Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets Räv-Grävling jakt 07/08

Featured Replies

Publicerat

Grattis till en snygg räv. Var är skotthålet ? Du hitta han väl inte död?  :-*

• Svar 691
  • Visningar 42,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Grattis till räven Mr Mauser ;D o gött att din rygg funkar igen ;D

Mvh.

Publicerat
Grattis till en snygg räv. Var är skotthålet ? Du hitta han väl inte död?  :-*

;D

Inte riktigt,snygga sidan upp ;)

/Micke

Publicerat
Grattis till räven Mr Mauser ;D o gött att din rygg funkar igen ;D

Mvh.

Tackar,även familjen tycker att det är bra att ryggen tar mig utomhus, då jag mest varit ett morrande,grymtande surkart de senaste dagarna  :-X

Märkligt vad lite jakt kan få en på bra humör :D

/Micke

Publicerat
Tackar,även familjen tycker att det är bra att ryggen tar mig utomhus, då jag mest varit ett morrande,grymtande surkart de senaste dagarna  :-X

Märkligt vad lite jakt kan få en på bra humör :D

/Micke

Ja det piggar alltid upp ;D ;D ;D

Mvh.

Publicerat

Grattis Mauser till räven. Denna pälsar du av och bereder va?

Hur fin som helst.

Publicerat

;D Grattis Mr Mauser!.. såg verkligen skit fin ut!.. å skönt du e på benen igen!..

mvh

Publicerat

Kul och grattis till mickel Mr Mauser!

:D

Har Du följt mit råd angående ryggproblemet att jobba ordentligt mellan hmhm ??? ??? ??? ;) ;D

Publicerat
Grattis Mauser till räven. Denna pälsar du av och bereder va?

Hur fin som helst.

Yes,sitter på tanan nu.

/Micke

Publicerat
Kul och grattis till mickel Mr Mauser!

Har Du följt mit råd angående ryggproblemet att jobba ordentligt mellan hmhm ??? ??? ??? ;) ;D

;D ;D Vi kanske inte ska gå in på det närmare....Flex brukar kunna bli så snuskig då ;D ;)

Men bättre är jag 8)

/Micke

Publicerat
;D ;D Vi kanske inte ska gå in på det närmare....Flex brukar kunna bli så snuskig då ;D ;)

Men bättre är jag 8)

/Micke

Nej, det ska Vi inte. :D Ja, jag vet och han är snabb på att dra sina egna slutsatser också om vad det är frågan om. ;D ;)

Okej! Skönt att höra iaf. :D

Publicerat
  • Författare

Grävling nr 14 är i dom sälla jaktmarkerna. Min kompis kom till mig kl 20:10. Vi tänkte att vi skulle ut å rasta hundarna lite men hundarna drog rakt mot min rävåtel och sedan upptag. Vi sprang hem och hämtade grytpistolen och några skott och sedan sprang mot där vi hörde hundarna senast. Kommer fram mot hundarna och undrar vart grävlingen är då vi ser gråhunden sticka in huvudet i en uppgrävd vägtrumma och börjar skälla. Lyser med lampan och får se grimbarten. Laddar pistolen och får grävlingen på kornet och skjuter! Effektiv jakt :)

//"TB"

post-760-1192394964_thumb.jpg

Publicerat

Grattis!

Publicerat

Grattis!!  ;D

Publicerat
Grävling nr 14 är i dom sälla jaktmarkerna. Min kompis kom till mig kl 20:10. Vi tänkte att vi skulle ut å rasta hundarna lite men hundarna drog rakt mot min rävåtel och sedan upptag. Vi sprang hem och hämtade grytpistolen och några skott och sedan sprang mot där vi hörde hundarna senast. Kommer fram mot hundarna och undrar vart grävlingen är då vi ser gråhunden sticka in huvudet i en uppgrävd vägtrumma och börjar skälla. Lyser med lampan och får se grimbarten. Laddar pistolen och får grävlingen på kornet och skjuter! Effektiv jakt :)

//"TB"

Grattis

Publicerat

;D ;D ;D.. Grattis på dej!.. å ett bra jobb av hundarna!...

;D

mvh

Publicerat

//"TB"

Grattis  :D ... måste va smidigt med grytpistol

Mvh

Publicerat

Klockrent jobbat grattis ;D

Mvh.

Publicerat
  • Författare

En snabb vända på min andra mark. Anders och hundarna var laddade för en liten tur och det dröjde inte mer än 20 min innan wahtelhunden fanny rev i. pga vind så hördes inte hundarnas skall men vi lyckades komma till ett gammalt hus där både grävlingen och Fanny låg. Snabbt avslut :)

//"TB"

post-760-1192601380_thumb.jpg

post-50-1192601380_thumb.jpg

Publicerat

Kul Minken och grattis till gott hundjobb,

Du måste vara en av de mer framgångsrika grävlingsjägarna på forumet, Körde rätt hårt med gråhundstiken i fjol men bestämde mig för att det bara skulle bli gris i år. Nu verkar hon lite för mesig för den uppgiften (skäller för långt ifrån) så fanken vet om hon inte får bli grävlingshund/älghund igen till nästa år där det trots allt krävs lite mindre skärpa.

Grävlingsjakt med ställande löshund är roiligare än dito svinjakt dessutom. :)

Publicerat
  • Författare

Tack du :)! Vi arbetar i Team jag och en kompis. NU på senare tid mina marker, hans hundar. Ska även börja med min gråhund nästa år när han har förstått att han ska jaga älg på dagarna. Bra sammarbete mellan mig och Anders också så det brukar det bli nån grävling varje kväll. Så Anders måste också ha en stor eloge! Man har börjat lära sig vart grävlingarna håller till så det blir bara roligare å roligare för varje år.

//"TB"

• 2 weeks later...
Publicerat
Tack du :)! Vi arbetar i Team jag och en kompis. NU på senare tid mina marker, hans hundar. Ska även börja med min gråhund nästa år när han har förstått att han ska jaga älg på dagarna. Bra sammarbete mellan mig och Anders också så det brukar det bli nån grävling varje kväll. Så Anders måste också ha en stor eloge! Man har börjat lära sig vart grävlingarna håller till så det blir bara roligare å roligare för varje år.

//"TB"

Fasen ni är effektiva ni 2!

Publicerat

En grävling och en räv blev helgens resultat!

Kan inte begripa varför räven var ute i denna blåst/storm ??? Klockan var runt 4 på eftermiddagen, hade just kommit hem efter kalvjakt med jämten och va fasen får man se på åkern nedanför huset? Jo, en rödpäls! In till vapenskåpet och böss byte...308:an in 6,5*55 ut. En ansmygning runt grannens hus, lagården och maskinhallen, fösiktigt försiktigt in i vakkojan, glänta på luckan upp me bössan i skjutstödet. Vrider upp zeissen på 10 ggr och skruvar i skjutstödet tills jag har räv i sikte. Räven hann aldrig uppfatta smällen, för hon slog ihop som ett korthus när oryxen hade lämnat pipan. Avstånd, cirkus 100 meter!

Grävlingen är inte så mycke att orda om, en sugga 10,5kg! Fällfångad...

Mvh N'Oskar 

Publicerat

härligt,men sluta åtel fjanta å skaffa en terriert å stövare nu ;) brukar väl sitta en stövare efter vägen i bur hela dagarna som du kan rasta ??? ;)

N`Eric

Publicerat

Jaja, visste att du skulle bli avis på mig FC! ;) Är sugen som uta helvette att skaffa en roviltsstövare, men måste hitta åt en suverän parning bara. Älgjakten börjar snart komma på 2:a plats i min " måste jaga lista", rovilten tar över mer å mer...

PS. Vem har sagt att jag sköt grimbart i fällan... ;)

Mvh