Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

JAKTEN OCH RIKSDAGSVALET 2014

Featured Replies

Publicerat

Hehe klart de får bestämma själv, men lite vänskaplig indoktrinering kan väl inte vara fel :-P

telefonskrivet

:biggrin:  :biggrin: Du har rätt, jag är själv uppvuxen med en politiker-pappa. Lugna julmiddagar?? Efter "medicinering" till julbordet, så kommer det självmant. ;)   

• Svar 292
  • Visningar 22,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• Blir intressant detta.. MP Nej till vargjakt.. S Ja till vargjakt. Och det är väl bara början.. Någon klok person uttryckte.. Nyval i november, känns som det lutar åt det hållet. SD har vid 80% av omr

• att utesluta skitmedia är ju iofs ett tecken på sunt förnuft.

• Nu är ju Peter Eriksson inte chef över MP och han har många gelikar som inget hellre önskade än att förbjuda jakten. Peter är i minoritet i partiet så MP är i praktiken inget alternativ. Har många vän

Publicerat

usch vad jobbigt det blir om inte alliansen vinner eller i andra hand sossarna får egen majoritet.

eller jag kanske bör skriva vad skit det blir om fi, mp, sd v får något att säga till om!

Publicerat
  • Författare

Har ont i magen känns jobbigt detta.

Publicerat

Ja ni, för första gången i mitt liv känns valet jobbigt! Att SD och FI tar mark känns beklämmande, att "mitt" parti verkar tappa sitt detta val känns lite i skymundan av känslorna över att SD/FI ökar....usch!

Vill understryka att jag dömer eller fördömer ingen som röstar på dessa, men i min värld sett till mina åsikter och värderingar så känns det vedervärdigt.

Publicerat

Tänk vilken surprise och "up yours" på SD om S och M bildar regering... Nåja. Man kan väl få drömma lite.

Satt faktiskt och tänkte i samma banor. Tyvärr skulle det nog vara ett politiskt självmord att göra så, trots att deras politik inte skiljer sig särskilt mycket...

Publicerat

Tänk vilken surprise och "up yours" på SD om S och M bildar regering... Nåja. Man kan väl få drömma lite.

Och då har du ett SD på 35% - och DÅ om inte förr så MÅSTE man ta med dem i en regering..... Skulle det vara en framgång?

/T

Publicerat

S och M räcker ju för att få majoritet som det ser ut. Men det är väll inte troligt att det skulle ske...

Publicerat

Pmt.

Helt fel. SD skulle inte öka alls av det. Åtminstone inte förrän nästa val...

Publicerat

Pmt.

Helt fel. SD skulle inte öka alls av det. Åtminstone inte förrän nästa val...

Nej, men hur kul är den set upen? Vi kissar i byxorna så blir det varmt och mysigt i 4 år. Men om fyra år så kommer det att lukta rejält unket.....

/T

Publicerat

Nej, men hur kul är den set upen? Vi kissar i byxorna så blir det varmt och mysigt i 4 år. Men om fyra år så kommer det att lukta rejält unket.....

/T

Inte om S + M lyckas lösa de integrationsproblem som finns idag. Då kommer SD att få typ två procent nästa val.

Publicerat

Skillnaden mellan de "stora partierna" är så marginell så en idealisk lösning skulle vara att sossar och moderater bildade gemensam regering, då slapp vi Fi:s och Sverigedemokraternas avarter.

Publicerat

Inte om S + M lyckas lösa de integrationsproblem som finns idag. Då kommer SD att få typ två procent nästa val.

Visst. Lycka till med tanke på att både M och S väljer att stryka LO medhårs........

Ska man få till integration får man offra en hel del som LO ser som fullkomligt otänkbart att förlora - det kommer inte att ske utan dramatiska omvälvningar på arbetsmarknaden ELLER ideologiska härdsmälta för de inblande partierna.

I resten av Europa så har man valt att samarbete med SD-liknande partier - för att man inte orkar med vare sig den ideologiska härdsmältan eller en ursinnig facklig rörelse som knappast kommer att veka att stödja SD om de bara blir tillräckligt förbannade.

Det är mest att förlora för alla inblandade i en sådan lösning. Utan det blir förmodligen som i resten av europa - man får vackert acceptera att nationalisterna faktiskt är en politisk makt att relatera till för lång tid framöver.

/T

Publicerat

Vilken röra...

Publicerat

Fan! Grattis Sverige, ni har bajsat rejält i det blå skåpet. Jag säger ni, för jag röstade inte fram detta resultat!

Publicerat

Man måste börja snacka om integration och ta den frågan från SD precis som M tog jobbfrågan från S.

Publicerat

Sverige står inför en perfekt storm och resultatet kommer att bli nyval!

Massmedia har ett stort ansvar i detta eftersom de inte lyfter fram de frågor som är viktiga utifrån en omvärldsanalys och en ekonomisk dito!

Det är för många vänstermänniskor bland journalister och de är definitivt inte kompetenta.

Publicerat

Om man bortser från eländet med att tomtearmén SD fick 13 %...

Men i övrigt så säger jag äntligen bort med högerregeringen! 

Publicerat

Fan! Grattis Sverige, ni har bajsat rejält i det blå skåpet. Jag säger ni, för jag röstade inte fram detta resultat!

Ja, skyll INTE på mig heller......

/T

Publicerat

Om man bortser från eländet med att tomtearmén SD fick 13 %...

Men i övrigt så säger jag äntligen bort med högerregeringen! 

Visst - med en minoritetsregering i en politisk realitet som är milt uttryckt är svårnavigerad ledd av en fackmupp utan politisk erfarenhet av riksdagsarbete.

/T

Publicerat

Blir intressant detta.. MP Nej till vargjakt.. S Ja till vargjakt. Och det är väl bara början.. Någon klok person uttryckte.. Nyval i november, känns som det lutar åt det hållet. SD har vid 80% av omröstningarna röstat med Alliansen fram till idag.. kan Löven överleva i fyra år och känna sig nöjd med att få igenom 20% av sin politik? Grovt förenklat..

............

Nu har SD inte röstat FÖR de allierades politik - SD har bara röstat MOT sossarnas förslag. Det är nu ingalunda samma sak i politikens värld. SD kommer att driva saker och ting till sin spets med det mandat de har givits av väljarna......

Så det vi kan se fram emot är nog fan ett SD som kommer att göra allt som står i deras makt att stoppa allt de inte gillar.....

/T

Publicerat

Ingen kommer att samarbeta med SD och det är absolut inga politiska problem att lämna dem utanför allt inflytande. Så har man gjort med muppartier sedan hedenhös. Hårdrar man saken så är ju tex 47% av befolkningen utan inflytande i många kommuner. SD får sluta anspela på att det är "odemokratiskt" och liknande. De får inte vara med eftersom de står för grundläggande värderingar som inte är acceptabla i ett anständigt samhälle. Punkt slut.

På samma sätt som tex kommunisterna under hela efterkrigstiden fram till murens fall.