Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Årets Räv-Grävling jakt 07/08

Featured Replies

Publicerat
Sköt en hanräv idag, fullt frisk var han!
andra räven föll inatt vid 00 snåret en frisk STOR hanräv,,skönt å passa från huset 8) 8)

Grattis på er båda!!

• Svar 691
  • Visningar 43k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Hur gick det?

Tyvärr var det tomt.  :(

Men här är fortsatt milt så aktiviteten borde väl öka tycker jag. Jag jobbar sent nu till veckan så jag planerar att ha fällan laddad hela veckan. Vad har ni för något som bete?

Publicerat
  • Författare

På grävlingen så verkar allting funka som bete. Jag brukar ha hårt bröd, sirap och lite sockervatten. händer även att jag slänger in nån bulle eller liknande.

//"TB"

Publicerat
  • Författare

Blir det nån grävling??

//"TB"

Publicerat
Tycker den här tråden börjar gå lite långsamt nu. Vi kan ju diskutera lite allt möjligt så det händer lite iaf. Har suttit varenda natt nu sen i fredags. sovit ungefär 5-6 timmar totalt så börjar bli lite smått trött nu! Men vankas MARATHON inatt igen ;)!! Kan ju också säga att jag fångade en räv i fällan inatt men han har rivit upp hela golvet och tagit sig ut :'(. Nu ska jag sluta mata rävarna med spenat!

//"TB"

Låter som en grävling,banne mej!!

Publicerat
  • Författare

Trodde det jag också först ända tills jag kröp in i fällan :-X :-X :-X och hittade lite ull från räv. Men får ta han på åteln i vinter istället..

Kul att du börjar skriva lite igen Telge :D

//"TB"

Publicerat

När jag va fram till ladugården och hämade virke till foderhäcken VA det en räv på åteln och käka.  :o

Ska gå ut nu 22:00 och sitta ett par timmar i den kolsvarta natten , får se om den kommer igen.  :'(

Publicerat
När jag va fram till ladugården och hämade virke till foderhäcken VA det en räv på åteln och käka.  :o

Ska gå ut nu 22:00 och sitta ett par timmar i den kolsvarta natten , får se om den kommer igen.  :'(

Skitjakt på dej..... ;D ;D Nääee,här hålls inga tummar... ;D

Publicerat

Puss Telge  :-*, för att du höll tummarna.

Det blev en stor han räv  :D :D

Bild o story i min dagbok.

Publicerat
  • Författare

Grattis vakjägaren!!

//"TB"

Publicerat

Grattis vakjägaren

Publicerat

Grattis vakjägaren! :D

Publicerat

En rävtik till igår kväll.

[/img]

post-1561-1195893455_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare

Åter igen Grattis vakjägaren :D!!!

//"TB"

Publicerat

vakjägarn is on fire! grattis!

Publicerat

Snö , mycket blåst och mulet.

Har kollat av spår på gärdet och fy fan va räv spår det va där i förmiddags.

Bara för att jag planerar att sitta och vaka i natt så blir det säkert ingen räv i natt.

Jag hoppas att kaffet blir bra i varje fall och så ska jag knycka med en påse bullar.

Så en trevlig kväll kommer jag att få i varje fall.  :D :D

Ni som vill vaka räv och läser det här , UT MED ER    framför datorn skjuter ni inga rävar !

Publicerat

;D Blev 2 till  ;D ;D

Bild i dagbok.

Publicerat

fy fan ! grattis! det blir nog en sittning ikväll för min del, jag har skjutit 4st på åteln på 3 sittningar, två per gång och en tom. de jag skjutit kom före 12 och nu har jag och kompisen suttit varsin gång till sen dess, han satt senast fram till 1 och alldeles dött. så jag tror att de som är kvar går efter 12, men eftersom man ska jobba så är jag inte sugen på att sitta så sent. tänkte sätta mig lite ikväll ändå före 12, går ju inte att sitta hemma på det här jävla viset i alla fall.

Publicerat

hade tänkt skjuta den tredje räven ikväll,den var framme inatt så jag tittade på den i en halvtimmme beslutade att inte skjuta den igår,,men inatt så kanske de smäller om ja inte somnar framför tvn

Publicerat
fy fan ! grattis! det blir nog en sittning ikväll för min del, jag har skjutit 4st på åteln på 3 sittningar, två per gång och en tom. de jag skjutit kom före 12 och nu har jag och kompisen suttit varsin gång till sen dess, han satt senast fram till 1 och alldeles dött. så jag tror att de som är kvar går efter 12, men eftersom man ska jobba så är jag inte sugen på att sitta så sent. tänkte sätta mig lite ikväll ändå före 12, går ju inte att sitta hemma på det här jävla viset i alla fall.

Bra gjort 4st 3 pass.  Samma som mig  ::)

Tänk på att när du/ni har skjutit så många rävar så kanske de/den som är kvar ändrar sina vanor. Typ besök på åtel tidigare eller liknande.

Fortsätt i den tackten. ;)

Mvh.............

Publicerat
hade tänkt skjuta den tredje räven ikväll,den var framme inatt så jag tittade på den i en halvtimmme beslutade att inte skjuta den igår,,men inatt så kanske de smäller om ja inte somnar framför tvn

Inte skjuta ? Gör du dokumentär ?  ;D

Se till och ta den i natt.

Publicerat

;D ;D somnade framför tvn,vakna vid5 snåret men då var de ingen räv där,, inatt kanske de blir,de är en nackdel att passa innifrån huset att jag blir sååååå tlött

Publicerat
  • Författare

Åkte till min andra åtel kl 22:00. Satt vid gluggen som ligger inne i ett hus kl 22:10. Kompisen som jag hade med mig gick och la sig efter ca 2,5 minut. Klockan 00:16 satt jag och tittade åt vänster ut i kohagen när jag plötsligt får se räven komma ca 40m framför gluggen påväg in mot åteln. Greppade tag i 1900an, vred upp Zeissen på 7 gånger och öppnade luckan försiktigt. Får ut bössan och kramar sakta av skottet. Räven blir kvar i skottet. En rävhane på 6-7 kg!! Får bli en till ikväll

Bild kommer snart bara jag får tag på en kamera!

//"TB"

Publicerat
Åkte till min andra åtel kl 22:00. Satt vid gluggen som ligger inne i ett hus kl 22:10. Kompisen som jag hade med mig gick och la sig efter ca 2,5 minut. Klockan 00:16 satt jag och tittade åt vänster ut i kohagen när jag plötsligt får se räven komma ca 40m framför gluggen påväg in mot åteln. Greppade tag i 1900an, vred upp Zeissen på 7 gånger och öppnade luckan försiktigt. Får ut bössan och kramar sakta av skottet. Räven blir kvar i skottet. En rävhane på 6-7 kg!! Får bli en till ikväll

Bild kommer snart bara jag får tag på en kamera!

//"TB"

Tur att det finns folk med passlim !! Själv orkar jag inte sitta och passa mer än en halvtimme typ... ::)

Grattis till fångsten :D

Publicerat

Grattis till räven!

:D