Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat

Kör på! Det går alltid att sälja en sån bössa.

Vad gäller farten lär det väl mest vara en akademisk fråga; blir det herrejösses fart eller herrejösses fart plus?

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
  • Författare

Funderat lite.. om Howa strular, fått lite mer info kring generalagent osv i vår lilla del av världen.

Finns det något annat fabrikat.. Ruger tex? Måste finnas fler fabrikat som gör bössor i denna kaliber..

Publicerat

Tikka t3

ruger thompson och remington har flera modeller i kalibern

Känns som en innekaliber

Publicerat

Hippen har du räknat på en custom?

Med den specen som du skriver hade jag tittat på de.

Kanske redan har något att bygga på?

S

Publicerat
  • Författare

Det finns inte särskilt många där ute, men här är ett mycket intressant alternativ för dig Hippen!

http://fritidvildmarksliv.se/begagnade_vapen_kulgevar_studsare_remington_seven_camo_27137.html

Jag har testat Remington en gång.. tror jag bomsköt 4 av 6 rävar sen rök bössjäveln all världens väg kan jag säga. Kunde inte komma överens med den alls så det märket är för alltid draget i smutsen för mej.

Hippen har du räknat på en custom?

Med den specen som du skriver hade jag tittat på de.

Kanske redan har något att bygga på?

S

Jo funderat i de banorna tror det finns en tråd i ämnet faktiskt. Specen där landade ien HDF/Vore kal 222 och bygga vidare på den då den är typ defintionen på lätt och smutt. Men.. Har inte riktigt tålamodet.. Kan jag få tag på något som är färdigt typ över disk så lockar det mer. Därför vore Howan klockren men jag är djupt skeptisk till att Classicvapen  fungerar med att ta hem bössan.

Någon som vet hur det där gick till förövrigt? Eller jag skiter i det men det ska finnas något norskt företag som tagit över flera av Classics märken samt även en stor del av Classicvapens personal? Vilket företag? De borde ju kanske kunna ta hem bössan jag vill ha..

Publicerat

Har jag missat något men varför inte tikka t3 i 204?

Om den inte är såld så finns den ju färdig för o användas.

Publicerat

För stabbig, vilket jag förvisso kan instämma i - det är ju liksom en fullängdsmekanism.

Men att Remington 7 inte är ett alternativ kan jag inte förstå riktigt.

Mvh

Joacim

Publicerat

Ibland får man bara en sådan känsla för ett vapen eller en tillverkare, 

jag har exempelvis väldigt ringa tillförsikt när det gäller Marlins billigare kantantända pangar. /Christian 

Publicerat
  • Författare

Tålamod,

tråden är från 2012, det hade nog blivit en klar pang, ett par gånger sedan dess. :) /Christian

Tror att den bössa jag har i dag är nr 3 i tråden så tråden har överlevt flera vapen  :tongue:

Det blir ju samma bössa med annan kaliber, går bort. Vill reducera längd och tyngd och få bössan mer "skjutbar"..

För stabbig, vilket jag förvisso kan instämma i - det är ju liksom en fullängdsmekanism.

Men att Remington 7 inte är ett alternativ kan jag inte förstå riktigt.

Mvh

Joacim

Inte jag heller, 7:an kändes helt okay och var rysligt kort och smutt.. men vad hjälper det då jag inte ens fick död på rävar som jag upplevde som helt givna? Hajjar inte vad felet var ärligt talat.. Tyckte den sköt ok i bänk men när man jagade med den så gick det bara inte.

Ibland får man bara en sådan känsla för ett vapen eller en tillverkare, 

jag har exempelvis väldigt ringa tillförsikt när det gäller Marlins billigare kantantända pangar. /Christian 

Exakt så är det! Jag vill ha en Sako Quad i kal .204 Ruger alt en Sako Finlight med KORT låda i samma kaliber  :biggrin:

Publicerat

Skall jag skriva 204 på sidan på min kvaddish? 

/CHristian

Publicerat

Det är ju fortfarande som så att el hippster borde köpa sig en Sako 75 i 223 Rem light och låta den få två nya pipor, en 6 TCU och en 204 Ruger, done deal och slutet på en tråd som snubbar på att vara för gammal för sitt eget bästa.

/Christian

Publicerat

ASG- tja idag är det ofta rätt svårt, efter väntan i 6 månader har man glömt bort vad det var som man ville ha, eller har köpt. /Christian

Publicerat
  • Författare

Skall jag skriva 204 på sidan på min kvaddish? 

/CHristian

Jag har testat på min med LR-pipan riggad.. fick stånd! ... ända tills jag sköt..  :dry:

Det är ju fortfarande som så att el hippster borde köpa sig en Sako 75 i 223 Rem light och låta den få två nya pipor, en 6 TCU och en 204 Ruger, done deal och slutet på en tråd som snubbar på att vara för gammal för sitt eget bästa.

/Christian

Hmm.. 

Och jag tycker han borde medicineras;)

Hur svårt kan det bli att köpa bössa?

/Mike

Du får dela med dej av dina piller!

Publicerat

Du får dela med dej av dina piller!

Sorry men dom e slut :thumbsup:

/Mike

Publicerat

Nu ska jag inte gå in på detaljer men giva djur som missas bör dnarare va bekantskap med vapnet i frågan eller är jag fel ute? trots allt så är det helt klart 2 olika saker o skjuta i bänk o skjuta jägarmässigt. En vispig rem seven är inte de lättaste .

Publicerat

Nu ska jag inte gå in på detaljer men giva djur som missas bör dnarare va bekantskap med vapnet i frågan eller är jag fel ute? trots allt så är det helt klart 2 olika saker o skjuta i bänk o skjuta jägarmässigt. En vispig rem seven är inte de lättaste .

Skulle tippa på det jag också. Jag lever fortfarande med devisen att för jaktligt bruk så är det tillräckligt med egenprecision i alla nyproducerade bössor, sedan är det upp till operatören att lära sig skjuta med den. Vilket Blaser k95 känns som ett lysande exempel på - bra precision bara du vet hur du ska hantera skönheten.

Nåja, jag ska inte försöka tvinga på någon någonting, men visst var den läcker med sin flutade pipa och helcamomönster ;)

Publicerat
  • Författare

Den där bössan var helt klart speciell.. låg och plinkade sockerbetor på hyggligt håll med den och det kändes bra. Någon natt senare hade jag en räv rakt framifrån sittande och all tid i världen.. tyckte jag gjorde allt rätt men icke. 

Efter ett antal skumma bommar så vart det respass och hat rakt av. Hade säkert gått att nöta ett tag till men till vilken nytta och varför? När det finns andra bössor?

Publicerat

Den där bössan var helt klart speciell.. låg och plinkade sockerbetor på hyggligt håll med den och det kändes bra. Någon natt senare hade jag en räv rakt framifrån sittande och all tid i världen.. tyckte jag gjorde allt rätt men icke.

Efter ett antal skumma bommar så vart det respass och hat rakt av. Hade säkert gått att nöta ett tag till men till vilken nytta och varför? När det finns andra bössor?

I mina öron låter det absolut inte som om det var bössan som gjorde fel mtp att du sköt små mål på dryga håll under ordnade former. Kan det möjligen varit någon vajsing med stödet (pipan direkt mot stödet, förstocken direkt mot tornkanten?) Du får ursäkta mig Hippen, men jag har svårt att klandra bössan utifrån det du skriver och att då rata ett helt fabrikat känns inte helt genomtänkt :blush:

Publicerat
  • Författare

Men det är ju så det fungerar, genomtänkt eller ej. Har man tappat förtroendet för något så aldrig mer för mej men full respekt för att andra får andra resultat och har andra upplevelser. 

Publicerat

Helt med dig där. Har man tappat tron på bössan så är det bara o sälja.

Men köp denna gång den du verkligen vill ha. Du spar både tid o pengar på de trots ett dyrare inköp.

Publicerat

Sen jag började bygga mina bössor hat det inte blivit något bytt. Av en enkel anledning, jag kan inte tänka mig något bättre ens i tanken och hur ska man byta till något man inte ens kan fabrisera i fantasin.

Publicerat
  • Författare

Helt med dig där. Har man tappat tron på bössan så är det bara o sälja.

Men köp denna gång den du verkligen vill ha. Du spar både tid o pengar på de trots ett dyrare inköp.

Jag är helt säker på att jag vill ha en 204:a efter 22-250.. Om jag ruttnar på 204:an så blir det.. tadaaa .243 om inget oförutsätt inträffar.