Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
5 minutes ago Joacim sa:

Nej det gör det inte - ty den är bestyckad med en "muppig" säkring och bör inte under några som helst omständigheter finnas på din "list" B)

Braaaaaa!

Slipknot, köp en Tikka T3 som vi andra fattiga och gnäll - du kommer ändå inte bli nöjd med polsk valnöt,  muppig säkring eller en. 222!?

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
Just now dru sa:

Braaaaaa!

Slipknot, köp en Tikka T3 som vi andra fattiga och gnäll - du kommer ändå inte bli nöjd med polsk valnöt,  muppig säkring eller en. 222!?

En T3a har han redan och det är inte riktigt vad han söker. Jag tror fortfarande att det danska järnet ska få dig på fall Hippen B)-_-

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Joacim sa:

Nej det gör det inte - ty den är bestyckad med en "muppig" säkring och bör inte under några som helst omständigheter finnas på din "list" B)

Som sagt, det muppiga går att hantera.. Mike sa att han kunde fixa det.

1 hour ago dru sa:

Braaaaaa!

Nja.. tanke är isf att pipa om bössan om den känns okay. Det är ett inte helt galet alternativ iaf..

Publicerat

Öppna lädret! En R8 i carbon med Christensen arms pipa i!

Klart! Ca 79000;)

Då får du muppig säkring med klass:lol:

S

Publicerat
7 minutes ago hs_merkel sa:

Klart! Ca 79000;)

S

Ja det måste ju vara det enda alternativet :o

Publicerat
  • Författare
12 minutes ago hs_merkel sa:

Klart! Ca 79000;)

S

Jamenvisst.. betala en bättre bunt pengar för lösningen på ett problem som inte finns.. Vet inte vilket som kommer högst på shit-listen.. Remington eller Blajser.. troligen blajser faktiskt.. även om Sauer bubblar på listan pga all äcklig marknadsföring.

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Som sagt, det muppiga går att hantera.. Mike sa att han kunde fixa det.

Ehhh visserligen är mitt huvud indränkt i rom just nu men vad har jag sagt att jag ska fixa?

Och for the love of god se till att bössan provskjuts innan du köper den.......

/Mike

Publicerat
  • Författare
3 minutes ago Mad Mike sa:

Ehhh visserligen är mitt huvud indränkt i rom just nu men vad har jag sagt att jag ska fixa?

Och for the love of god se till att bössan provskjuts innan du köper den.......

/Mike

Säkringen på Anschultzen.. du hade en sån och sköt obehagligt mycket med den innan nuvarande Ruger.. På grund av detta så skaffade du dej kunskap om hur man demonterar och justerar just säkringen på just detta vapen som jag råkar ha hemma här i kal 22 Hornet. 

Sen.. det var kal .222 på den alltså standard. Så om något så ser jag den som en donatorbössa isf. Inget är bestämt på långa vägar dock!!

Publicerat
2 minutes ago Hipshot sa:

Säkringen på Anschultzen.. du hade en sån och sköt obehagligt mycket med den innan nuvarande Ruger.. På grund av detta så skaffade du dej kunskap om hur man demonterar och justerar just säkringen på just detta vapen som jag råkar ha hemma här i kal 22 Hornet. 

Sen.. det var kal .222 på den alltså standard. Så om något så ser jag den som en donatorbössa isf. Inget är bestämt på långa vägar dock!!

Jaja plocka isär slutstycket är inga problem och finns där en massa gucka att städa bort så gör vi det men jag fipplar inte med säkringskonstruktionen på något sätt.

Kolla om den verkligen har stiftad pipa och om så vem pipar om? 

/Mike

Publicerat
  • Författare

Japp stiftad. 

Ringde Forsa idag men han stod nog vid svarven eller något, svarade inte. Mest nyfiken på om konstruktionen som sådan, stiftad pipa, är något att hålla på med?

Kanske en fråga för denna tråd, är det en ofördelaktig konstruktion? Ska inte ha bänkskytteprecition men god sådan.. 

Publicerat

Det är bra, bara fortsätt att kapa det där anschutzmöget jämsmed anklarna - det där är inget för en proffsig rävdräpare som dig Hippen B)

Publicerat
  • Författare

Men vafan?! Jag HAR Anschultzmög i vapenskåpet i detta nu och den har inte svikit ännu även om jag inte nöter ut 22 Hornet precis.. Så om råd och dåd hamnar helt utanför målet avseende egna upplevelser.. vad är sannolikheten att man tar till sig det? :D

Men..

Jag har snappat att stiftat är en tveksam konstruktion.. någon som kan såga den avseende pipbyte.. på ett mer nyanserat sätt? :huh:

Publicerat

Förmodligen - men hjälper det på något sätt? ;-)

Publicerat
  • Författare

Tveklöst! Tråden är inte helt poänglös.. Den här Anschultsen är rätt avlägsen kan jag säga av flera skäl..

Publicerat
50 minutes ago Hipshot sa:

Tveklöst! Tråden är inte helt poänglös.. Den här Anschultsen är rätt avlägsen kan jag säga av flera skäl..

Det var ju lite lugnande att höra iallafall :ph34r:

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Men vafan?! Jag HAR Anschultzmög i vapenskåpet i detta nu och den har inte svikit ännu även om jag inte nöter ut 22 Hornet precis.. Så om råd och dåd hamnar helt utanför målet avseende egna upplevelser.. vad är sannolikheten att man tar till sig det? :D

Men..

Jag har snappat att stiftat är en tveksam konstruktion.. någon som kan såga den avseende pipbyte.. på ett mer nyanserat sätt? :huh:

Så här va gubben.

Modellen heter 1532 och har stiftad pipa med 1:14 twist vilket gör att den trivs bäst med lätta kulor(såna du gillar typ 45-50grains);)

Magasinet tar tre patroner(vilket may or not be a dealbreaker for you)

Den är känd för att skjuta riktigt snuskigt tätt med lätta kulor(vilket jag vet att du gillar)

För ditt ändamål vilket du redan vet eftersom du har en 22h i samma modell så kommer det bli svårt för att inte säga mycket svårt att hitta något nättare och smidigare då allt är totalt kaliberanpassat.

Till alla anschutz haters så säger jag.....:P

Shut_The_Fuck_Up_1-400x270.jpg

Dock reserverar jag mig för ett ev pipbyte då det säkerligen kräver sin smed för att fixa en ny pipa,mest funderar jag över problematiken att borra/fräsa?? vad man nu gör hål för stiften på en rund profil där det sluttar som mest........

/Mike

Publicerat

Må vara en alldeles fantastisk bössa som skjuter rövhåren av en lus - den har fortfarande en av väldens sämst placerade säkringar tillsammans med Brno M21 samt Sako L46 :excl:

Publicerat
  • Författare
6 minutes ago Joacim sa:

Må vara en alldeles fantastisk bössa som skjuter rövhåren av en lus - den har fortfarande en av väldens sämst placerade säkringar tillsammans med Brno M21 samt Sako L46 :excl:

På Horneten är det ett problem då jag ibland jagar rörligt med den då den används. På rävbössan spelar det ingen som helst roll för jag avsäkrar så fort jag är klar i kojan sen ligger bössan farlig hela tiden tills jag bryter. 

Publicerat
  • Författare

Fan Mike.. <_<

Någon som bor nära Götene och kan kolla bössan på plats? 

Samtidigt.. bössan är helt rätt, kalibern är väl inte jätterätt men fullt fungerande. Alltså blir det denna tingest så kommer den där itchen att hänga kvar..... 204R 204R 204R..

3 i magasinet är obra.. men ingen dealbreaker.. Lite skeptisk till den tunna förstocken, osäker på om det funkar med benstöd? Mike.. hade Christian benstöd på Horneten på Öin när den var med dit?

Publicerat
12 minutes ago Joacim sa:

Bro jag håller inte alls med dig så vi får helt en enkelt köra en dirty harry....

1429006.png

Publicerat

Nope, sköt med två bent käpp. C 

Publicerat
9 minutes ago Mad Mike sa:

Bro jag håller inte alls med dig så vi får helt en enkelt köra en dirty harry....

1429006.png

Bra där Mike  :thumbsup:-_-

Publicerat
  • Författare

Vad är det för fel i huvudet på Hipshot????

2010:

"Har en Anschutz i kal 22 Hornet, skulle tro att bössan är den samma oavsett vilken kaliber.. Gillar den, skjuter bra och trevlig på alla sätt men trots det så är Sakon jag har i kal .222 smidigare och mysigare på något sätt. Nu har jag iofs kortat pipan men även om jag fimpade pipan på Horneten så skulle nog Sakon vara trevligare ändå."

Nu är det jag som går ned och greppar Horneten..

Publicerat
  • Författare

Var ned och kände på Horneten nu.. måste varit så att jag var nyförälskad i Vixen när jag skrev ovan inlägg 2010.. Vixen var trevlig "ren" men när man  började hänga på dämp och sikte o pryttlar så vart den tung och död. Horneten är avgjort smidigare! Den i .222 tror jag faktiskt skulle kännas helt okay...