grisarna finns i mängd, här vart det ingen skillnad av vintrarna. Att dom går ut mindre i december kan bero på brunsten. Men vad jag läser så är det era anlagda foderplatser som inte drar gris. Gå ut och titta i naturen efter deras stigar så ser ni att dom finns. Lägg åteln där dom finns så kan ni skjuta för fullt igen.
Publicerat Januari 29, 201313 yr Sköt min andra gris igår kväll på en av skolans åtlar 32 kg's galt eller årsgris får man väl säga
Publicerat Januari 29, 201313 yr Grisarna finns i mängd, här vart det ingen skillnad av vintrarna. Att dom går ut mindre i december kan bero på brunsten. Men vad jag läser så är det era anlagda foderplatser som inte drar gris. Gå ut och titta i naturen efter deras stigar så ser ni att dom finns. Lägg åteln där dom finns så kan ni skjuta för fullt igen. Sverige är rätt stort och även i landsändan där det finns gris är det stort, finns förmodligen fler områden som i princip fortfarande är utan gris än som har så mkt att man måste armbåga sig fram. Vi har inte haft så lite gris i år sedan grisen kom.
Publicerat Januari 29, 201313 yr Skjutit två grisar nu på en dryg vecka på samma åtel. Gott om gris på båda mina åtlar, går en stor på båda åtlarna, troligtvis suggor som snart ska föda, kan givetvis också vara ensamma galtar men ingenting jag tänker skjuta när jag inte har belysning på åtlarna!