Publicerat Mars 5, 20224 yr 1 hour ago edge sa: Ukraina sköt ihjäl en av sina förhandlare. Man kan ju förstå varför de flesta oligarker lämnade Ukraina redan ett par veckor innan eller redan var ute ur landet och tackade nej till att delta vid förhandlingar. Ett liv är inte mycket värt i de där krokarna och det känns mer som en maffiauppgörelse. Ukrainarna verkar ganska ointresserade av att förhandla och räknar nog med att de till slut skall få hjälp från väst. Det var ju tydligen en rysk spion som vägrade låta sig bli arresterad, dvs inte en avrättning utan snarare "suicide by cop". Och det är väl mest Putin som är ointresserad av att förhandla, hans enda bud är väl total demilitarisering av Ukraina, och en framtid som rysk lydstat.
Publicerat Mars 5, 20224 yr Inte i närheten, men att skjuta ihjäl sin egen förhandlare känns inte stabilt.
Publicerat Mars 5, 20224 yr 3 hours ago Järven sa: Ja, för de som svarade att dom inte vill försvars fosterlandet så finns väl två alternativ. 1. Fly 2. Stanna och helt lägga livet och framtiden i fiendens händer. Så här såg svaren för respektive partisympati ut på frågan om man är beredd att försvara Sverige. SD 73% KD 66% M 66% V 55% MP 55% S 55% Sett till åldersgrupper så är 65-79år försvarsvilligast med 64% som säger att dom skulle och 13% säger att dom inte skulle. Minst försvarsvilliga är åldersgruppen 18-29år med 44% som säger ja, medan 35% säger att dom inte skulle. Funderade på det här resultatet. I normalläget är det inte så stor skillnad på folk ock folk. Men när man inte är beredd att stå upp för rådande samhällsmodell har man för alltid bränt sitt värde, på min värdegrundsskala. Trodde inte att det fanns så många ryggradslösa.
Publicerat Mars 5, 20224 yr 23 hours ago edge sa: Ukraina sköt ihjäl en av sina förhandlare. Man kan ju förstå varför de flesta oligarker lämnade Ukraina redan ett par veckor innan eller redan var ute ur landet och tackade nej till att delta vid förhandlingar. Ett liv är inte mycket värt i de där krokarna och det känns mer som en maffiauppgörelse. Ukrainarna verkar ganska ointresserade av att förhandla och räknar nog med att de till slut skall få hjälp från väst. Om nu väst skulle delta i kriget i Ukraina så skulle vi ha ett nytt världskrig! Är du intresserad av det??? Jag och många med mig är inte intresserade av ett tredje världskrig!
Publicerat Mars 5, 20224 yr 27 minutes ago MagnusN sa: Funderade på det här resultatet. I normalläget är det inte så stor skillnad på folk ock folk. Men när man inte är beredd att stå upp för rådande samhällsmodell har man för alltid bränt sitt värde, på min värdegrundsskala. Trodde inte att det fanns så många ryggradslösa. Paradoxsalt nog så är dom som brinner för nuvarande samhällsmodell som vi ser hur den fungerar var kväll på nionyheterna tillsynes de som verkar vara minst intresserade att försvara den om man ser till partisympatier.
Publicerat Mars 5, 20224 yr 18 minutes ago MagnusN sa: Funderade på det här resultatet. I normalläget är det inte så stor skillnad på folk ock folk. Men när man inte är beredd att stå upp för rådande samhällsmodell har man för alltid bränt sitt värde, på min värdegrundsskala. Trodde inte att det fanns så många ryggradslösa. Jag är inte så förvånad, ungdomar idag bor hemma länge, spelar onlinespel hela nätterna och sover hela dagarna, vet inte hur en tvättmaskin fungerar, diska gör man bara inte!, kan inte steka en falukorv. I det fall någon faktiskt flyttar hemifrån någon gång efter 25 års åldern vet jag flera fall där mamma kommer hem och lagar en massa matlådor istället för att ungen ska värma en pizza i ugnen, bäddar rent i sängen och packar upp flera väskor med rentvättat samt tar med sig smutstvätten..... Jag tror inte någon förväntar sig att dom ska ta till vapen för att försvara landet😉
Publicerat Mars 5, 20224 yr 5 minutes ago Järven sa: Paradoxsalt nog så är dom som brinner för nuvarande samhällsmodell som vi ser hur den fungerar var kväll på nionyheterna tillsynes de som verkar vara minst intresserade att försvara den om man ser till partisympatier. Exakt min reflektion.
Publicerat Mars 5, 20224 yr 5 minutes ago Mad Mike sa: Jag är inte så förvånad, ungdomar idag bor hemma länge, spelar onlinespel hela nätterna och sover hela dagarna, vet inte hur en tvättmaskin fungerar, diska gör man bara inte!, kan inte steka en falukorv. I det fall någon faktiskt flyttar hemifrån någon gång efter 25 års åldern vet jag flera fall där mamma kommer hem och lagar en massa matlådor istället för att ungen ska värma en pizza i ugnen, bäddar rent i sängen och packar upp flera väskor med rentvättat samt tar med sig smutstvätten..... Jag tror inte någon förväntar sig att dom ska ta till vapen för att försvara landet😉 Örfilar, hurringar, flatnävar
Publicerat Mars 5, 20224 yr Jag kommer att fråga folk framöver. Och sortera dem därefter. Är riktigt riktigt lack.
Publicerat Mars 5, 20224 yr 33 minutes ago Mad Mike sa: Jag är inte så förvånad, ungdomar idag bor hemma länge, spelar onlinespel hela nätterna och sover hela dagarna, vet inte hur en tvättmaskin fungerar, diska gör man bara inte!, kan inte steka en falukorv. I det fall någon faktiskt flyttar hemifrån någon gång efter 25 års åldern vet jag flera fall där mamma kommer hem och lagar en massa matlådor istället för att ungen ska värma en pizza i ugnen, bäddar rent i sängen och packar upp flera väskor med rentvättat samt tar med sig smutstvätten..... Jag tror inte någon förväntar sig att dom ska ta till vapen för att försvara landet😉 Det är väl bara att se hur flyktingströmmarna från krigen i Mellanöstern sett ut. Det är mycket män och speciellt unga män eftersom de vet att de tvingas till tjänstgöring för ena eller andra sidan. Media borde ställa frågan till dem varför de inte är kvar och slåss för frihet eller i alla fall den samhällsmodell som de tror på, vilket de aldrig gör. Kvinnor och barn blir däremot ofta kvar i krigsområdena.
Publicerat Mars 5, 20224 yr 12 minutes ago edge sa: Det är väl bara att se hur flyktingströmmarna från krigen i Mellanöstern sett ut. Det är mycket män och speciellt unga män eftersom de vet att de tvingas till tjänstgöring för ena eller andra sidan. Media borde ställa frågan till dem varför de inte är kvar och slåss för frihet eller i alla fall den samhällsmodell som de tror på, vilket de aldrig gör. Kvinnor och barn blir däremot ofta kvar i krigsområdena. Intressant reflektion. Samtidigt som vi som land (i alla fall under kalla krigets dagar) straffade våra egna medborgare som försökte smita undan eller deserterade från militärtjänstgärning (till och med i fredstid) med fängelsestraff så hävdar vi att det är ett asylskäl för andra länders medborgare. Tåls att fnulas lite på.
Publicerat Mars 5, 20224 yr Detta är en populär post. 3 hours ago edge sa: Ukraina sköt ihjäl en av sina förhandlare. Man kan ju förstå varför de flesta oligarker lämnade Ukraina redan ett par veckor innan eller redan var ute ur landet och tackade nej till att delta vid förhandlingar. Ett liv är inte mycket värt i de där krokarna och det känns mer som en maffiauppgörelse. Ukrainarna verkar ganska ointresserade av att förhandla och räknar nog med att de till slut skall få hjälp från väst. Men kom igen. Inlägg efter inlägg där du hela tiden kommer med typisk rysk propaganda invälvd i dina texter. Innebörden är ofta ,fritt tolkat av mig ,att " man kan ju förstå varför Ryssland ger sig på Ukraina". Uppgifterna kommer från ryska statskontrollerade medier.... Så frågan är om du är ryss eller bara "en nyttig idiot" (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot)
Publicerat Mars 6, 20224 yr Detta är en populär post. 9 hours ago detstorabla sa: Men kom igen. Inlägg efter inlägg där du hela tiden kommer med typisk rysk propaganda invälvd i dina texter. Innebörden är ofta ,fritt tolkat av mig ,att " man kan ju förstå varför Ryssland ger sig på Ukraina". Uppgifterna kommer från ryska statskontrollerade medier.... Så frågan är om du är ryss eller bara "en nyttig idiot" (https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Nyttig_idiot) Det låter som att @edge är ryss eller kompis med Diktator Putin och han skyller kriget på Ukraina precis som Diktator Putin gör.
Publicerat Mars 6, 20224 yr 11 hours ago Mad Mike sa: Jag är inte så förvånad, ungdomar idag bor hemma länge, spelar onlinespel hela nätterna och sover hela dagarna, vet inte hur en tvättmaskin fungerar, diska gör man bara inte!, kan inte steka en falukorv. I det fall någon faktiskt flyttar hemifrån någon gång efter 25 års åldern vet jag flera fall där mamma kommer hem och lagar en massa matlådor istället för att ungen ska värma en pizza i ugnen, bäddar rent i sängen och packar upp flera väskor med rentvättat samt tar med sig smutstvätten..... Jag tror inte någon förväntar sig att dom ska ta till vapen för att försvara landet😉 Stämmer tyvärr med en stor del och många som flyttar är ändå hem till mamma varje dag. Om inte föräldrarna bor med varann så kollas det vars maten passar bäst för dagen och då åker dom dit "hälsa på". Så om dem skulle använda vapen så är det inte säkert det förbättrar läget, säkrast är nog dem fortsätter spela dator ändå.
Publicerat Mars 6, 20224 yr Tittar på det här med blandade känslor. Det visar hur jobbigt ryssarna kommer att få det så länge Ukraina får tillgång till bärbara robotar. Det visar också hur en rysk besättning dödas på ett ögonblick. En konsekvens av Putins arrogans....
Publicerat Mars 6, 20224 yr 5 minutes ago Dansken sa: Jag vet, jag citerade bara Eddie Medusa 😉 😁ok, inget jag är bekant med.
Publicerat Mars 6, 20224 yr 2 minutes ago Dansken sa: Själv har jag alltid gillat sketchen Börje Lundin - Rattens riddare… -vem e fullast Börje? -ja de e la du Börje? -då kör jag då!
Publicerat Mars 6, 20224 yr 1 hour ago Dansken sa: Det var ena klockrener träff det du Börje- vad var det för en? Ja, det var en klockren träff!
Publicerat Mars 6, 20224 yr 13 hours ago lsjonsson sa: Om nu väst skulle delta i kriget i Ukraina så skulle vi ha ett nytt världskrig! Är du intresserad av det??? Jag och många med mig är intresserade av ett tredje världskrig! Va, varför vill ni ha ett tredje världskrig? Det är ju mycket stor risk att det kommer användas kärnvapen då. Det kommer nog påverka oss alla på planeten även om vi inte aktivt deltar i striderna. Det är kanske inte alltför långt bort ändå.
Publicerat Mars 6, 20224 yr 7 minutes ago Daltorpet sa: Va, varför vill ni ha ett tredje världskrig? Det är ju mycket stor risk att det kommer användas kärnvapen då. Det kommer nog påverka oss alla på planeten även om vi inte aktivt deltar i striderna. Det är kanske inte alltför långt bort ändå. Hoppsan! Det smög in ett skrivfel. Det ska vara inte ett tredje världskrig!
Publicerat Mars 6, 20224 yr 9 hours ago TekDr sa: Själv har jag alltid gillat sketchen Börje Lundin - Rattens riddare… -vem e fullast Börje? -ja de e la du Börje? -då kör jag då! -Göteborg 15....-Göteborg 9.....hur fan ska di hat ? 😁