Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Bockjakten säsongen 2007

Featured Replies

Publicerat
Alltid tyckt Uffe varit en vis person, inte speciellt överaskande att han har en så pass bra kaliber! Har far din lagt ngn bock då?

Mvh!

Uffe är min farbror ;) Den här bocken sköt jag nere i Småland, på morfars mark :D Far min har inte skjutit nån bock än så länge. tyvärr så verkar det inte finnas så mkt rådjur på masugnen, och även om det finns så ser man dom inte för allt sly ;D
  • Svar 676
  • Visningar 45,4k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
  • Författare
:)

post-1031-1188121311_thumb.jpg

Publicerat

Grattis pöjk ;D var det 243an du sköt med? hu långt gick bocken eller stanna den på plats?

Mvh.

Publicerat

Grattis till en fin bock MKJ!

Publicerat
  • Författare

Tack, jo det var 243an, 7x64an ser nästan identisk ut medans 30-06an har standardkolv. Bocken sprang 40-50 meter mot mig och bilen vilket var hyggligt ;)

Publicerat

Det var ju omtänksamt av den..... ;)

Publicerat
Tack, jo det var 243an, 7x64an ser nästan identisk ut medans 30-06an har standardkolv. Bocken sprang 40-50 meter mot mig och bilen vilket var hyggligt ;)

Trevligt he he

Mvh.

Publicerat

Grattis till bocken.

Publicerat

Den var fin, snyggt jobbat  :)

Ska ut imorgon bitti och premiärjaga med min LTR.

/Micke

Publicerat

Och i morse var det så åter dags....

3 Räven för sässongen och i mitt liv fäldes i morse. En skabbräv som sprang och sökte sork. Ett lite svårare skott fick försökas på då den hade skabb. Tänkte " Första bästa läga så provar jag" Efter cirka 5minuters iaktagelse så vrider den upp mot mig och sätter sig ned. Jag har då fritt på Hals/huvud och låter skottet gå på 110meter rakt i halsen. Räven blir på platsen och skottet sitter Mitt i halsen, som planerat. Kärleken för min 6mmBR blir ju inte precis mindre efter alla dessa underbara skott som tar mer eller mindre där man pekar. Men som pappa sa. "för varje sådant här skott med en högre svårighetsgrad desto närmare skadeskjutning...."

Bilder kommer i veckan då jag får ny mobil med datasladd.... Vilket betyder att jag kan skicka alla bilder från denna mobilen jag har nu till den nya :)

MVH/Jocke

Publicerat
Och i morse var det så åter dags....

3 Räven för sässongen och i mitt liv fäldes i morse. En skabbräv som sprang och sökte sork. Ett lite svårare skott fick försökas på då den hade skabb. Tänkte " Första bästa läga så provar jag" Efter cirka 5minuters iaktagelse så vrider den upp mot mig och sätter sig ned. Jag har då fritt på Hals/huvud och låter skottet gå på 110meter rakt i halsen. Räven blir på platsen och skottet sitter Mitt i halsen, som planerat. Kärleken för min 6mmBR blir ju inte precis mindre efter alla dessa underbara skott som tar mer eller mindre där man pekar. Men som pappa sa. "för varje sådant här skott med en högre svårighetsgrad desto närmare skadeskjutning...."

Bilder kommer i veckan då jag får ny mobil med datasladd.... Vilket betyder att jag kan skicka alla bilder från denna mobilen jag har nu till den nya :)

MVH/Jocke

Grattis till mickel och en bra gärning!

:D

Publicerat

Så var det då premiärjagat med min nya 700 LTR,morgonen började med ett par rejäla utskällningar i dimman så jag beslutade mig för att byta mark.

Åkte till en mindre mark om 50ha enbart bestående av välgallrad lövskog, som är helt genomkorsad av traktorvägar.Den brukar kunna avkasta någon bock om året.

Efter ca en timmes smygande när jag rundar ett berg så står där bock och smaldjur betandes i grässträngen i en av dessa vägar.

Ett frihandsskott på ca 30m och bocken stöp där han stod.

Typisk skogsbock för området.

Alla som läser detta kan väl skicka en läkande tanke till Mrvince högerhand som blev lite trasig igår,dedicerar den här bocken till honom.

/Micke

post-240-1188205612_thumb.jpg

post-50-1188205612_thumb.jpg

Publicerat

Grattis Mr Mauser!!

Publicerat

Grattis Mr mauser!

:D

Publicerat

Bra jobbat Mr Mauser! Å tack ;D

vill inte kapa tråden med en bild på en hand med trasiga fingrar...

Publicerat

Grattis till bocken,skall plockas bort aspar ser jag i bakgrunden..

Publicerat

Grattis till en fin bock.

Publicerat
Grattis till bocken,skall plockas bort aspar ser jag i bakgrunden..

Tack alla och varsågod Mrvince högerhand*läka fort* *läka fort*

Asparna ska faktiskt stå kvar,det är det allra senaste i naturvård.

Dels vill man öka andelen stående död ved i skogen till nytta för hackspettar och insekter.

Dels vill man få ner slyuppslagen till ett minimum.

Dels vill man när träden tillslut rasar öka andelen liggande död ved i skogen.

/Micke

Publicerat

Grattis till en fin bock!... så håller vi en tumme för Mrvince att handen läker fort!...

MVh

Publicerat

Grattis Mr.Mauser :) fin bössa du har förresten ;)

Publicerat

Grattis Mr mauser  :)

Publicerat
fin bössa du har förresten ;)

Åhhh tillåt mig att åtegälda komplimangen ;) trevligt att det finns fler med god smak.

/Micke

Publicerat

Grattis Mr Mauser och även Mrvince!  ;) (Håller förresten med om att det är en fin bössa du har Mr Mauser!)

Publicerat
Åhhh tillåt mig att åtegälda komplimangen ;) trevligt att det finns fler med god smak.

/Micke

hehe, är den inte supergo? ;D
Publicerat

MrMauser...

Dags kanske att byta namn till Mr Future?  ;D

kaliber på LTR? 308 eller 223