Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

hur går det med åtlarna?

Featured Replies

Publicerat

igår kväll var det helt dött med grisen... men en grävling kom halft springandes rakt imot mig på den lilla asfaltsvägen och stanade med full bredsida på 8 m. killen som jag var med var 10-15 m framför så han såg aldrig grävlingen. fast detta var nog ingen årsunge, stor var han i alla fall. någon som skjutit i spannmålen än ? havren,veten,rågen,majsen ? tycker det verkar vara rätt svårt att lyckas i spannmålen. skilja om det är sugga eller galt i hög havre går ju knappt...

Har tyvärr blivit av med jakten där jag jagade gris i spannmål förr om åren, tyvärr.

Helt klart en av de absolut roligaste jaktformerna just nu...

Sa upp mitt enda jaktarrende här om dagen med anledning av att det är en ren och skär skogsmark, vilket gör att jaktformerna som erbjuds är få och blir snabbt uttjatade/enformiga. Nu inriktar jag mig på att hitta ett arrende antingen själv eller i ett mindre jaktlag, med varierande mark.

Skickat från min GT-S5690 via Tapatalk 2

• Svar 2,5k
  • Visningar 409,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• linus22magnum
    linus22magnum

satt med på ungdomslagets åtlar i fredags. vi satt ute på 2 st åtlar. på den åtlen jag och en annan satt på hade dem skjutit en 40 kg:s 1 vecka innan på, klockan 20:00 redan. perfekt att filma i så vi

• Jackpot i afton, väääldigt tidigt, typ 17.00 så såg jag nå't stoooort svart som var fram å kollade åteln, den smög iväg lika snabbt som den kommit. Har haft att göra med en del bamsingar och vet ju at

• Grattis pfrep! du vann 50 pix igår kväll, 22.15 för att vara exakt. satte mig i kojjan strax efter 20 och konstaterade att nån gris lär inte komma. Vinden låg på gränsen mot åteln och det var bröllops

Posted Images

Publicerat

Sitter och tittar på sugga, gylta och 7 brödrostar. Suggan och gyltan är lika stora, knappt 50 kg.

Publicerat
  • Författare

Sitter och tittar på sugga, gylta och 7 brödrostar. Suggan och gyltan är lika stora, knappt 50 kg.

pfrep psshysst ta en brödrost ! :tongue:  gott till grillen :thumbsup:

Publicerat

Jag stötte en ensam gris i vetet igårkväll, såg den aldrig men den hördes rätt väl. Ensamma grisar är rätt svåra att smyga på i spannmålen...

Inga skjutna på Svanås,v ad jag förstod då jag träffade Anders på jobbet igår?  

Publicerat

Inga skjutna på Svanås,v ad jag förstod då jag träffade Anders på jobbet igår?

Nej, dem har inte börjat gå i havren där ännu.

Publicerat

Nej, dem har inte börjat gå i havren där ännu.

Men han tyckte ni skötte er bra iaf! :)

Publicerat

pfrep psshysst ta en brödrost ! :tongue: gott till grillen :thumbsup:

Aldrig Linus! Jag anser att randiga skjuter man bara på skyddsjakt annars kan de växa till sig. Allt under 30 kg levandevikt låter jag vara, de växer så fort att dessa blir fina till hundjakten :)

Publicerat
  • Författare

Aldrig Linus! Jag anser att randiga skjuter man bara på skyddsjakt annars kan de växa till sig. Allt under 30 kg levandevikt låter jag vara, de växer så fort att dessa blir fina till hundjakten :)

ja håller med dig :wink:  skämtade lite bara :tongue:  fast tyvärr så har bara brorsan skjutit 2 grisar och dom var på 10-12 kg :wub:  men brorsan har sagt det nu att han inte heller kommer skjuter sånna mer. ( om det inte är för skyddsjakt då ) är så tråkigt när man fått av skinnet på en brödrost blir ju typ 2 hotdogs av en sån :tongue: har varit gris på åteln igen faktiskt :smile:  ska ladda över bilderna till datan idag så ska vi se vad det är för gott o blandat :thumbsup:

Publicerat

Då får dom verkligen växa fort, är ju knappt 2 veckor dit.

Publicerat

Då får dom verkligen växa fort, är ju knappt 2 veckor dit.

Det är hur lugnt som helst. Kör inte du också med proteinpulver i automaterna?

Publicerat

Håller med. Kultingar och suggor fredade. Årsgrisar och galtar skjuter jag på åtel. Gyltor med eftertanke. Tyvärr finns det folk i ena laget som inte agerar på samma sätt.

Publicerat
  • Författare

1 grupp med kultingar på den ena bilden, typ 10 st. sedan den stora grisen , (det är samma gris på alla dom bilderna med den vuxna ) den grisen har varit på åteln 2 kvällar. vad är det tror ni ? galt/gylta/sugga? tycker trynet och bogkraftigheten tyder på galt ? sedan den sista bilden behöver ja hjälp med att lista ut. en liten kulting med grönt pigment ?? :ohmy:  en riktig gris det :tongue:  :biggrin:  :wink:

post-10838-0-57094500-1374262219_thumb.j

post-10838-0-94244000-1374262233_thumb.j

post-10838-0-74807800-1374262251_thumb.j

post-10838-0-73228800-1374262270_thumb.j

post-10838-0-48367500-1374262293_thumb.j

post-10838-0-40662300-1374262317_thumb.j

post-10838-0-94796400-1374262368_thumb.j

Publicerat

Ser bra ut Linus! Första är galt! Bara att panga ;-)

Publicerat
  • Författare

Ser bra ut Linus! Första är galt! Bara att panga ;-)

vi trodde ändå det :smile:  vill bara lära mig lite, hur fan kunde du se det ? :ohmy:  :tongue:

Publicerat
  • Författare

för man ser ju ingen pensel i bilden ?

Publicerat

Pungpåsen syns på bild 3 & 4.

Publicerat

Liten snorre, stor pung ;-) ha ha ha

Publicerat
  • Författare

Pungpåsen syns på bild 3 & 4.

ja det har du rätt i !, nu när jag kollar efter riktigt noga så ser jag :thumbsup:

hahaha :tongue: vad tror ni han väger 70 ? ingen fjoling detta väl ?

Publicerat

Du menar brödrosten;-) på sista bilden.

S.

Publicerat

Han vokser til så en 375 hh er inget problem for rekylllllllllll :geek:  :yes:  kalle.

Publicerat

Pläp? Pung längre än penis?
Publicerat

Du har väl sett solsidan....efter 40 blir pungen längre än snorren ;-) om en gris i snitt lever 2 år i Sverige borde den där rackar'n vara runt 80 om man räknar om till människoår.

iPad Tapatalk HD

Publicerat

Första bilderna på smågrisar på min åtel.

post-6209-0-83016700-1374475629_thumb.jp

Tre fjolingar som är stadigt varje kväll på åteln.

post-6209-0-48161800-1374475750_thumb.jp

Publicerat

Första bilderna på smågrisar på min åtel.

attachicon.gifMDGC1780.JPG

Tre fjolingar som är stadigt varje kväll på åteln.

attachicon.gifMDGC1672.JPG

Otäckt små... :sad: