Publicerat Oktober 29, 200718 yr till våren kommer nog dom flest mer kända para sina hundar,blandisar 50/50 att dom ska bli nått riktigt bra,bara hålla utkik,du har juh en spets så få den på bjärn å en stövare så äre klart,sen när jag å jon parat våra blåblod så kan vi skänka den som blir över
Publicerat November 10, 200718 yr Författare Första årets riktiga vaknatt hemma på åteln är avklarad! Gick och satt mig i kojan kl 22:10. Helt lugnt ända tills 23:25 då jag ser en svart skugga komma upp på vägen. Öppna luckan försiktigt och får ut bössan. Räven har nu hunnit komma ut i hästhagen och letar efter fisk. Får in räven i zeissen som nu står still. Kramar av skottet och PANG. Räven blir på platsen. Satt till 04:15 utan att se nå mer och gick då ut och hämtade räven. Jag upptäckte då ett till spår som har kommit ut där den skjutna kom. Den har jag inte sett. Ikväll blir det MARATHON igen!! //"TB"
Publicerat November 10, 200718 yr Första årets riktiga vaknatt hemma på åteln är avklarad! Gick och satt mig i kojan kl 22:10. Helt lugnt ända tills 23:25 då jag ser en svart skugga komma upp på vägen. Öppna luckan försiktigt och får ut bössan. Räven har nu hunnit komma ut i hästhagen och letar efter fisk. Får in räven i zeissen som nu står still. Kramar av skottet och PANG. Räven blir på platsen. Satt till 04:15 utan att se nå mer och gick då ut och hämtade räven. Jag upptäckte då ett till spår som har kommit ut där den skjutna kom. Den har jag inte sett. Ikväll blir det MARATHON igen!! //"TB" Grattis till räven !! Kul med en riktig uppesittarkväll ;D och skitjakt ikväll då ;D ;D Mvh
Publicerat November 10, 200718 yr Ja det är noge spessielt med vakjakt när den mörka skuggan kommer ja då slår pullsen på ;D Klockrent grattis grattis te räven Thebeginner ;D Mvh.
Publicerat November 10, 200718 yr ;D grattis. Om jag inte får besök i kväll så ska jag oxå sitta en sväng.
Publicerat November 10, 200718 yr Författare Tack så mycket allihopa ! Känns skönt att man får lite utdelning för den ständiga åtlingen, gnälliga grannar och tid man sitter i gluggen! //"TB"
Publicerat November 10, 200718 yr Grattis på dig ;D Ja nog är det kul att det funkar efter så pass mycket tid och arbete. //Roggman66
Publicerat November 10, 200718 yr ;D grattis.Om jag inte får besök i kväll så ska jag oxå sitta en sväng. Grattis TB! Och du vakjägaren...ta (med) henne i kojan ;D
Publicerat November 10, 200718 yr Grattis!! Grattis TB!Och du vakjägaren...ta (med) henne i kojan ;D ;D ;D
Publicerat November 13, 200718 yr Jo för sjutton. Premiärräven föll i söndagskväll, en fin hanräv som kom 21.00.
Publicerat November 13, 200718 yr Författare Tycker den här tråden börjar gå lite långsamt nu. Vi kan ju diskutera lite allt möjligt så det händer lite iaf. Har suttit varenda natt nu sen i fredags. sovit ungefär 5-6 timmar totalt så börjar bli lite smått trött nu! Men vankas MARATHON inatt igen !! Kan ju också säga att jag fångade en räv i fällan inatt men han har rivit upp hela golvet och tagit sig ut :'(. Nu ska jag sluta mata rävarna med spenat! //"TB"
Publicerat November 14, 200718 yr jo för sjutton räv jakt håller man på med ska eventuelt ut i helgen och vaka på mickel ;D
Publicerat November 17, 200718 yr Halloj allihop! Jag har precis hittat hit. Fattar inte att jag missat detta eminenta forum tidigare. ;D Hursomhelst... Det blir med spänning jag kollar till min grävlingfälla i morgon. Här har varit kallt i veckan men i natt ser det ut att bli några plusgrader så grävlingen är nog ute och letar föda. Jag har inte ägnat mig åt fällfångst på grävling innan men för ett par veckor sedan fick jag tummen ur och byggde mig en butorpfälla. Jag tror jag har stora förutsättningar att få inviga den inatt. Som lockbete har jag ställt en burk med en blandninga av mörk baksirap, vete och kattens torrfoder. Tror ni det kan funka? Återkommer med rapport i morgon... Förresten. Är det någon här som brukar flå sina grävlingar? Tänkte jag skulle prova om jag får en. Dom borde väl ha fått rätt så fin päls vid det här laget.
Publicerat November 18, 200718 yr Halloj allihop!Jag har precis hittat hit. Fattar inte att jag missat detta eminenta forum tidigare. ;D Hursomhelst... Det blir med spänning jag kollar till min grävlingfälla i morgon. Här har varit kallt i veckan men i natt ser det ut att bli några plusgrader så grävlingen är nog ute och letar föda. Jag har inte ägnat mig åt fällfångst på grävling innan men för ett par veckor sedan fick jag tummen ur och byggde mig en butorpfälla. Jag tror jag har stora förutsättningar att få inviga den inatt. Som lockbete har jag ställt en burk med en blandninga av mörk baksirap, vete och kattens torrfoder. Tror ni det kan funka? Återkommer med rapport i morgon... Förresten. Är det någon här som brukar flå sina grävlingar? Tänkte jag skulle prova om jag får en. Dom borde väl ha fått rätt så fin päls vid det här laget. trevligt!.. välkommen till forumet!... ser fram mot din rapport!... ;D Mvh ThomasMamre!.
Publicerat November 18, 200718 yr Författare Halloj allihop!Jag har precis hittat hit. Fattar inte att jag missat detta eminenta forum tidigare. ;D Hursomhelst... Det blir med spänning jag kollar till min grävlingfälla i morgon. Här har varit kallt i veckan men i natt ser det ut att bli några plusgrader så grävlingen är nog ute och letar föda. Jag har inte ägnat mig åt fällfångst på grävling innan men för ett par veckor sedan fick jag tummen ur och byggde mig en butorpfälla. Jag tror jag har stora förutsättningar att få inviga den inatt. Som lockbete har jag ställt en burk med en blandninga av mörk baksirap, vete och kattens torrfoder. Tror ni det kan funka? Återkommer med rapport i morgon... Förresten. Är det någon här som brukar flå sina grävlingar? Tänkte jag skulle prova om jag får en. Dom borde väl ha fått rätt så fin päls vid det här laget. Hur gick det?
Publicerat November 18, 200718 yr andra räven föll inatt vid 00 snåret en frisk STOR hanräv,,skönt å passa från huset 8) 8)