Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjärnblödning eller? Sugen på äkta rävracer :-/

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
1 hour ago Karl.Ö. sa:

har handlat mycket osett, har aldrig blivit fel....

Du är en riktig kompis du! Stöttar i stället för att börja bitcha och flina när när man lyckas trigga ambivalensen :wub:

Lutar hårt åt detta nu, hänger på budet kring Tikkan..

• Svar 1,4k
  • Visningar 111,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Såå jävla hemma med denna bössa nu! Vinsten i 204 Ruger som kommer är inte monumental men det ska i alla fall provas.. Om man någon dag skulle ruttna så finns alltid 223 att gå tillbaka till.

• Till Skånska ?

• Jag kan börja med lite bilder 

Posted Images

Publicerat
5 hours ago Hipshot sa:

Du är en riktig kompis du! Stöttar i stället för att börja bitcha och flina när när man lyckas trigga ambivalensen :wub:

Lutar hårt åt detta nu, hänger på budet kring Tikkan..

Min kontakt går tyvärr bet där, men det vet du kanske redan? En 22-250 fanns inte på listan att ta som inbyte tydligen - han har redan en Winnie 70 "pre-64" fetherwight i 22-250 i riktigt bra skick som han inte får såld. Så nu hänger det på dom i Lund. Jag tror att detta är helt rätt bössa för dig, så jag håller mina tummar stenhårt att ni når en överenskommelse :thumbsup:

Mvh

Publicerat

tikka 22-250 är ju inte svårsåld här nere. med alla gäss, rävar mm.

Publicerat
  • Författare

Mm vet inte om det är så j-la lätt. Fick svar från Lund, de uppmuntrade ivrigt till privat försäljning. Hystar ut en blocket annons tänkte jag.

Publicerat

Äh, vad fasen vi byter, min Vixen i 223 mot din T3:a, jag är på gott humör så du behöver inte lägga något emellan :P 

Publicerat
32 minutes ago Hipshot sa:

Mm vet inte om det är så j-la lätt. Fick svar från Lund, de uppmuntrade ivrigt till privat försäljning. Hystar ut en blocket annons tänkte jag.

Det gjorde handlaren här med - tyckte också att du skulle sälja den privat. 

By the way - hade jag sparat en 100-lapp varje gång jag hört den meningen av de lokala handlarna så hade jag varit rik nu. Verkar som om "cash is king" ännu.

Mvh Joacim 

Publicerat

Du är ju en bra pöjk annars, synd du ska va så jävla velig!

Publicerat

Öppen licens på tänkta objekt och turkrulle! Då brukar de mästa va bra pris på;) Cash is King!  Swisch är bara jakt säsongen som gör:lol:

S

Publicerat
  • Författare

Högg direkt.. fan.. får inte gå för fort måste ju ha chans att ångra mej.. har ju 4 rävar på raken med klockrena träffar..

Sen tar det ju 4-6 månader att få fram rätt pipa, kanske blir räv med Horneten ett tag.. Ingen blir gladare än Walle som då kanske hinner ifatt :D

Publicerat
  • Författare

Walleman kanske läste tråden, gav sig iväg direkt och mulade en räv nyss :wub:

Kommer en snubbe på tisdag och kollar på bössan.. 

Publicerat
  • Författare

Händer lite grejjer... Dansken i Friluftsgården eller vad det hette vart närig och skulle ha 17K för bössan samt 2K för fästena.. Ringde Joakims kran.. Direkt prutat ned bössan 2K B)

Ska fixa licensansökan och hoppas att spekulaten på tikkan på måndag nappar..

Publicerat

Har du någon bild på skapelsen, som sabbar denna tråd?

Publicerat
  • Författare

Bildresultat för schultz & larsen legacy

Publicerat
51 minutes ago Hipshot sa:

Bildresultat för schultz & larsen legacy

Ser fin ut:thumbsup:.

Publicerat

Ser att den bössan finns kamrad i .300 AAC Blackout!

220gr .30 subsonic skulle väl inte sitta hel fel eller Hippen? :woot: (konsten att skapa mer funderingar när någon precis har bestämt sig... hehe...)

Publicerat
3 hours ago Hipshot sa:

Händer lite grejjer... Dansken i Friluftsgården eller vad det hette vart närig och skulle ha 17K för bössan samt 2K för fästena.. Ringde Joakims kran.. Direkt prutat ned bössan 2K B)

Ska fixa licensansökan och hoppas att spekulaten på tikkan på måndag nappar..

Härliga nyheter :thumbsup:B)

Publicerat
2 hours ago Wizard sa:

Ser att den bössan finns kamrad i .300 AAC Blackout!

220gr .30 subsonic skulle väl inte sitta hel fel eller Hippen? :woot: (konsten att skapa mer funderingar när någon precis har bestämt sig... hehe...)

Fördelen med pipbytessystemet på den lilla bössan - när/om hippen känner sig mogen för att skjuta subbar så kostar en extrapipa 5-6000kr. 

Dessutom kamrar dom ju 6-223 eller 6x45 som den också heter som standard vilket är superintressant och trevligt även det. 

Hade jag köpt en Legacy hade det blivit två pipor 6x45 och 300BLK.

Mvh

Publicerat
  • Författare

Wiz.. det funkar inte :D

Däremot...

Onej.. tänker nog kanske en och annan... Mike lär skjuta halva proppskåpet...

Såhär va.. 

Om man ändå har leveranstid på 1:12 twist.. varför inte ta en .204 då? Walleman bytte krut och fick upp sin i 1250 m/s och då är det inte en het laddning! 

:D

Nej ska ha 223 men jag ska ta ett snack med en kompis som har mer erfarenhet av kalibern innan jag bestämmer mej slutgiltigt.

Och som tidsfördriv.. Förklara för mej vad man ska ha 300 BLK till??? Fattar det inte.. vart erbjuden en sån pipa för lusentappen men har noll och inget intresse.

Publicerat

Vart hittar ni 204 ruger pipa till den? 

Kollade hemsidan hittar ingen?

S

Publicerat
30 minutes ago Hipshot sa:

Om man ändå har leveranstid på 1:12 twist.. varför inte ta en .204 då? Walleman bytte krut och fick upp sin i 1250 m/s och då är det inte en het laddning! 

:D

Skulle dock gissa att den laddningen är olaglig till det mesta av det tilltänkta viltet.:(

Publicerat
50 minutes ago hs_merkel sa:

Vart hittar ni 204 ruger pipa till den? 

Kollade hemsidan hittar ingen?

S

För ett visst tillägg kan man få en del kalibrar även utanför deras lista.

Mvh

Publicerat
  • Författare

Precis kalibern är inom räckhåll men jag är lite skeptisk till den där klena 32 gr kulan.. hade gärna sett en icke varmintvariant av den för garanterad djupverkan. Men det lär inte finnas såvida man inte ska leta upp någon helmantel. Nej 223 som man stressar en smula 1150 m/s känns helt okay! Blir ingen större skillnad från idag faktiskt, aldrig optimerat 22-250 laddningen.

Publicerat
1 hour ago Hipshot sa:

Och som tidsfördriv.. Förklara för mej vad man ska ha 300 BLK till??? Fattar det inte.. vart erbjuden en sån pipa för lusentappen men har noll och inget intresse.

Nu har jag noll och ingen erfarenhet av att skjuta Subsonik men jag tycker att tanken på att skicka iväg en 220grs projektil i underljudsfart är intressant. Nödvändigt? Nä knappast :P