Publicerat December 20, 200718 yr Författare Misslyckad kväll >! Satt mig kl 22:20! Klockan 06:30 gav jag upp! Hände inget intressant under dom timmarna ;D //"TB"
Publicerat December 20, 200718 yr du är mig en ihärdig fan T.B............. härligt att höra... mer poäng till viltvården!!!!!
Publicerat December 20, 200718 yr Misslyckad kväll >! Satt mig kl 22:20! Klockan 06:30 gav jag upp! Hände inget intressant under dom timmarna ;D //"TB" Respekt !!!! Snubben med passlim !!! Bara undrar vad ni pysslar med under småtimmarna...lätt att få valkar i händerna har jag hört
Publicerat December 20, 200718 yr Respekt !!!! Snubben med passlim !!! Bara undrar vad ni pysslar med under småtimmarna...lätt att få valkar i händerna har jag hört hehe
Publicerat December 21, 200718 yr Författare HAHA ;D! Det enda jag får valkar i händerna är utav slutstyckeshandtaget ;D!! //"TB"
Publicerat December 21, 200718 yr HAHA ;D! Det enda jag får valkar i händerna är utav slutstyckeshandtaget ;D!!//"TB" Suck suck din % är nu långt under vad den borde vara ;D :-*.
Publicerat December 21, 200718 yr Misslyckad kväll >! Satt mig kl 22:20! Klockan 06:30 gav jag upp! Hände inget intressant under dom timmarna ;D //"TB" Tjenare på dig. Låter som en spännande natt där man hellre skulle ha nannat gott hemma i varma sköna sängen eller? Fått nå rävar på sistens?
Publicerat December 21, 200718 yr Så hemoröjderna fick sig en omgång Har bara tålamod att sitta i två timmar max sen kommer jonn blund pratar ut
Publicerat December 21, 200718 yr Författare Jo, sängen hade väl kanske varit ett alternativ men som jag har sagt tidigare så har jag väldigt svårt att slita mig från gluggen när jag väl är där! Schaman: Har blivit 6 rävar i år. 5 på vak och den 6e under augustijakten! Fler lär det bli så jag slipper känna mig dålig! //"TB"
Publicerat December 21, 200718 yr Fattar inte att du pallar det börjar krypa i mig efter 30 min om det inte händer någe......
Publicerat December 21, 200718 yr håller med dig turboX, men tack vare fällan och en god skopa tur ligger jag en räv före TB ett tag till! ;D
Publicerat December 21, 200718 yr jo det där med fälla tilltalar mig..... tänkte att jag ska knacka ihop en värmänsk tunnelfälla vid tillfälle.... se om man kan få något att arkebusera.......
Publicerat December 21, 200718 yr Författare håller med dig turboX, men tack vare fällan och en god skopa tur ligger jag en räv före TB ett tag till! ;D Snart är det kört för dig Sturjägarn !! //"TB"
Publicerat December 22, 200718 yr Författare Va länge sen jag satt på åteln hemma i byn! Har skjutit en där i år och igår var det dags igen! Satt mig i kojan 22:50. Var förbannad över frost på luckan så det blev å sitta med öppen lucka. Vädret var stjärnklart, -12 grader och vindstilla! Såg hela hästhagen utan problem! Klockan 00:25 ser jag att en stolpe till elstaketet var dubbelt så tjock. La upp bössan försiktigt till axeln och såg att det var en räv. Avståndet till räven var ungefär 130m så det var bara att vänta. Räven sprang ut på vägen på 140 m, sprang fram och tillbaka några gånger för att vinkla rakt mot åteln. Räven stannar flera gånger och tittar mot mig, Sitter helt stilla och sedan börjar räven leta mat! Tar det väldigt lugnt och när han vrider upp bredsidan på ca 45-50m ligger tyska fyran där den ska. Kramar av skottet och räven blir på plats! Klockan var då 00:30. Sitter till klockan 2 utan att se något mer! Fin Hanräv på exakt 8kg! Skjuten med 11,7g vulcan i cal .308w! Utgångshål som en pingisboll! //"TB"
Publicerat December 22, 200718 yr ;D jätte fin var den!.. Grattis!.. Fullmåne i kväller!.. man kanske skulle ge sej ut en sväng före batun!.. ;D MVh
Publicerat December 22, 200718 yr Grattis.! Har vart och handlat , kommer hem och får se att kullen utanför min rävkoja brinner. Det är min far som eldar , eldar det ser ut som nån jä..a kannibal fest där ute. > > Jag som köpte en stor påse godis till nattens vak , är sååååå ilsk just nu. Funderar på att åka bort och sparka han på pungen och åka hem igen , ta en öl å deppa. :'( Tror ni rävarna kommer fram om det glöder / ryker där i natt ?
Publicerat December 22, 200718 yr Författare Tackar ! Vakjägaren! Tror faktiskt att det inte är något problem. Blev ganska så arg på en granne förra året som tände på en skräphög 2 meter från min åtel. Satt den kvällen när det plötsligt började glöda (blåste mycket). Trodde att det var meningslöst att sitta den kvällen men vet inte om det bara var tur men en räv lyckades jag skjuta iaf Nu var detta mitt inne i en by men jag vet inte hur du bor! //"TB"
Publicerat December 22, 200718 yr Mitt i en by är det inte riktigt , kanske mer utanför men jag sitter ju bland massa ladugårdsbyggnader. OK , jag får väll sitta i natt då men skjuter jag ingen räv vet du vem jag tänker skylla på !!
Publicerat December 22, 200718 yr Lustigt sammanträffande! Farsan eldade upp lite spill imorse och jag såg att det fortfarande glödde lite smått. Nåja blir att gå ut kl 22:00 och sitta till 1:00 och hoppas på att brasan inte spelar någon roll. Kan ju till och med vara så att det är en effektiv vittringsdödare.
Publicerat December 22, 200718 yr Författare Mitt i en by är det inte riktigt , kanske mer utanför men jag sitter ju bland massa ladugårdsbyggnader. OK , jag får väll sitta i natt då men skjuter jag ingen räv vet du vem jag tänker skylla på !! Nej, jag har inte en aning om vem du ska skylla på ;D ;D!
Publicerat December 22, 200718 yr Bara undrar vad ni pysslar med under småtimmarna...lätt att få valkar i händerna har jag hört Snacka om att den skulle låta som en cykelpump på sista timmen ;D Har aldrig skjutit räv på åtel, dock så satt jag 3-4 gånger i vintras, alla nätter utom 1 var totalt händelselösa, då fick jag se både ko å kalv och räv, dock pga min reptilasnabba anläggning så fort jag såg skuggan av den gjorde att den försvann snabbt. Har stora problem med att sitta still i en glugg, gör det samma om det det är räv eller vildsvin, myrorna i brallan vaknar direkt.
Publicerat December 22, 200718 yr Snacka om att den skulle låta som en cykelpump på sista timmen ;DHar aldrig skjutit räv på åtel, dock så satt jag 3-4 gånger i vintras, alla nätter utom 1 var totalt händelselösa, då fick jag se både ko å kalv och räv, dock pga min reptilasnabba anläggning så fort jag såg skuggan av den gjorde att den försvann snabbt. Har stora problem med att sitta still i en glugg, gör det samma om det det är räv eller vildsvin, myrorna i brallan vaknar direkt. Ang cykelpumps ljuden låter jag TB svara , han har kläm på det . ;D Skaffa dig skönare stol större glugg och en termos kaffe. Eller för de riktigt fjoliga (halv jägare) ljudbok... Så , sitt nu still och se till att få skjuta dig en räv.. ;D MVH..