Publicerat Oktober 28, 201411 yr Hemgjord potatismos, pärstampa för de som talar mitt språk, med stekt röding som fått puttra en stund i grädde mot slutet.
Publicerat Oktober 29, 201411 yr Är det en sådan här som du menar Mirva? Ugnsstekt fjällröding, potatis, mjukt tunnbröd o mjölk.
Publicerat Oktober 29, 201411 yr Japp Jonsson det där är en stamp som man gör pärstampa med. Ja, det var jag trodde!
Publicerat Oktober 30, 201411 yr MagnusN: Den baconlindade fläsksvåls grisen. Den ska visst finnas, men uppges vara mycket mycket skygg. :biggrin:
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Ugnsstekt skivad kassler varvad med hela ananasskivor o champinjoner på sidorna, skivad ost ovanpå, ananassaften häller man i formen o sätter i ugnen o kokt ris till ihop med div. grönsaker.
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Tjälknöl av älg, potatis och sås på nyplockade rödgula trumpetsvampar.
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Sitter och väntar på min toscanska köttgryta.....gillar långkok....så skönt att sitta med senaste numret av jakthunden och en pilsner i näven....och laga mat! mvh/Urban
Publicerat Oktober 30, 201411 yr Kälknöl men ingen pilsner tyvärr! Har även gjort jansson och potatisgratäng. S.
Publicerat Oktober 31, 201411 yr Svärmors sjömansbiff m Landsortslager till. Creme brulee a la Grill m citrussallad. Bedrövligt mätt
Publicerat Oktober 31, 201411 yr MagnusN: Den baconlindade fläsksvåls grisen. Den ska visst finnas, men uppges vara mycket mycket skygg. :biggrin: Ska spana längre in i skogen nästa helg
Publicerat November 1, 201411 yr Författare Köttbullar är givet men har inte bestämt hur de ska ätas... Köpte King Edward i förrgår så det lutar lite åt potatismos och lingonsylt!
Publicerat November 1, 201411 yr Köttbullar är givet men har inte bestämt hur de ska ätas... Köpte King Edward i förrgår så det lutar lite åt potatismos och lingonsylt!Såklart du ska ha jolappelstam å kröser te köttbullera!Här blir det skivad råstekt potatis & ryggbiff från en älg. Slår nog en bea till det.
Publicerat November 1, 201411 yr Författare Såklart du ska ha jolappelstam å kröser te köttbullera! Här blir det skivad råstekt potatis & ryggbiff från en älg. Slår nog en bea till det. Jolappel... Har inte hört uttrycket "jolappel" sedan min morfar från Deje dog för måååånga år sedan! Så, du har nog rätt, jolappelstamp får det nog bli... Gôrgôtt!
Publicerat November 1, 201411 yr Här blir det pulled saltrulle på älgkalv, en coleslaw som är makalös....samt lite småplock till. Så jäkla gott att ha en hustru som skämmer bort en efter en regnig dag i skogen....själv sitter jag och tittar på tipsextra och tar en pilsner! mvh/Urban
Publicerat November 2, 201411 yr Tjocka revbenspjäll står å mysputtrar på spisen med lite lök, morötter, äpple, ingefära, pepparblandning och lite honung. Detta skall om några timmar få en snabb avbränning i ugnen penslade med lite honung smaksatt med whisky. Serveras med en kall potatissallad. Namnamnam
Publicerat November 2, 201411 yr Författare Tjocka revbenspjäll står å mysputtrar på spisen med lite lök, morötter, äpple, ingefära, pepparblandning och lite honung. Detta skall om några timmar få en snabb avbränning i ugnen penslade med lite honung smaksatt med whisky. Serveras med en kall potatissallad. Namnamnam Jaha ja, som för att fira segern i TV-pucken då?
Publicerat November 2, 201411 yr Jaha ja, som för att fira segern i TV-pucken då? Ja det gick ju bra där [emoji4] men det är inte därför. Utan för att vi vart sugna på de [emoji39] Kladdat från padda med hjälp av tappadtolk.