Publicerat December 22, 200718 yr jaha. då var han ikapp då. hade ett missat samtal från TB imorse när jag vaknade och när han sedan ringde åter så besvarades mina misstankar. men inatt skall jag fanimej sitta, det var längesen. hoppas jag kan dra ifrån TB!
Publicerat December 22, 200718 yr Författare Tycker det blir bättre om någon mer rutinerad vakjägare svarar på det : :-* :-*! Blir lugnt för mig inatt, även om jag är väldigt sugen på att sitta men nu låter jag dom vara under jul! //"TB"
Publicerat December 22, 200718 yr Tycker det blir bättre om någon mer rutinerad vakjägare svarar på det : :-* :-*!//"TB" Huvva..!!!! Mickel måste vara skinnflådd :-X
Publicerat December 22, 200718 yr Huvva..!!!! Mickel måste vara skinnflådd :-X Förmodligen därför han måste ta semester och åka till Kanarieöarna mitt i högsäsongen
Publicerat December 22, 200718 yr grattis TB vad har du för sikte, att det var en zeiss såg jag, men vad för modell? // Gabbe
Publicerat December 22, 200718 yr Författare Zeiss Conquest 3-9x50! Mycket prisvärd kikare! Hitills är jag supernöjd med den! //"TB"
Publicerat December 22, 200718 yr Första ärliga försöket blir idag! Då vi sköt en killing tidigare idag så ligger rester på åteln! Hoppas räven går hungrig:D
Publicerat December 22, 200718 yr om ca 15 minuter bär det ut på lock. :) Aldrig varit ut enbart på rävlock förut så det ska bli intressant att försöka planera sin första rävjakt.
Publicerat December 22, 200718 yr Bär snart ut till åteln. Ligger ett litet molntäcke framför monen, men det är tillräckligt bra skjutljus iaf.
Publicerat December 23, 200718 yr Nyss hemmkommen från en vacker natt.... O Räven småskrattar han med, men jag lurade fram han trots allt med min lilla PeeWee . Fick fram en fin räv efter ca 20min lock men hann inte upptäcka den i tid så jag fick inte iväg inte med ngt skott på den, så om det är lika fint imorgon natt så ska jag ge han en ny chans .
Publicerat December 23, 200718 yr Klockan 11:30 kom det ut en stor räv på ca 120-130m. Jag , min klant hade glömt att släppa tillbaks rådjuret som räven hade dragit ut 120m kvällen innan. Han gick 40m bakom rådjuret och tittade på det , jag tog sikte på räven. Hållet va drygt och ljuset obefintligt , siktade så jag fick tårar i ögonen. Jag låter han komma fram till rådjuret då tjänar jag 40-50m tänkte jag , efter ett par sekunder drog räven. Tänkte att han skulle komma tillbaks efter en timma men icke. Satt mellan kl 22:15-03:00. Helt klart TB's fel.... ;D (hoppas jag kan smita ut i kväll)
Publicerat December 23, 200718 yr Klockan 11:30 kom det ut en stor räv på ca 120-130m. Ja det var ingen liten räv
Publicerat December 23, 200718 yr satte mig tillrätta i gluggen 23.50 igår, satt till 03.00 och fick se endast ett stort tjockt rådjur. ska nog sätta mig vid 3 inatt om jag lyckas vakna och sitta till morgonen, tar med mig 22an till morgonskatan.
Publicerat December 23, 200718 yr Författare Helt klart TB's fel.... ;D (hoppas jag kan smita ut i kväll) Nu tycker jag att du är lite dum på mig ;D :-* //"TB"
Publicerat December 23, 200718 yr Ja det var ingen liten räv Det är sant !!! : : ;D ;D Och det va utan svans ! "Fucking Pucko" ;D Mvh...
Publicerat December 23, 200718 yr Nu tycker jag att du är lite dum på mig ;D :-*//"TB" Tycker du ? (Jag skulle vilja spika fast din ändtarm i ett träd och piska dig tills du springer tarmarna ut ur dig ! ) Själv klart inte ;D god jul på dig TB... Mvh..............
Publicerat December 23, 200718 yr Författare ;D!! God jul på dig själv Vakjägaren Hur många rävar har det blivit i år!? //"TB"
Publicerat December 23, 200718 yr 8 men vill gärna komma upp i 15. Men skjuter jag 10 är jag nöjd. Själv då ?
Publicerat December 23, 200718 yr Tycker du ? (Jag skulle vilja spika fast din ändtarm i ett träd och piska dig tills du springer tarmarna ut ur dig ! ) Själv klart inte ;D god jul på dig TB... Mvh.............. Mycket humor i denna tråd, frugan funderade vad jag garvade åt så hjärtligt. Man blir inte äldre än vad man gör sig Grattis alla, Mickels tron är är sannerligen utmanad. MVH
Publicerat December 23, 200718 yr Författare 8 men vill gärna komma upp i 15.Men skjuter jag 10 är jag nöjd. Själv då ? Har blivit 7st nu i år! Målet är att slå dig :-* :-* //"TB"