Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten säsongen 2007

Featured Replies

Publicerat

Ganska mitt i bild, vid kantzonen.?

• Svar 676
  • Visningar 46k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Efter en halvtimma klev ett djur ut till höger om mig ca 50 meters håll. Kikade i bössan, inga horn. Osäkrade (KLICK), hon tittade upp och hoppade in i skogen.

öhhhh...osäkrade??....tvärtom va?

/Fredde - robsoft style ;)

Publicerat

Ahh...det är den sällsynta gula stekeln som sitter på övre högra grenen närmast bild...Fet grattis till den fina bilden ;D ;D ;D

Publicerat

;D.. jeppps synes tydligt!.. något till höger utifrån mitten!.. borta vid diket!...  ;D ;D ;D..

MVh

Publicerat

Jag tror jag ser den iaf ;D

Ang horndebacklet ;D Den har fem taggar på ena hornet och tre på den andra, så då vet jag inte hur det blir men jag rubricerar den som åtta-taggare iaf, sen om det är fel vet jag inte ::):D

Publicerat

Mitt i bild vid diket.

Ja så klart ja menade att jag säkrade inte osäkrade såklart  :)

Smaldjur e bra, men hon hade inte sällskap av någon bock  :-

Publicerat

Alla här är så otroligt maintream så jag måste bara skriva..

Hipshot har INTE skjutit ngn bock!

Grattis Hipshot, snuggt jobbat!

;D ;D

Mvh!

Publicerat

Då är man i gott sällskap... :)

Grattis hip!

Publicerat

Starkt jobbat jansson!!!

;D ;D ;D

Mvh!

Publicerat
Jag vet väll att en 7taggare kan (ska) kallas udda 8.

Men firefox skrev att han skjöt en 8 TAGGARE.

Inget om att han skjöt en udda, eller har jag för lite pixlar i min dataskärm för att se det!

Fattar ni, eller dricker ni bara ful whisky å inte fattar bättre ;D 8) 8).

Detta tycker jag är världens dumaste påhitt måste jag säga!

Det är lite som med fiskaren som måste ta i som fan för att skryta för polarna......

Om den har 7 taggar så är det en 7-TAGGARE, så enkelt är det, det kan aldrig bli 8-TAGGAR, även om man väljer att sätta ordet "UDDA" framför!!!!!

Det är lite som reklamen om skopunkten på radion "vad är 1+1 ??? "    "det är ju 2."    " nä det är tre, på skopunkten får man just nu ta 3 betala för 2"  Jävligt dum reklam......

MVH/Jocke som är ärlig, 7 taggar = 7, inte 8......

Publicerat

Det är lite som med fiskaren som måste ta i som fan för att skryta för polarna......

Om den har 7 taggar så är det en 7-TAGGARE, så enkelt är det, det kan aldrig bli 8-TAGGAR, även om man väljer att sätta ordet "UDDA" framför!!!!!

Det är lite som reklamen om skopunkten på radion "vad är 1+1 ??? "    "det är ju 2."    " nä det är tre, på skopunkten får man just nu ta 3 betala för 2"  Jävligt dum reklam......

Kan ju du få tycka om du vill, men officiellt så heter det udda 8 taggare!  8)

Publicerat

Är helt med dig här Jocke har jag skjutit en bock med fem taggar så säger jag ....femtaggare,vad det evetuellt heter officiellt är totalt ointressant.

Helt klart är det bara ytterligare ett sätt för tävlingsinriktade att få något att låta större än vad det egentligen är.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Nää, udda skall vara jämt nedan min udda 16 taggare ;) Även en 6+8 är en udda 16 i folkmun. Nädå är nöjd med mina 15 :-*

Grattis alla skyttar, ikväll är jag farlig igen efter en veckas träda....Skall ta MC Naben nästa 24 timmar. 8)

Publicerat
Nää, udda skall vara jämt nedan min udda 16 taggare ;) Även en 6+8 är en udda 16 i folkmun. Nädå är nöjd med mina 15 :-*

Grattis alla skyttar, ikväll är jag farlig igen efter en veckas träda....Skall ta MC Naben nästa 24 timmar. 8)

:D Grattis till en mycket vacker trofé MKJ!!  :D

Mvh

Publicerat

Hmmmm hur jag än letar så hittar jag bara 14 taggar ;D vilket inte är så bara! :-*

/Micke

Publicerat
  • Författare

Ingen älgskryttråd kanske ::) men den har 8+7, en tagg på högra skoveln står rätt ut (längst ner)

Publicerat

MKJ

Sådana där ojämna trofeer brukar jag ge till dom som håller på med knivslöjd.

Ha de......

Publicerat
MKJ

Ha de......

;D ;D

Publicerat
  • Författare
MKJ

Ha de......

Puss :-* din bortskämda norrländska ;)

Publicerat

;D ;D

Mvh!

INGEN bock här heller!

Publicerat

;D ;D

Mvh!

Ingen råbock här heller!!

Publicerat
MKJ

Ha de......

Rätt Ellie!

;D ;D ;D

Publicerat

åfan! trodde det var en bnock först.... ;D

jaja.. grattis till bocken mkj ??? ;D ;)!

mvh!

Publicerat

Ja då var premiären på  nya marken gjord, fick då iallafall se en bock dock på 250 meter men jag fick då se den ;D och sen en halvtimme efter det så komme det en räv på ca 200 meter.

Så jag är då mycket nöjd, får bara försöka komma till bra skotthåll nästa gång ;)

Publicerat
Grattis alla skyttar :D Själv fällde jag första bocken dagen efter premiären :) En åtta-taggare var det :D Helknepiga horn, bild kommer snart :) Sköt med morbroderns 243a, normas blyspets. Ett skott rakt i bogen så blev han på plats, skotthåll ca 70 meter, precis lagom :D Fasen så glad jag var ;D ;D ha d

Alltid tyckt Uffe varit en vis person, inte speciellt överaskande att han har en så pass bra kaliber! Har far din lagt ngn bock då?

Mvh!