Publicerat December 2, 200718 yr Grattis TB !...Är impad som fan av ditt vakande! :-* Snart dags att dra igång med Räv-lockandet, har kommit en del snö nu så snart borde det vara läge för sätta sig och tuta en truddelutt med pipan ;D
Publicerat December 3, 200718 yr Grattis TB !...Är impad som fan av ditt vakande! :-*Snart dags att dra igång med Räv-lockandet, har kommit en del snö nu så snart borde det vara läge för sätta sig och tuta en truddelutt med pipan ;D samma här skall beställa lite snöcamo sen skall de lockas med nordik-pipan som h-e!
Publicerat December 6, 200718 yr Grattis TB vad blev det 6 poäng till viltvården!? Sörmland gör vågen åt dig heja TB han e bra ...han skjuter rävar varje dag, heja heja heja ...... ;D
Publicerat December 7, 200718 yr haha ser på åteln att den har haft rävbesök inatt :Dn nu börjar de kanske lossna
Publicerat December 7, 200718 yr Författare Jag väntar in dig karlzzon ! Snön är borta här nu så nu blir det å hårdåtla å ta några till på nästa snö som kommer !! //"TB"
Publicerat December 7, 200718 yr Är du med i JJ kampanj iår? Har ej sett till Göras där, vad sysslar karln med?
Publicerat December 7, 200718 yr Författare Jag är med i år! Lämnade in i början av den här månaden så kanske är med i numret som kommer då? Göras lämnade också in för nån dag sen! //"TB"
Publicerat December 12, 200718 yr Författare Inatt ska det bli vak!!!! Har matat dom bra i 1,5 vecka nu och bra med spår på åteln! Rapport kommer imorrn !! //"TB"
Publicerat December 12, 200718 yr Väntar med spänning ! Såg en räv vid min åtel nyss när jag kom hem.
Publicerat December 13, 200718 yr Författare Kanon kväll/natt/morgon!! Satt mig i huset kl 21:30. Stjärnklart, vindstilla och 12 minusgrader. Perfekt vakväder i mina ögon! Kl 23:16 kommer en räv travandes mot åteln. Ställer sig och gräver på ca 50m. Väntar upp bredsidan och skottet går. Räven blir på plats! Kl 23:32 ser jag ytterligare en skugga närma sig sakta mot åteln. Tar upp handkikaren och konstaterar räv. Räven ser väldigt fundersam över den andra räven som ligger ner men några minuter senare är han framme vid den tidigare skjutna och börjar slita i den. Luckan åker upp och knallen från 308an ekar denna klara vinternatt! Räven släpar sig 20 m men blir sedan stilla på plats! Kl 04:50 syns åter igen den mäktiga skuggan närma sig åteln. Räven springer runt dom andra rävarna och tuggar och sliter! Sen händer det som inte ska få hända! Jag skjuter BOM :-! Räven springer glatt ifrån kohagen med livet i behåll! Kul för räven. Tråkigt för mig! Blir å ta han nästa gång!!!! Satt till 06:30 innan kompisen kom och hämtade mig!! NU blir det å sova nån timme! Bilder kommer i eftermiddag //"TB"
Publicerat December 13, 200718 yr ;D en natt värd att vara vaken!.. trevlig storry!.. grattis till rävarna!.. Mvh Mamre!..
Publicerat December 13, 200718 yr Fan va kul !!!!!!!!!!! ;D ;D Grattis........ Vilket skit att du bomma den tredje ! Där ser du att det lönar sig att sitta kvar efter att den första räven ligger. ;D Grattis igen ;D
Publicerat December 13, 200718 yr Författare Tack så mycket ;D! Lovade att visa bild. Hittade ingen kamera men har man lovat något så måste man hålla det så det fick bli mobilkamera denna gång! 2 unghanar som säkert var inne på sitt första levnadsår! Va uppe på åteln och slängde ut en hink till så kan bli å sitta på lördag !! //"TB"