Publicerat Augusti 22, 200718 yr Man får inte ens ha lösa hundar i skogen nu, eller får man det. Japp fom 21a så får man släppa hundarna i skogen. Har bara suttit en timme eller två. Tänkte jag skulle fara efter jobbet men jag blev för trött och somnade hela tiden. Nya tag imorgon kväll
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Saken blir inte bättre av att en jäkla skitunge med cross brölar omkring runt ängarna som en tokig. Jäkla marodör till skitunge må crossfan skära ihop totalt. Fan är det bara jag som hellre åker skidor än skoter, hellre promenerar/cyklar/går än åker runt på en sån där skrikande maskin?? Fan kanske är åldern............. ???Å VEM I HELXXXETTE har bestämt att det är fullt lagligt att åka omkring som en skoghare med dessa jä=()/?)(/#((=) quads??? Fasen en fyrhjuling ska man på sin höjd ha på älgjakten eller då timmer ska släpas runt. QUAD vilket jäkla påhitt. För några år sedan var det inte ens möjligt att busa runt på en sån efter vägar och ängar men nu jäklar ska det sprutas lera/köras som svin, dessutom med minsta möjliga insats i ljuddämparen, vad inni glödheta ska det vara bra för. Inte bara en gång har mina smyg/vak förstörts av dessa mekaniska monster körandes av flinandes 40 åriga gubbar som tror de är 14. Må de skära ihop. japp! definitift åldern!... ;D ;D ;D ;D....*asg*...quad är skitkul 8)...har haft en sådan för två år sedan...satan vad den gick....åååh så kul jag hade 8)....bakhjulet alla växlar, bredställ på torr asfalt i 50knyck....som en götebrogare skulle ha sagt: gööörskojj ;D :-*....sen hör det till att det ska låta mycket....å tro det eller ej, djuren bryr sig inte om en vrålande tvåtaktare....körde ofta runt med quadden och inventerade....till och från åkrarna körde man järnet....sen dönitade man och kollade några sekunder....å visst fan stannade de rådjur som då å då var ute på åkrarna kvar...dom tittade en stund, sen brydde dom sig inte....fan, när man tänker efter så är det ett under att man överlevde quadd-perioden : ;D :-* på dä!! för mig går det fortfarande åt h-vete med bockjakten....ska vänta till snön kommer, då jäklar 8)....har skjutit 4 av 5 rådjur på snötäckt mark....så statistiskt sett så borde det vara ett säkrare kort :.... /Fredde
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Tackar tackar! TSX´n slog in i bogen men vinklade nästan 90° och gick ut efter sista raden revben. Detta ledde till en tjuvrusning in i ett buskage. Min lilla turboterrier tyckte dock det var helkul att få komma ut på lite action... Slutligen vill jag gratulera samtliga skyttar och lyckönska er andra!
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Hunden är oxå jätte fin. ;D Visst är hon! Hilma som hon heter är 16 månader och en helskön liten donna.
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Grattis alla skyttar Själv fällde jag första bocken dagen efter premiären En åtta-taggare var det Helknepiga horn, bild kommer snart Sköt med morbroderns 243a, normas blyspets. Ett skott rakt i bogen så blev han på plats, skotthåll ca 70 meter, precis lagom Fasen så glad jag var ;D ;D ha d
Publicerat Augusti 22, 200718 yr 8 taggar du måste visa kortet. Själv har jag 2 st sju taggare hänger på väggen. Hade velat vart i skogen nu men kärringen är på nåt jä..a möte. >
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Jahapp, premiär för mig idag.... det blidde en fyrtaggare, dock ej med önskat vapen, en 05:as V70. ihjälslagen samt gjort polisanmälan. Hade vart betydligt trevligare att ta den på pass med 6,5:an.
Publicerat Augusti 22, 200718 yr 8 taggar du måste visa kortet. Själv har jag 2 st sju taggare hänger på väggen. Hade velat vart i skogen nu men kärringen är på nåt jä..a möte. > Udda 8 taggare menade du va?
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Har inget bättre för mig så jag kan väll visa en bild på dem.[/img] Och den finaste av drycker fick vara med också.
Publicerat Augusti 22, 200718 yr Trevlig bild ovan..rustik känsla med fin-fint träbord och golv !! : Trofeer och saft på bordet ;D Sann jägarbild... Tur att det finns flera som inte är sportfånar ;D
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Har inget bättre för mig så jag kan väll visa en bild på dem.[/img] Du glömmde ju den goda mackan ;D Mvh.
Publicerat Augusti 23, 200718 yr 21/8 kl 18:47 kom denna bocken på lock. Avståndet var 60m och han möttes snällt av en 11,7g vulcan cal. 308w. ;D //"TB"
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Nej ??? Kolla inlägget innan mig. mvh. Det är ju det som är udda 8 taggare... Ena hornet har tre spetsar och andra har fyra, då heter det ju udda 8 taggare....
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Det är ju det som är udda 8 taggare... Ena hornet har tre spetsar och andra har fyra, då heter det ju udda 8 taggare.... Japp..helt rätt....
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Jag vet väll att en 7taggare kan (ska) kallas udda 8. Men firefox skrev att han skjöt en 8 TAGGARE. Inget om att han skjöt en udda, eller har jag för lite pixlar i min dataskärm för att se det! Fattar ni, eller dricker ni bara ful whisky å inte fattar bättre ;D 8) 8).
Publicerat Augusti 23, 200718 yr Dagens bravad... Satte mig i tornet. Efter en halvtimma klev ett djur ut till höger om mig ca 50 meters håll. Kikade i bössan, inga horn. Osäkrade (KLICK), hon tittade upp och hoppade in i skogen. Efter en kvart till kom det ut ett smaljdjur till om det inte var samma men denn gång 20 meter från mig. Hon gick lungt omkring och småkäkade tills hon försvann på andra sidan. På vägen till biln kom en hare i full karriär efter vägen och stannade 20 meter bakom min bil och ca 30 meter från mig. hade de varit lovliga såååååå Så kör vi en liten gissningslek, ser ni rådjuret??? Det borde ni göra om ni är bockjägare Ladda nu inte ner i datorn och förstora bilden. Avståndet till djuret är ca 80 meter men det är fotat med mobil http://hem.bredband.net/crowhunters/deer.JPG[/img]