Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
På 2016-05-27 at 20:05 faxe sa:

Jag fixade lite åtel till dig i går kväll, men mest var jag sugen på att ta en av dina rävar:yes:. Såg att de flyttat din koja lite.

Mulat gris? Anar att det kan vara lite rörigt på åkrarna nu.. jag har inte varit där på ett bra tag, vad har de gjort med kojan? 

Ska dit ikväll och kolla läget tänkte jag..

Diarange.. borde vara något för mej, hade det inte varit så in i bengen med pengar så hade jag skaffat för länge sen.

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Mulat gris? Anar att det kan vara lite rörigt på åkrarna nu.. jag har inte varit där på ett bra tag, vad har de gjort med kojan? 

De har bara flyttat den en 5-10 m bakåt, när de skulle förbi med någon maskin.

Publicerat
  • Författare

Byggt en gödeselstack i betong som man tömmer med grävmaskin :huh: Maskinen var borta nå så de torde vara klara? Hur eller hur var inte dit och kollade, drog på annat håll. 

Publicerat

Blir de någon ny bössa?

Själv blev de en ny 22-250 pipa till blasern. Skjuter jäkligt bra med allt jag provat. Men kommer jaga med Norma V-max. Har även lagt en beställning på Horneday NTX får se om dem kommer?

Kikarsikte blev en Swarovski 6-24x50.

Ska bara gänga den för dämpare.

Funderar på antigen en front eller en till Stalon VM145? Men får se?

Publicerat

Även jag valde 22-250 till min rävräver, mest att jag hade kulorna och en del hylsor redan liggande sedan är tanken att dra igång ett litet bygge på den när pipan börjar ge upp :)

• 1 month later...
Publicerat

Blir bara mer och mer nöjd med kalibern:wub:

S

Publicerat
  • Författare

Jag vill skala ned allt.. mindre bössa, mindre patron.. Men det är lite fibbel med generalagent på nya projektet så jag avvaktar en smula.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

Funderar lite på det här rävracereländet.. Jag har ju försökt via generalaget få tag på en Howa miniaction, specen föll mej på läppen hårt dvs kort och smidig. Börjar ge upp där, snackade med Classig idag som uppger sig ha generalagenturen och deras budskap var att jänkarna hamstrar vapen så inget blir över för export. Jag är inte helt säker på att jag tror på dem men skiter i vilket.. lägger detta på is ett tag.

Så.. vad kan man göra för att få en Tikka T3 lite mer skjutbar? Det jag tänker på är kolven.. Vad finns för eftermarknadslösningar kolvmässigt som är lätt och smidigt? 

Publicerat

Inte för att du vill kanske men när det kommer till liten och smidig blir detta svårslaget, 45cm pipa i .223 och vikkolv.images.jpg

:)

Publicerat

Så sanslöst ful sak, därtill enskottare. /Christian 

Publicerat
43 minutes ago Hipshot sa:

Funderar lite på det här rävracereländet.. Jag har ju försökt via generalaget få tag på en Howa miniaction, specen föll mej på läppen hårt dvs kort och smidig. Börjar ge upp där, snackade med Classig idag som uppger sig ha generalagenturen och deras budskap var att jänkarna hamstrar vapen så inget blir över för export. Jag är inte helt säker på att jag tror på dem men skiter i vilket.. lägger detta på is ett tag.

Så.. vad kan man göra för att få en Tikka T3 lite mer skjutbar? Det jag tänker på är kolven.. Vad finns för eftermarknadslösningar kolvmässigt som är lätt och smidigt? 

En McMillan gamescout edge med justerbart kindstöd. Eg borde väl mer tyngd vara att föredra men jag förstår att du vill hålla vikten nere och då tror jag en sådan stock skulle göra susen.

Ska det gå fortare kanske en grs berserk är ett alternativ? ingen koll på vikten där dock.

Publicerat
55 minutes ago Hipshot sa:

Här är vad du söker - visst det är inte rätt kaliber men vissa omprioriteringar får du nog göra.

Mossberg MVP Patrol 223rem

Racerback har väll argenturen för Mossberg och dom brukar göra det dom kan för att få fram prylarna.

Mvh

Publicerat
  • Författare
6 minutes ago strävhår sa:

Griniga småbarnsföräldrar.

Möjligen men Wilda är 10 år nu och rätt snäll och ändå dömer även jag ut den där tingesten :P

Mossborgaren såg väl ok ut.. men kolven går bort. Då ser Howa Mini vettigare ut. Nu bygger hela nuvarande tanke på att faktiskt behålla aktuell bössa och därav frågan.. vilken kolv ska man välja? 

Ska kolla på McMillan..

Publicerat
1 minute ago Hipshot sa:

Möjligen men Wilda är 10 år nu och rätt snäll och ändå dömer även jag ut den där tingesten :P

Mossborgaren såg väl ok ut.. men kolven går bort. Då ser Howa Mini vettigare ut. Nu bygger hela nuvarande tanke på att faktiskt behålla aktuell bössa och därav frågan.. vilken kolv ska man välja? 

Ska kolla på McMillan..

Ok.

Mcmillan är ju helt rätt om man vill ha top-notch men då kostar det ju också fläsk :blush: Men precis som Mike är inne på så tror jag inte du kommer nå några nya bredgrader i gömslet/kojan/tornet bara för att du har en McM kolv - risken är att du sitter och kollar på din kolv för 6-8000kr och undrar hur fan du tänkte där ;) Det är lixom inte där problematiken ligger utan det är helheten som måste ändras - kort låda, kort kolv, kort pipa. 

Mvh

Publicerat

Ge mig en vecka så har jag fått fram pris och leveransdatum på den där howan!

Publicerat
2 hours ago Hipshot sa:

IMG_20160313_223950.jpg

Där har du vad du söker. På bilden är extra dämparen på.

Bössan väger inte mycket.

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Buck sa:

Ge mig en vecka så har jag fått fram pris och leveransdatum på den där howan!

You got it!!

Publicerat
  • Författare
2 hours ago Mad Mike sa:

Inte mycket då du valt ett vapen med lång låda för en kort patron.

Ett kolvbyte kommer inte ge dig önskat resultatet.

Lägg pengarna på nytt vapen istället...gör om gör rätt;)

/Mike

Du har rätt.. men vafan.. frustrerande detta..

Edit: Mike förresten.. jag har faktiskt övervägt 223 Rem.. men vill testa .204 först. Tror det ska funka om inte så blir det 223.. En gång i tiden din standardlösning på allt klass 2 vilt och den enda gångbara kalibern i klassen :P

Publicerat

Skaffa en riktig rävkaliber för tusan! B)

Skjutbanan-2.jpg

Publicerat
47 minutes ago hs_merkel sa:

IMG_20160313_223950.jpg

Där har du vad du söker. På bilden är extra dämparen på.

Bössan väger inte mycket.

Ser ut att vara ett spettigt as :rolleyes: 

Inte alls vad Hippen söker men här är ju drömmen vad gäller smäckra bössor i klass 2 :wub:s-l-legasy-2.pnglegacy-blackout-01.jpglegacy-blackout-02.jpg

Mvh

Publicerat

Vi styrs alla av vad vi gillar men visst,

vid detta laget borde mr hårfagre kunnat samla lite stålar på hög och köpt sig en slik som ovan, eller som denna

http://guns.armsrack.com/l/23/Kimber-ProVarmint-204-Ruger

Eller ev en dansk, 

http://www.greatdanerifles.com/legacy.html Danskarna skruvar säkert fram en 204 pipa om man ger dem en månad med lite sillamad och snaps på köpet.

Å andra sidan jag har två eller tre insomnade projekt som borde varit klara för lääääänge sedan. /Christian 

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Du har rätt.. men vafan.. frustrerande detta..

Edit: Mike förresten.. jag har faktiskt övervägt 223 Rem.. men vill testa .204 först. Tror det ska funka om inte så blir det 223.. En gång i tiden din standardlösning på allt klass 2 vilt och den enda gångbara kalibern i klassen :P

Helt sant!

Vet du jag älskar 243 men guud va jag saknar 233....

Inte helt omöjligt att det blir en rokad i garderoben framöver dock inte på 243ans bekostnad. 

/Mike

Publicerat
2 hours ago Joacim sa:

Ser ut att vara ett spettigt as :rolleyes: 

Inte alls vad Hippen söker men här är ju drömmen vad gäller smäckra bössor i klass 2 :wub:s-l-legasy-2.pnglegacy-blackout-01.jpglegacy-blackout-02.jpg

Mvh

Du lurar dig;) Den väger inte mycket och dämparen är redan på plats och lär duga gott till 223. 

S