Publicerat Augusti 25, 200718 yr Alltid tyckt Uffe varit en vis person, inte speciellt överaskande att han har en så pass bra kaliber! Har far din lagt ngn bock då?Mvh! Uffe är min farbror Den här bocken sköt jag nere i Småland, på morfars mark Far min har inte skjutit nån bock än så länge. tyvärr så verkar det inte finnas så mkt rådjur på masugnen, och även om det finns så ser man dom inte för allt sly ;D
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Grattis pöjk ;D var det 243an du sköt med? hu långt gick bocken eller stanna den på plats? Mvh.
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Författare Tack, jo det var 243an, 7x64an ser nästan identisk ut medans 30-06an har standardkolv. Bocken sprang 40-50 meter mot mig och bilen vilket var hyggligt
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Tack, jo det var 243an, 7x64an ser nästan identisk ut medans 30-06an har standardkolv. Bocken sprang 40-50 meter mot mig och bilen vilket var hyggligt Trevligt he he Mvh.
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Den var fin, snyggt jobbat Ska ut imorgon bitti och premiärjaga med min LTR. /Micke
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Och i morse var det så åter dags.... 3 Räven för sässongen och i mitt liv fäldes i morse. En skabbräv som sprang och sökte sork. Ett lite svårare skott fick försökas på då den hade skabb. Tänkte " Första bästa läga så provar jag" Efter cirka 5minuters iaktagelse så vrider den upp mot mig och sätter sig ned. Jag har då fritt på Hals/huvud och låter skottet gå på 110meter rakt i halsen. Räven blir på platsen och skottet sitter Mitt i halsen, som planerat. Kärleken för min 6mmBR blir ju inte precis mindre efter alla dessa underbara skott som tar mer eller mindre där man pekar. Men som pappa sa. "för varje sådant här skott med en högre svårighetsgrad desto närmare skadeskjutning...." Bilder kommer i veckan då jag får ny mobil med datasladd.... Vilket betyder att jag kan skicka alla bilder från denna mobilen jag har nu till den nya MVH/Jocke
Publicerat Augusti 26, 200718 yr Och i morse var det så åter dags....3 Räven för sässongen och i mitt liv fäldes i morse. En skabbräv som sprang och sökte sork. Ett lite svårare skott fick försökas på då den hade skabb. Tänkte " Första bästa läga så provar jag" Efter cirka 5minuters iaktagelse så vrider den upp mot mig och sätter sig ned. Jag har då fritt på Hals/huvud och låter skottet gå på 110meter rakt i halsen. Räven blir på platsen och skottet sitter Mitt i halsen, som planerat. Kärleken för min 6mmBR blir ju inte precis mindre efter alla dessa underbara skott som tar mer eller mindre där man pekar. Men som pappa sa. "för varje sådant här skott med en högre svårighetsgrad desto närmare skadeskjutning...." Bilder kommer i veckan då jag får ny mobil med datasladd.... Vilket betyder att jag kan skicka alla bilder från denna mobilen jag har nu till den nya MVH/Jocke Grattis till mickel och en bra gärning!
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Så var det då premiärjagat med min nya 700 LTR,morgonen började med ett par rejäla utskällningar i dimman så jag beslutade mig för att byta mark. Åkte till en mindre mark om 50ha enbart bestående av välgallrad lövskog, som är helt genomkorsad av traktorvägar.Den brukar kunna avkasta någon bock om året. Efter ca en timmes smygande när jag rundar ett berg så står där bock och smaldjur betandes i grässträngen i en av dessa vägar. Ett frihandsskott på ca 30m och bocken stöp där han stod. Typisk skogsbock för området. Alla som läser detta kan väl skicka en läkande tanke till Mrvince högerhand som blev lite trasig igår,dedicerar den här bocken till honom. /Micke
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Bra jobbat Mr Mauser! Å tack ;D vill inte kapa tråden med en bild på en hand med trasiga fingrar...
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Grattis till bocken,skall plockas bort aspar ser jag i bakgrunden.. Tack alla och varsågod Mrvince högerhand*läka fort* *läka fort* Asparna ska faktiskt stå kvar,det är det allra senaste i naturvård. Dels vill man öka andelen stående död ved i skogen till nytta för hackspettar och insekter. Dels vill man få ner slyuppslagen till ett minimum. Dels vill man när träden tillslut rasar öka andelen liggande död ved i skogen. /Micke
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Grattis till en fin bock!... så håller vi en tumme för Mrvince att handen läker fort!... MVh
Publicerat Augusti 27, 200718 yr fin bössa du har förresten Åhhh tillåt mig att åtegälda komplimangen trevligt att det finns fler med god smak. /Micke
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Grattis Mr Mauser och även Mrvince! (Håller förresten med om att det är en fin bössa du har Mr Mauser!)
Publicerat Augusti 27, 200718 yr Åhhh tillåt mig att åtegälda komplimangen trevligt att det finns fler med god smak./Micke hehe, är den inte supergo? ;D
Publicerat Augusti 28, 200718 yr MrMauser... Dags kanske att byta namn till Mr Future? ;D kaliber på LTR? 308 eller 223