Publicerat Juli 18, 201313 yr igår kväll var det helt dött med grisen... men en grävling kom halft springandes rakt imot mig på den lilla asfaltsvägen och stanade med full bredsida på 8 m. killen som jag var med var 10-15 m framför så han såg aldrig grävlingen. fast detta var nog ingen årsunge, stor var han i alla fall. någon som skjutit i spannmålen än ? havren,veten,rågen,majsen ? tycker det verkar vara rätt svårt att lyckas i spannmålen. skilja om det är sugga eller galt i hög havre går ju knappt... Har tyvärr blivit av med jakten där jag jagade gris i spannmål förr om åren, tyvärr. Helt klart en av de absolut roligaste jaktformerna just nu... Sa upp mitt enda jaktarrende här om dagen med anledning av att det är en ren och skär skogsmark, vilket gör att jaktformerna som erbjuds är få och blir snabbt uttjatade/enformiga. Nu inriktar jag mig på att hitta ett arrende antingen själv eller i ett mindre jaktlag, med varierande mark. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2
Publicerat Juli 18, 201313 yr Sitter och tittar på sugga, gylta och 7 brödrostar. Suggan och gyltan är lika stora, knappt 50 kg.
Publicerat Juli 19, 201313 yr Författare Sitter och tittar på sugga, gylta och 7 brödrostar. Suggan och gyltan är lika stora, knappt 50 kg. pfrep psshysst ta en brödrost ! gott till grillen
Publicerat Juli 19, 201313 yr Jag stötte en ensam gris i vetet igårkväll, såg den aldrig men den hördes rätt väl. Ensamma grisar är rätt svåra att smyga på i spannmålen... Inga skjutna på Svanås,v ad jag förstod då jag träffade Anders på jobbet igår?
Publicerat Juli 19, 201313 yr Inga skjutna på Svanås,v ad jag förstod då jag träffade Anders på jobbet igår? Nej, dem har inte börjat gå i havren där ännu.
Publicerat Juli 19, 201313 yr Nej, dem har inte börjat gå i havren där ännu. Men han tyckte ni skötte er bra iaf!
Publicerat Juli 19, 201313 yr pfrep psshysst ta en brödrost ! gott till grillen Aldrig Linus! Jag anser att randiga skjuter man bara på skyddsjakt annars kan de växa till sig. Allt under 30 kg levandevikt låter jag vara, de växer så fort att dessa blir fina till hundjakten
Publicerat Juli 19, 201313 yr Författare Aldrig Linus! Jag anser att randiga skjuter man bara på skyddsjakt annars kan de växa till sig. Allt under 30 kg levandevikt låter jag vara, de växer så fort att dessa blir fina till hundjakten ja håller med dig skämtade lite bara fast tyvärr så har bara brorsan skjutit 2 grisar och dom var på 10-12 kg men brorsan har sagt det nu att han inte heller kommer skjuter sånna mer. ( om det inte är för skyddsjakt då ) är så tråkigt när man fått av skinnet på en brödrost blir ju typ 2 hotdogs av en sån har varit gris på åteln igen faktiskt ska ladda över bilderna till datan idag så ska vi se vad det är för gott o blandat
Publicerat Juli 19, 201313 yr Aldrig Linus! Jag anser att randiga skjuter man bara på skyddsjakt annars kan de växa till sig. Allt under 30 kg levandevikt låter jag vara, de växer så fort att dessa blir fina till hundjakten Då får dom verkligen växa fort, är ju knappt 2 veckor dit.
Publicerat Juli 19, 201313 yr Då får dom verkligen växa fort, är ju knappt 2 veckor dit. Det är hur lugnt som helst. Kör inte du också med proteinpulver i automaterna?
Publicerat Juli 19, 201313 yr Håller med. Kultingar och suggor fredade. Årsgrisar och galtar skjuter jag på åtel. Gyltor med eftertanke. Tyvärr finns det folk i ena laget som inte agerar på samma sätt.
Publicerat Juli 19, 201313 yr Författare 1 grupp med kultingar på den ena bilden, typ 10 st. sedan den stora grisen , (det är samma gris på alla dom bilderna med den vuxna ) den grisen har varit på åteln 2 kvällar. vad är det tror ni ? galt/gylta/sugga? tycker trynet och bogkraftigheten tyder på galt ? sedan den sista bilden behöver ja hjälp med att lista ut. en liten kulting med grönt pigment ?? en riktig gris det
Publicerat Juli 19, 201313 yr Författare Ser bra ut Linus! Första är galt! Bara att panga ;-) vi trodde ändå det vill bara lära mig lite, hur fan kunde du se det ?
Publicerat Juli 19, 201313 yr Författare Pungpåsen syns på bild 3 & 4. Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2 ja det har du rätt i !, nu när jag kollar efter riktigt noga så ser jag Liten snorre, stor pung ;-) ha ha ha hahaha vad tror ni han väger 70 ? ingen fjoling detta väl ?
Publicerat Juli 19, 201313 yr Detta är en populär post. härligt Linus. Vilken skillnad på bilderna från den gamla kameran! Han är dåligt utvecklad över bog så skulle säga en fjoling. 70-90 kg nånting men det är väldigt svårt att säga exakt vikt. Tycker mig dock med största sannolikhet kunna säga att han inte är någon kapital galt. Perfekt avskjutningsgris så lura nu ut brorsan i skogen så ni får lite kyjd i boxen! Edit: årsgrisen på sista bilden i grön tröja är inte heller kapital. Till skillnad från den på de första bilderna rekommenderar jag att ni låter denna vara
Publicerat Juli 20, 201313 yr Han vokser til så en 375 hh er inget problem for rekylllllllllll kalle.
Publicerat Juli 20, 201313 yr Du har väl sett solsidan....efter 40 blir pungen längre än snorren ;-) om en gris i snitt lever 2 år i Sverige borde den där rackar'n vara runt 80 om man räknar om till människoår. iPad Tapatalk HD
Publicerat Juli 22, 201313 yr Första bilderna på smågrisar på min åtel. Tre fjolingar som är stadigt varje kväll på åteln.
Publicerat Juli 22, 201313 yr Första bilderna på smågrisar på min åtel. MDGC1780.JPG Tre fjolingar som är stadigt varje kväll på åteln. MDGC1672.JPG Otäckt små...