Publicerat November 29, 200718 yr det är ju bra min älste son väckte mej vid 04,10 och viskade att de var en räv på åteln,så ja pallra mej upp men då hade den dragit vidare,,,jaja dom kommer tbx :
Publicerat November 29, 200718 yr Författare Hittar ingen digitalkamera så det fick bli mobilkameran istället! // "TB"
Publicerat November 29, 200718 yr Hittar ingen digitalkamera så det fick bli mobilkameran istället!// "TB" Aha, det var så den såg ut. ;D
Publicerat December 1, 200718 yr En grävling till har det blivit här. Inte för någon av mina hundar men däremot min uppfödning. Första gången han går i gryt & jag tycker han gjorde det riktigt bra faktiskt.
Publicerat December 1, 200718 yr ha inatt fick jag den,de blev ingen dokumentär en hane,for i skottet men släppte min husky schäfer blandning så de blev ett mindre ståndskall,tredje för i år
Publicerat December 2, 200718 yr Författare Blev en rödpäls imorse !! Bra med spår på åteln så åkte och satt mig kl 21:25 igår kväll. Såg att det var spår på åteln redan då så tänkte att det inte skulle ta så lång tid innan han kom igen. JOHEJ DU! Satt och såg absolut ingenting tills klockan var 05:10 innan den svarta klumpen kom. Bestämde mig att jag skulle titta lite på räven hur han betedde sig på åteln för att se om han kände sig bekväm. Han lunkade runt lite på åteln, grävde efter mat och tuggade sakta. Alltså så verkar dom känna sig ganska trygga på åteln. Hade han på allt från 10-60m men kl 05:29 bestämde jag mig för att skjuta. Öppnade sakta luckan och vred ner förstoringen till 5,5gånger och tog bra stöd. Hållet var ca 25-30m. Tog gott om tid på mig och kramade dit ett säkert skott i bogen på räven som föll i skottet. Räven var en hane med en vikt på ca 7kg. Satt till 07:00 utan att se något mer! Lägger upp en bild på räven som är den 3e till vänster på bilden och lite annat! //"TB"
Publicerat December 2, 200718 yr Grattis TB. Fan dina rävar ser ju ut att vara stora som schäferhundar där dom ligger. Här har det varit lugnt med vakandet, har varit på semester en vecka utomlands och naturligtvis låg det en dm snö som smälte lagom till igår kväll när vi kom hem. >
Publicerat December 2, 200718 yr vi kanske får ha en liten tävling :D jag ligger bara en bakom dej tb,,skriver så fort de faller nån mer
Publicerat December 2, 200718 yr Författare Tackar så mycket allihopa !! Och kul att se dig igen Mickel! Rävarna är ovanligt stora i år. På Den åteln jag har skjutit dom senate har det skjutits 5 rävar. Alla över 6,5 kilo och den tyngsta på 11,2! Vet inte vad det kan bero på men kanske jag ger dom bra mat :!! NU ska jag vänta in dom på åteln igen å sen blir det å hårdköra några dagar till!! //"TB"